یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
رژیم نظربایوف، زنان مسلمان را از پوشیدن حجاب در مکاتب منع می کند
بسم الله الرحمن الرحيم

رژیم نظربایوف، زنان مسلمان را از پوشیدن حجاب در مکاتب منع می کند

خبر:

به تاریخ 10 دسمبر سال جاری کمیته ی امور دینی وزارت فرهنگ و اطلاعات جمهوری قزاقستان، در نشست کمیته امور خارجه، دفاعی، امنیتی و کمیته ی انکشاف  فرهنگی-اجتماعی مجلس پارلمان جمهوری قزاقستان موضوع منع حجاب در مکاتب را تحت عنوان "موضوعات کلیدی تقویت تحمل پذیری و هماهنگی مذاهب" مورد بحث قرارداد. (منبع: گزارش خبر گزاری ای ای قزاقستان)

مراد ازیلاف، معین وزارت فرهنگ و ورزش جمهوری قزاقستان می گوید: «نظر به این که واقعیت نظام ما سیکولر است و قانون یک مکتب بیان می دارد که استفاده ی مناسک مذهبی را در مکاتب اجازه نمی دهد. بناً طبق قوانین مکاتب 80درصد متعلمین حجاب نمی پوشد. دیروز علیه متعلمین صنف اول که حجاب پوشیده بودند، اقداماتی صورت گرفت و بازرسی کامل اجراء گردید. نظربه واقعیت که ما در یک نظام سیکولر زنده گی می نماییم، به استفاده ی حجاب اجازه نمی دهیم.»

تبصره:

رژیم ظالم قزاقستان علیه ظهور و رشد اسلام درین کشور، به مرحله ی فعال مبارزه اش علیه مسلمانان و اسلام وارد شده است. این امر در ساحات مختلف زنده گی مردم مسلمان این کشور مشاهده می گردد. نمونه ی زنده ی آن قانون منع زنان از رعایت احکام الله سبحانه وتعالی در زنده گی شان بوده، لباس های که عورت شان را می پوشاند به اساس احکام الله سبحانه وتعالی بر زنان فرض است. چنان که الله سبحانه وتعالی می فرماید:

وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ

[نور: 31]

زینت خود را-جز آن مقداری که نمایان است- آشکار ننمایند و(اطراف) روسری های خود را بر سینه های خود افکنند(تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند.

 در این مقطه زمانی که زنان مسلمان این کشور به دین شان پابندی نشان می دهند، اسلام را مطالعه و رضایت خالق شان را می طلبند، رژیم ظالم آن ها را مورد تعقیب قضایی قرار می دهد و تلاش می کند تا از عمل به احکام شرعی منحرف شان نماید. رژیم ظالم در مبارزه اش علیه مسلمانان از نیروی های پولیس، مدیران مکاتب، امام های فاسد و علما سوء استفاده می کند.

مراد تایزهان رئیس سارنوالی شهر اکتاو می گوید: «فعلاً 17 متعلم ثبت نام شده است. این متعلمین قبل از صدور حکم وزارت معارف جهت منع حجاب در مکاتب، حجاب می پوشیدند. حالا هیچ متعلمی در مکاتب حجاب نمی پوشند، بخاطری که جلو آن ها گرفته شده است.» مثال های زیادی وجود دارد که پولیس، متعلمین اناث مکاتب را مجبور به ترک حجاب می نماید.

این رژیم از قوه قضای سوء استفاده نموده و بیان می دارد که ادارات نیازمندی های مکاتب را نظر به شکایات ایجاد قانون لباس، بدون رعایت طبیعت مذهبی آن مجاز می سازد. در این مورد، وزارت معارف و ساینس جمهوری قزاقستان ذریعه صدور حکم شماره 26 مورخ 14 جنوری 2016م قوانین عام را برای تعین یونیفورم مکاتب معرفی نمود، نظر به آن در داخل نهادهای تعلیمی، افراد پابند به قوانین مشخص طبق قانون می باشند. 

زوریش بایمولدینا، معین وزارت دادگستری جمهوری قزاقستان  به نوبه ی خود گفت: «هیچ کسی عملاً حق ندارد که با اساس باورهای دینی، انجام اعمالی را که قانون اساسی و سایر قوانین جمهوری قزاقستان توضیح نموده است، رد نماید.»

این یک بار دیگر ثابت می سازد که رژیم ظالم نظربایوف به زنان مسلمان قزاقستان اجازه نمی دهد تا به اوامر دینی شان به شکل کامل عمل نمایند. زنان مسلمان قزاقستان و هم چنان زنان مسلمان جمهوری های همسایه در اسارت رژیم های مجرم مستبدین قرار دارند.

یگانه راه حل این مشکلات کار و فعالیت برای ایجاد خلافت راشده بوده که هر زن مسلمان بطور کامل به احکام شرعی در تحت سایه آن عمل خواهد نمود و توسط حاکم مخلصی که به اساس وحی الهی خالق  کاینات حاکمیت می نماید، نیز محافظت خواهد گردید.

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

 

[نور: 55]

الله(سبحانه وتعالی) به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند وعده می دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد، همان گونه که به پیشینیان آن ها خلافت روی زمین را بخشید؛ و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، پابرجا و ریشه دار خواهد ساخت؛ و ترس شان را به امنیّت و آرامش مبدّل می کند، آن چنان که تنها مرا می پرستند و چیزی را شریک من نخواهند ساخت. و کسانی که پس از آن کافر شوند، آن ها فاسقان اند.

نویسنده: الدر خامزین

برای دفتر مطبوعات مرکزی حزب التحریر

Last modified onیکشنبه, 05 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه