سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
رسوایی امریکا میان چالش آلمان و امت اسلامی!
بسم الله الرحمن الرحيم

رسوایی امریکا میان چالش آلمان و امت اسلامی!

(ترجمه)

خبر

بایدن، رئیس جمهور امریکا در روز25/5/2021  اعلان نمود؛ شرکت تورنت شمالی که میان روسیه واروپا مشترک است را از تحریم زمان حکومت ترامپ به سبب مخالفت امریکا با تمدید لوله گاز که از روسیه به طریق دریای بالتیک به آلمان در سال 2018آغاز به کار کرده بود را بر می‌دارد و بایدن در باره این شرکت به خبر نگاران گفت: «به اعتقاد من دیگر تحریم‌ها برای روابط ما با اروپا سازنده نیست و این تحریم‌ها تقریباً به پایان رسیده است.»

تبصره

بدون شک امریکا در روزگار ترامپ به فشارهای خود را بر آلمان ادامه داد و تحریم‌ها را به شرکت‌هایی‌که با این پروژه رابطه داشتند، اعمال کرد و اداره بایدن مانند سلف‌اش به این فشارها ادامه داد تا این‌که بنابر  گزارش خبرگزاری آلمان نزدیک فشار را به صندوق پول آلمان اعمال کرده بودند. امریکا از آنان می خواهد تا گاز امریکایی که به واسطه تانکرها انتقال داده می‌شود و هزینه بیشتر و کیفیت پایین دارد را خریداری کند. آلمان این موضوع را رد نموده و با وجود فشارها و تحریم‌ها از توقف این پروژه خودداری کرد؛ طوری‌که اخیراً گزارش شده که از 1224کیلومتر زیر آب در دریای بالتیک تنها حدود 80 کیلومتر باقی مانده است و به همین دلیل رئیس جمهور امریکا اشاره می‌کند که این پروژه تقریباً به پایان رسیده است. گویا می‌گوید این به یک امر واقعی بدل شده و ما نمی‌توانیم مانع‌اش شویم. مراقب منافع مان با آلمان و سایر دولت‌های اروپایی که با این پروژه همکارند، هستیم تا منافع مان را از دست ندهیم؛ اگر این پروژه برخلاف میل ما به انجام برسد و فشارها و تحریم‌های ما موجود باشد، درین وقت ما رسوا می‌شویم. پس بیایید بگویم که ما با عملکرد اروپایی‌ها موافقیم و بر عملکرد روس‌ها مخالف. بنابر این تحریم‌ها را علیه آنان حفظ می‌کنیم.

نا گفته نماند که رئیس جمهور امریکا، بایدن به تاریخ15/5/2021 چنین تصریح نمود: «من از دیر زمانی با خط تورنت شمالی  مخالفت می‌کردم.» و آخرین فشارهای امریکا از زبان وزیر خارجه‌اش، بلنکن به تاریخ 19/5/ 2021 زمانی اعلان می‌شود که با همتای آلمانی‌اش هایکو ماس تماس تلیفونی گرفت: «چنگ زدن امریکا به ریسمان همکاری هم‌پیمانان و شریکان فقط برای مواجه تلاش‌های روسیه است که امنیت مشترک ما را تضعیف می کند.» و اشاره به این‌که «دولت امریکا مخالف پروژه خط لوله تورنت شمالی است» وی به اهمیت همکاری ترانزیتی در بحیره اطلس برای مقابله برای چالش پیش آمده از سوی روسیه و چین  و اتخاذ کمک به توقف دشواری‌ها در شرق میانه و هم‌چنان تضمین خروج منظم نیروهای امریکایی از افغانستان تاکید نمود. پس از یک روز از این قرار، موضع امریکا با اعلام ترک تحریم شرکت تورنت شمالی شروع به تغییر کرد؛ اما تحریم تعداد از شرکت‌ها و کشتی‌های روسی در اجرای  پروژه دخیل بودند، باقی ماند.

امریکا بعد از چند روز مجبور است از مخالفت‌هایش رسماً دست بکشد و تحریم‌هایش را به اصرار آلمان برای تکمیل پروژه که بیش از هشت ملیارد یورو هزینه دارد، بردارد. پس هر دولتی‌که به منافع‌اش حقیقتاً فکر کند، می‌تواند بر امریکا چلنج دهد. این چلنج آلمان نشان می‌دهد، ترس از دیر زمانی امریکا را تضعیف نموده و کاری فراتر از تحریم را انجام داده نمی‌تواند. هم‌چنان به چالش‌های از سوی چین و روسیه و تغییراتی‌که برای سرکوب نظام‌های مزدور امریکا و غرب و آزادی امت از بند استعمار در سرزمین‌های اسلامی جریان دارد و فکر بازگشت به عزت مجد سیادت خود را در زیر سایه حاکمیت اسلام در سر دارند؛ مواجه است.

پس امت اسلامی  در تحت سایه حاکمیت  اسلامی نسبت به آلمان و کل دولت اروپایی قوی‌تر است و امت اسلامی قادر است که امریکا را به چالش بکشد و در مقابل فشارها، تحریم‌ها و تهدیدات امریکا ایستاده‌گی کند؛ زیرا امریکا دیگر جرئت هجوم به این امت را ندارد. بی‌شک در جنگ‌های نظامی افغانستان، عراق، و سومالیا شکست خورده است. اگر یک مشت مزدور و نظام‌های مرتبط به آنان نمی‌بود، شکست امریکا بسیار کوبنده و در وادی دور انداخته می‌شد و امت تنها یک دولت مبدئی را کم دارند. مسلماً پرده خوف و هراس این امت پاره شده و برای تقدیم قربانی آماده اند و در میان‌شان وحدت احساس ایجاد شده و بیداری ایشان رو به رشد است و تا زمان تکمیل‌اش رشد می‌کند. زاویه دیدگاه‌ امت عقیده اسلامی است. رویدادهای قدس و قریه شیخ جراح و درگیری‌های غزه و تفاعل امت از مشرق و مغرب به این رویدادها نمونه‌ای از قربانی دادن است. چنانچه بیان کردیم و هم‌چنان امت قیادت سیاسی مخلصانه بیدارگر مثل حزب التحریر را در اختیار دارد و در صدد اینست که زمام امور را باذن الله به دست گیرد و دولت خلافت راشده را بر منهج نبوت قائم کند و درین وقت به اذن الله هیچ چیزی به او غالب نمی شود.

﴿وَإِنَّ جُندَنَا لَهُمُ الْغَالِبُونَ‏﴾ [صافات: 173]

ترجمه: وبی گمان لشکر ما حتما پیروزند!

﴿وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ‏﴾ [ابراهیم: 12]

ترجمه: وتوکل کنندگان باید به الله توکل کنند وبس.

نویسنده: استاد اسعد منصور

مترجم: احمد طارق

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه