سه شنبه, ۱۷ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
غرب اوکراین را تنها گذاشت  چگونه برخی از مسلمانان گمان می‌کند که غرب روزی آنان را در قضایای شان کمک خواهد کرد!
بسم الله الرحمن الرحيم

غرب اوکراین را تنها گذاشت چگونه برخی از مسلمانان گمان می‌کند که غرب روزی آنان را در قضایای شان کمک خواهد کرد!

خبر:

دبیرکل ناتو: ما از اوکراین حمایت می‌کنیم، اما به صراحت اعلام کرده ایم که ما بخشی از درگیری نیستیم. (منبع: الجزیره، 4 مارچ 2022 م)

تبصره:

جنگ در اوکراین وارد دومین هفتۀ خود شده است، غرب و سازمان های بین المللی آن، اوکراین را به تنهایی رها کرده اند. همانطور که زیلینسکی رئیس جمهور این کشور اعلان داشت، از جمله سازمان ناتو نگران امنیت اروپاست و هم‌چنین سازمان ملل قادر به انجام هیچ کاری نیست؛ در حالی‌که نیروهای روسی در سنگ‌رسی کیف پایتخت اوکراین قرار دارند.

 یتسحاک بریک، ژنرال سابق ارتش رژیم یهود به این موضوع اشاره کرده گفت: «در لحظه امتحان، ما نیز مانند اوکراین در میدان نبرد تنها خواهیم ماند.»

 غرب امروز منافع خویش را بر دفاع از اوکراین مقدم قرار داده است؛ در حالی‌که آن یک کشور اروپایی بوده و همانطور که رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند، دارای مردم آبی چشم و سفید پوست است؛ لکن این مورد شفاعت شان را ننموده، سازمان‌های بین المللی و سازمان ملل آنان را تنها گذاشت تا باویرانی کشورشان و آوارگی مردمشان به خارج، مواجه شوند، پس چه گونه فرزندان اسلام دستان شان را به سوی غرب و سازمان های بین المللی آن دراز می‌کنند تا راه حلی برای قضایای شان ارائه دهند!

 همه حاکمان مسلمان بدون استثنا شب و روز نزد آمریکا و امثال آن التماس می‌کنند که برای حل قضایای امورشان دخالت کنند، در حالی‌که آنان دشمنان آشکارشان هستند، آنان که به دوستان شان کمک نمی‌کنند، چگونه به دشمن‌شان کمک می‌کنند؟!

 جنگ در شام، لیبی و یمن سال‌های بسیاری است که پی در پی ادامه دارد و خون مسلمانان در آنجا بی مآبا ریختانده می‌شود، مردم آن خانه‌های خویش را ترک می‌کنند، غرب فرزندان شان را ربوده و در حاشیۀ مرزهای کشورهای غربی می‌میرند! کشورهای غربی نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت بوده و هیچ توجه به آن‌ها ندارند؛ بلکه برخی از اوقات به عمد به قتل رسانده می‌شوند؛ در حالی‌که آنان از مرگ در سرزمین‌های شان فرار نمووده اند، اما حکام مسلمانان از امریکا و غرب می‌خواهند که قضایای ما را حل کنند! چه قدر شرم آور است!

 جنگ‌هایی‌که در سرزمین‌های اسلامی در جریان است، توسط خود کفارغربی، از طریق مزدوران شان، ذریعۀ اتهامات فرقه‌ای، مذهبی و منطقه‌ای دامن زده می‌شود تا بدین وسیله سلاح‌های خود را در اختیار شبه‌نظامی‌ها و رژیم‌ها قرار داده و آنان باهم بجنگند و چرخۀ صنعت تسلیحاتی غرب با پول مسلمانان در حال چرخش باشد. از طرفی مسلمانان و شگوفه‌های جوان‌شان نابود شوند؛ چیزی‌که باعث خوشحالی زیاد غرب در جنگ تمدنی آن با اسلام می‌شود، حتی سرزمین‌هایی‌که در حال حاضر در آن‌ها جنگی وجود ندارد، حکام آن‌ها، مردم را وادار به کنترل زاد ولد می‌کنند. به عنوان مثال؛ کمپاین (دو کافی است) نمونۀ از این تلاش‌های حکام این سرزمین‌ها است!

 ای مسلمانان! غرب هیچ گاه قضایای شما را حل  و دخالتی نمی‌کند؛ مگر برای منافع خود و تامین نفت ارزان برای مدنیت خود، غرب به فکر انسانیت و حقوق بشر نیست. مراقیب باشید که او دشمن است!

 راه حل قضایای مسلمانان این است که قضایای خویش را به دست فرزندان خود بسپارند؛ کسانی‌که در سایه دولت خلافت اسلام را راه‌حل واقعی قضایای خویش قرار داده اند؛ در سایۀ دولتی‌که پس از گذشت بیشتر از صدسال از سرنگونی آن، زمان بازگشت آن بسیار نزدیک شده است؛ چنانچه یادبود سالگرد سقوط آن در سال جاری متفاوت بود؛ با آن بشارت‌های نزدیکی نصرت امت اسلامی به بازگشت دوبارۀ خلافت راشده بر منهج نبوة همراه بود. چه رستگاری برای کسانی‌که برای نصرت این دولت تلاش می‌نماید، زیرا آن وعدۀ الله سبحانه و تعالی و بشارت رسول الله صلی الله علیه وسلم می‌باشد.

﴿وَعَدَ اللهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الأَرْضِ﴾ [نور: 55]

ترجمه: الله به کسانی از شما که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند، وعده داده است که آن‌ها را روی زمین خلیفه قرار می‌دهد.

«ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةً عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ»

ترجمه: سپس خلافت بر منهج نبوة می‌باشد.

نویسنده: دکتورعبدالله باذیب-ولایة سودان

مترجم: علی مطمئن

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه