جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ای قبائل حجاز تا به کی سلمان و پسرش را نادیده می‌گیرید؟
بسم الله الرحمن الرحيم

ای قبائل حجاز تا به کی سلمان و پسرش را نادیده می‌گیرید؟

خبر:

سایت وطن روز یکشنبه مطابق به 5/3/2023 اعلام کرد که بخش امنیتی سرزمین حرمین، امام جماعت و خطیب سابق مسجد، ملک عبدالعزیز در دمام را دستگیر کرده است؛ به دلیل این‌که وی فلمی منتشر کرده که در آن ملک سلمان، پسرش و رئیس اداره سرگرمی را بخاطر این سرزمین و مردم آن به تقوا الله نصیحت، تحولات جدید در مملکت را محکوم می‌کند و اداره سرگرمی را به برگزاری محافلی‌که متناسب به مملکت و نظر مسلمانان نیست، مشغول می‌داند.

تبصره:

مشابه طواغیت این زمان به غیر از فرعون لعنت الله وجود ندارد که او می‌گفت "أنا ربکم الأعلی". حکایت فرعون را الله سبحانه وتعالی در قرآن شریف ذکر نموده است که الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَمَا عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرِي﴾ [قصص: 38]

ترجمه: فرعون گفت: ای سران و بزرگان قوم! من خدائی جز خودم برای شما سراغ ندارم.

اگرچه این‌ها صریحاً اعلام خدایی نکرده‌اند، ولی اعمال‌شان دلالت از آن دارد؛ چون آن‌ها نصیحت و نقد را از هیچ کس قبول نمی‌کنند و به هیچ کس اجازه نمی‌دهند که آن‌ها را به خاطر منکرات و جرائم‌شان بازخواست کند؛ پس اگر کسی جرئت کند و از آن‌ها انتقاد و یا بازخواست کند، او الگو و سرمشق دیگران قرار می‌گیرد. بناءً از کسی‌که بازخواست نمی‌شود که چه می‌کند او فقط الله سبحانه وتعالی می‌باشد! این جنایتکاران خود را در مقام خدایی قرار می‌دهند؛ بنابراین نمی‌خواهند کسی از آن‌ها در مورد چیزی پرسان کند و مردم از نظرشان چوپان و غلام اند که هیچ ارزشی ندارند.

لذا سرعت تحولات حاصله در سرزمین حرمین به حدی افزایش یافته که تنها مسلمانان ناپسند ندانسته و محکوم نمی‌کنند، بل حیرت غرب کافر را نیز برانگیخته است؛ نه به دلیل جرئت مزدور‌شان، ابن سلمان که دشمنی او با اسلام و احکام اسلام از زمانی‌که قدرت را به دست گرفته آشکار شده؛ بلکه به دلیل سکوت مردم سرزمین حرمین شریف و سکوت شیوخ قبایل می‌باشد که جسارت گرفته است.

این قبایل، که نیروی قوی به شمار می‌روند، در سرزمین‌های اسلامی از حیث تعداد، قدرت مالی و هم‌چنان نظامی مانندشان وجود ندارد و سخن‌شان شنیدنی و نافذ است. آن‌ها می‌توانند کسانی را که می‌خواهند و چگونه می‌خواهند تغییر دهند، بلکه به احتمال زیاد یک قبیله از آن‌ها، این قدرت و قابلیت‌ها را داشته باشند.

پس چرا در برابر افعال این جنایتکار گستاخ سکوت می‌کنید؟ آیا ترس و دلهره از مرگ و زندان دارید؟ پس الله سبحانه وتعالی سزاوارتر است که از او بترسید، اگر مؤمن هستید؛ لذا معلوم است که آل‌سعود از قبایل می‌ترسند. بناءً شما در میان علمای ربانی خود بهترین الگو را در گسستن کلام حق دارید؛ ولی آن‌ها افراد منزوی و تنها هستند که در غیر آن، این سلمانِ احمق جرئت حمله به آن‌ها را نداشت؛ اگر شما (قبایل) آن‌ها را ناکام نمی‌کردید، یاریی‌شان می‌کردید و دستان خود را به روی آن‌ها بلند نمی‌کردید، این وضعیت حاکم وجود نمی‌داشت! ای اهل نجد و حجاز، این سرزمین را به روش اولی آن بازگردانید و مانند اجدادتان انصار دین الله سبحانه وتعالی باشید؛ چون الله سبحانه وتعالی شما را به اسلام عزت داد و اسلام را توسط شما به عزت رساند؛ پس مانند کسانی نباشید که الله متعال درباره آن‌ها فرموده است:

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَرَضِيتُم بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ﴾. [توبه: 38]

ترجمه: ای مؤمنان! چرا هنگامی‌که به شما گفته می‌شود، (برای جهاد) در راه الله حرکت کنید، سستی می‌کنید و دل به دنیا می‌دهید؟ آیا به زندگی این جهان به جای زندگی زندگی آن جهان خوشنودید؟ (و فانی را بر باقی ترجیح می‌دهید؟ آیا سزد که چنین کنید؟) تمتع و کالای این جهان در برابر تمتع و کالای آن جهان، چیزی کمی بیش نیست.

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه