دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
عدم حاکمیت اسلام و تسلط غرب بر سرزمین‌های اسلامی
بسم الله الرحمن الرحيم

عدم حاکمیت اسلام و تسلط غرب بر سرزمین‌های اسلامی

بسم الله الرحمن الرحيم

(ترجمه)

خبر:

یمن: مسٸولین گروه انصارالله حوثی به خبرگزاری فرانس پرس تأیید کردند که در اثر ازدحام جمعیت در جریان توزیع کمک‌های مالی در صنعا، پایتخت یمن، 79 تن کشته و 110 تن دیگر زخمی شدند.

تونس: در حال حاضر تونس از فرسایش سریع ذخایر ارزی‌اش رنج می‌برد؛ زیرا سطح این ذخیره تنها کفایت 96 روز را می‌کند و نیاز تونس به استقراض اضافی برای سال 2023 تقریباً 8 میلیارد دالر است که تقریباً 30درصد از حجم بودجه حدود 22.6 میلیارد دالر است.

مصر: بعضی از ذخایر و کالاهای استراتژیک در مصر، که بزرگترین وارد کننده گندم در جهان می‌باشد، تحت تأثیر بالا بودن صورت حساب واردات موادغذایی و کمبود ارز به میزان قابل توجهی به زیر سطح کاهش یافته است.

سودان: بیانیه‌های بانک مرکزی سودان برای سال 2021 نشان می‌دهد که واردات مواد غذایی بالغ بر 2.09 میلیارد دلار بوده که 22.3 درصد از کل واردات کالا را شامل می‌شود و با ادامه درگیری‌های مسلحانه، وضعیت امنیتی و موادغذایی در سودان پیچیده تر خواهد شد. به این معنی که با اختلال در تأسیسات تولید موادغذایی و تسهیلات واردات آن، در صورت ادامه درگیری‌های مسلحانه سودان در آستانه ناامنی غذایی بیشتر قرار دارد.

تبصره:

این مثال‌ها از اخباری است که در سرزمین‌های مسلمانان وضعیت ناهنجار اقتصادی، نزاع و جنگ‌ها بر سر قدرت، وضعیت نامناسب انسانی... را می‌شنویم  و زندگی‌ می‌کنیم. آنچه جلب توجه می‌کند، این است که با وجود تفاوت ظاهری، اصل مشکل عدم حاکمیت اسلامی می‌باشد و غرب بر ما تسلط دارد.

بلی، از زمان سقوط خلافت و عدم حاکمیت اسلام، در سرزمین‌های مسلمانان بی‌قانونی شده، دولت‌های غربی در آن می‌چرند تا منافع خود را تأمین کنند و برای مسلمانان مضر واقع شده‌اند. لذا در سال‌های اخیر متوجه می‌شویم که سیاست‌های تحمیلی غرب باعث بدتر شدن و فروپاشی سیاسی، اقتصادی و ناتوانی در جامعه شده که نتوانسته مشکل جزئی را هم برطرف کند؛ بل همانطوری‌که قبلاً انجام داد، به عنوان راهی برای برون رفت از این بحران‌ها استفاده می‌کند.

لذا به همین دلیل باید از باتلاق غرب بیرون بیاییم و دوباره قیام کنیم تا بتوانیم زندگی اسلامی را از سر احیا کنیم که مورد رضایت الله سبحانه وتعالی باشد و با آن به عزت و مجد خود بازگردیم!

نویسنده: نذير بن صالح

مترجم: پارسا امیدی

1 شوال 1444هـ.ق.

21 اپريل 2023م.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه