یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
باید نیرویی باشد تا از حق محافظت کند
بسم الله الرحمن الرحيم

باید نیرویی باشد تا از حق محافظت کند

(ترجمه)

خبر:

رئیس جمهور چین از ترکستان شرقی بازدید کرد و خواستار کنترل فعالیت‌های مذهبی غیرقانونی شد.

در خبری دیگر، فدراسیون فوتبال فرانسه تصمیم گرفت تا انزو استرنال را از تیم زیر 16سال به دلیل این‌که روی زیر پیراهنش جملۀ الله اکبر را نوشته بود، حذف کند.

هم‌چنین یک ودیوی دلخراشی منتشر شده که در آن معلمی به کودکان می‌گوید که یک دانش آموز هفت سالۀ مسلمان را به دلیل مذهبش در مقابل همکلاسی‌هایش سیلی بزنند.

تبصره:

بلاهایی که هر روزه مسلمانان در شرق و غرب زمین با آن روبرو می‌شوند، از صداقت و صحت حدیث رسول الله صلی الله علیه وسلم حکایت دارد که در آن می‌فرماید:

«إِنَّمَا الْإِمَامُ جُنَّةٌ، يُقَاتَلُ مِنْ وَرَائِهِ وَيُتَّقَى بِهِ»

ترجمه: امام یا خلیفه سپری است که از پشت آن جنگ می‌شود و در مواقع نیاز به آن پناه برده می‌شود.

امام یا خلیفه مظهر صلابت، اتحاد و حافظ نسل مسلمانان است. از این‌رو لشکرهای نیرومندی آماده می‌سازد که توسط آن دشمنان الله را به وحشت انداخته، از تحرک علیه مسلمانان بازشان داشته و ضرباتی را به آن‌ها وارد می‌کند که وسوسه‌های شیطان را فراموش کنند. اوست که فریادهای زنان مسلمان را اجابت کرده و از مقدسات اسلام دفاع می‌کند. در عین حال پیام خیر و عدالت اسلام را به سرا سر جهان گسترش داده و از مظلومان حمایت می‌کند.

اما امروزه که امام و سپر ​​خود را از دست داده‌ایم، گاه و بی‌گاه اخبار تجاوز جنایتکاران کافر به اسلام و مسلمین را با کردار و سخنانی که بیانگر نفرت مدفون شان از اسلام است، می‌شنویم. اگر امروزه حاکمان مسلمانان ذره‌ای عزت و غیرت در قبال کشتار، بی‌عدالتی، تحقیر و هتک حرمت مقدساتشان می‌داشتند، هرگز کفار جرأت نمی‌کردند با ما چنین کنند.

شاعری دقیق گفته است:

ما كانت الحسناء ترفع سترها           لو كان في هذه الجموع رجال!

یعنی: زن زیبا چادرش را بر نمی‌داشت      اگر در میان این جماعت مردان بودند!

اما خیلی دور از آن است که این احمق‌ها در بین مسلمانان مقام و عزتی داشته باشند، آن‌ها به اصل در حق هیچ فرد مسلمانی رعایت خویشاوندی و عهد و پیمان را نمی‌کنند.

در حقانیت اسلام هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد و باطل ناگزير از بين خواهد رفت. این سنت و تقدیر الهی است كه پيروزي حق و برتري آن به نيرويي وابسته باشد كه آن را منتشر کرده، از آن محافظت كند، باطل را به وحشت انداخته و از تجاوز بازش دارد. این ارتش و نیرو هرگز آماده نخواهد شد، مگر با اقامه خلافت راشده ثانی بر منهج نبوت. از این جهت هرکس‌که از این وضعیت ذلت‌بار مسلمانان رنج می‌برد، باید که در راستای اقامت آن تلاش نموده و در این مسیر با یکدیگر رقابت کنند.

نویسنده: وليد بليبل

شنبه 17 صفر  1445هـ.ق.

2 سپتامبر 2023م.

مترجم: محمد یاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه