یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
منع دختران مسلمان از پوشیدن عبا در مکاتب فرانسه
بسم الله الرحمن الرحيم

منع دختران مسلمان از پوشیدن عبا در مکاتب فرانسه

(ترجمه)

خبر:

به نقل از پایگاه خبری 24 وزارت معارف/آموزش وپرورش فرانسه شاگردان مسلمان دختر را در مکتب‌های دولتی از پوشیدن عبا منع کرده است. این موضوع در چارچوب به‌روزرسانی دستورالعمل‌های برخورد با مسلمانان که تعدادشان در حال افزایش است، صورت گرفته است. گابریل آتال، وزیر معارف فرانسه در توجیه این تصمیم گفت: من تصمیم گرفته‌ام که دیگر زنان مجاز به پوشیدن عباها در مکتب/مدرسه نباشند. وی تأکید کرد که هنگام ورود به کلاس درسی نباید تنها با دیدن شاگردان دین‌شان تشخیص داده شود. فرانسه هم‌چنان به ممنوعیت نمادهای دینی در مکاتب دولتی ادامه می‌دهد، زیرا مقامات در سال ۲۰۰۴ حجاب را در مکاتب ممنوع کردند و در سال ۲۰۱۰ نیز ممنوعیت پوشیدن حجاب را در مکان‌های عمومی تصویب کردند.

تبصره:

مبارزه با اسلام هم‌چنان اولویت اصلی دولت فرانسه است، اگرچه در حال حاضر با مشکلات داخلی زیادی مواجه است و بعد از کودتای نظامی نیجر به تاریخ 26/07.2023 حضور و نفوذ فرانسه در این کشور با مقاومت شدیدی روبرو است. شورای نظامی جدید اصرار دارد که فرانسه نباید در این کشور نفوذ داشته باشد، همانطور که قبلاً از مالی و بورکینافاسو بیرون رانده شده بود. اگرچه بر همگان واضح است که نیجر آخرین مستعمره فرانسه در آفریقا است، با این حال مبارزه با اسلام و هر آنچه مربوط به اسلام می‌شود، در رأس اولویت‌های این کشور قرار دارد.

فرانسه که همیشه به آزادی بیان و آزادی شخصی می‌بالد، اگر مسئله مسلمانان و حقوق آن‌ها باشد، به این آزادی‌ها هیچ ارزشی قائل نیست. مسلمانان در میان مردم هیچ حقوقی ندارند. در واقع حیوانات در کشورهای غربی نسبت به مسلمانان حقوق بیشتری دارند. به همین دلیل حجاب و نقاب را ممنوع کرده بودند و امروز عبا را ممنوع می‌کنند. آیا مسلمانان فریب خورده از واقعیت غرب و واقعیت آزادی‌هایی که ادعای آن را دارند، آگاهند؛ در حالی‌که می‌بینند این آزادی‌ها را زیر پاهای‌ خود لگدمال می‌کنند، مانند کاری که کفار مکه انجام می‌دادند؛ از خرما برای خود بت می‌ساختند و در وقت گرسنگی آن را می‌خوردند؟!

تمدن غرب چیزی جز بدی برای بشریت به ارمغان نیاورده و طعم انواع بی‌عدالتی‌ها و بلاها را به آن‌ها چشانده است. پیش از این‌‌که زمین و نسل بشر از بین برود، خردمندان روی زمین باید به دفن این نظام فرسوده تلاش ورزند. در اینجا با تشویق و ترویج همجنس‌گرایی گام‌های سریعی برای نابودی بشریت برداشته می‌شود. پس بر مسلمانان نیز شایسته است که با تمام توان برای برپایی دولت خلافت فعالیت و تلاش کنند تا بشریت را از تمام نظام‌های دست‌ساخته بشر که سرزمین را ویران کرده و مردم را به بردگی کشانده‌اند، نجات دهد. آنگاه غیرمسلمانان مشاهده خواهند کرد که چگونه تنها زیر سایه اسلام با آن‌ها منصفانه و بدون تبعیض رفتار می‌شود، و اسلام تنها دینی است که در آن نژادپرستی یا نقض حقوق وجود ندارد.

نویسنده: محمد ابو هشام

مترجم: خالد یوسفی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه