یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
افزایش حمله به ارزش‌های اسلامی
بسم الله الرحمن الرحيم

افزایش حمله به ارزش‌های اسلامی

(ترجمه)

خبر:

بر اساس خبر نشر شده از وبسایت Kun.uz، مجلس قانونگذاری و مجلس عالی ازبکستان در حال برسی پیش‌نویس اصلاحات و الحاقات به قانون جزایی و قانون مسئولیت اداری است. قصد‌شان از مسئولیت‌های اداری و جزایی، ایجاد مراسم ازدواج‌های دینی بین اشخاصی است که هرگز ازدواج خود را نظر به قانون ثبت نکرده‌اند، با دو یا چند همسر زندگی‌ می‌کنند و در اماکن عامه صورت خود را به حدی می‌پوشانند که هویت فرد مورد نظر مشخص نمی‌شود.

تبصره:

این سرزمین، زادگاه بخاری و ترمذی است که یک قرن پیش توسط کمونیست‌های ملحد اشغال شد و بیش از 70 سال بر آن حکومت کردند. در آن زمان علما و رهبران این سرزمین توسط سه تن مورد قضاوت قرار گرفتند و کشته شدند. اما متباقی‌ آن‌ها تحت آموزش الحادی از شناخت خالق و دین خود دور ماندند.

این مردم باوجودی‌که انواع شکنجه‌ها و سختی‌های که بر آن‌ها وارد شده بود، ولی به تحصیل و پیروی از دین خود ادامه دادند، بعد از این‌که این سرزمین استقلال خود را به دست آورد، گرچه تنها نام آن استقلال بود؛ اما مردم احساس آزادی می‌کردند. در حقیقت این مردم مسلمان بودند و هویت خود را درک کردند و به دین خود بازگشتند؛ اما مدارس دینی کافی توسط دولت افتتاح نشد. بنابراین، آن‌ها فرزندان خود را برای تحصیل به خارج فرستادند.

وقتی دولت این را متوجه شد، ممنوعیت تحصیل آموزش دینی در خارج از کشور را صادر کرد. گویا این کافی نبود؛ امامان و خطباء به رهبری یک مفتی شروع به توجیه هر تصمیمی را که از سوی دولت صادر می شد، کردند و به آن‌ها وجهه شرعی می‌بخشیدند.

این پیش‌نویس قطعنامه‌ای که ارائه می‌شود، یعنی ممنوعیت پوشاندن صورت و گوش در اماکن عمومی، این امامان از اولین کسانی بودند که بیرون آمدند، دلیل ارائه کردند و آن تصامیم را مانند همیشه توجیه کردند. با وجود این‌که خیلی چیزها مغایر با شرع است؛ اما یک کلمه هم در مورد آن‌ها نگفته‌اند! در نتیجه واضح است که مصیبت‌های مختلفی بر سر مردم خواهد آمد؛ همان‌طوری که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد. رسول الله صلی الله علیه وسلم می‌فرمایند:

«والَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لَتَأْمُرُنَّ بالْمَعْرُوفِ، ولَتَنْهَوُنَّ عَنِ المُنْكَرِ، أَوْ لَيُوشِكَنَّ الله أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عِقَاباً مِنْهُ، ثُمَّ تَدْعُونَهُ فَلا يُسْتَجابُ لَكُمْ» (رواه الترمذی)

ترجمه: قسم به ذاتی که جان من در ید اوست، یا امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید و یا الله خیلی زود عذابی را از نزد خود بالای شما می‌فرستد که پس از آن از او تعالی درخواست کمک می‌کنید؛ اما آن درخواست شما پذیرفته نمی‌شود.

نویسنده: مراد الأوزبيكي (أبو مصعب)

مترجم: پارسا امیدی

 

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه