یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ارتش‌های حامی امت یا مصرف کننده ثروت‌های امت؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

ارتش‌های حامی امت یا مصرف کننده ثروت‌های امت؟!

(ترجمه)

خبر:

به اثر بمباران شبانه در غزه ۱۴۰ شهید و همچنان قطع برق در شِفاخانه/ بیمارستان اندونزی. (۱۴/۱۰/۲۰۲۳)

تبصره:

 در رده‌بندی جدید قدرت‌های نظامی سال ۲۰۲۳، مصر در ردیف چهاردهم جهان و اول جهان عرب قرار گرفت و پس از آن عربستان سعودی در ردیف ۲۲ جهان و دوم جهان عرب و همچنان الجزایر در ردیف ۲۶ جهان و سوم جهان عرب قرار گرفتند. (منبع: عربي بوست)

ارتش‌های قدرتمند، مجهز به تسلیحات، تجهیزات و توانمندی‌های بسیار قوی نظامی در طول ده‌ها سال از منابع و ثروت امت استفاده کردند و زمانی که امت برای حمایت از غزه، بیت المقدس یا جنین به آنها نیاز دارد، حرکتی نمی‌کنند و به ندای زنان و اطفال امت مسلمه پاسخی نمی‌دهند! اما وقتی استعمارگران و حاکمان پست، آنها را برای جنگ در میان مسلمانان حرکت می‌دهند، در ریختن خون مسلمانان مشارکت می‌ورزند، همانطوری که در یمن، لیبی، سوریه و جاهای دیگر اتفاق افتاده است..! مگر ارتش‌های امروزی برای حفاظت از مسلمانان نیستند؟ یا اینکه ارتش‌های موجود امت مسلمه برای حفاظت از حاکمان خائن و مزدور هستند که با دشمنان امت هماهنگ و همکاری می‌کنند؟

 ارتش‌های امت اسلامی چه زمانی برای حمایت از مسلمانان حرکت می‌کنند؟!

چه زمانی برای حمایت از فلسطین و مسجد الاقصی حرکت می‌کنید؟!

الله سبحانی و تعالی می‌فرماید:

﴿انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللهِ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ﴾. [توبه: 41]

ترجمه

با شتاب با تجهيزات سبك و سنگين [و سواره، پياده، پير و جوان به سوى ميدان نبرد] بيرون رويد، و با اموال و جان هايتان در راه الله سبخانه وتعالی جهاد كنيد كه اگر دانا [ىِ به حقايق] باشيد اين براى شما بهتر است.

نویسنده: د. فرج ممدوح

مترجم: پارسا امیدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه