پنجشنبه, ۱۷ صَفر ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۸/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
کسی‌که از مجازات در امان باشد، گستاخ و بی‌ادب می‌شود!
بسم الله الرحمن الرحيم

کسی‌که از مجازات در امان باشد، گستاخ و بی‌ادب می‌شود!

بسم الله الرحمن الرحیم

(ترجمه)

خبر:

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، روز سه‌شنبه، 6 اگست 2024، جزئیات حمله‌ای را که در روز دوشنبه 5 آگست 2024م پایگاه هوایی عین الأسد در شهر الانبار عراق را که میزبان تعدادی از مشاوران ائتلاف بین‌المللی بود مورد هدف قرار داده بود، اعلام کرد. در بیانیه‌ای که از طریق پلتفرم اکس منتشر شد، آمده است که این حمله با دو موشک انجام شده که از داخل یک خودروی باربری از شهرستان حدیثه شلیک شده است. در واکنش به این حمله نیروهای امنیتی خودرو از نوع باربری/کیا را شناسایی کرده و 8 موشک از مجموع 10 موشک آماده شلیک را که در آن بود، تحت کنترل و توسط تیم‌های مهندسی خنثی کردند. ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی هم‌چنین تأکید کرد که اطلاعات مهمی درباره مرتکبان این حمله به دست آمده و در حال حاضر پیگیری برای دستگیری آن‌ها و تحویل به عدالت در حال انجام است. در همین راستا، افرادی‌که در مسئولیت‌های منطقه و حومه آن کوتاهی کرده‌اند، از جمله فرماندهان و افسران، مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

 یکی از مقامات ارتش آمریکا به شبکه CNN روز دوشنبه 2024/08/05 گفت که تعدادی از نظامیان آمریکایی در حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در عراق زخمی شده‌اند. او افزود: «می‌توانیم تأیید کنیم که حمله موشکی علیه نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف در پایگاه انجام شده است. شواهد اولیه نشان می‌دهد که تعدادی از نظامیان آمریکایی زخمی شده‌اند و ارزیابی خسارات پس از حمله در حال انجام است.» یک مقامِ کاخ سفید گفت که رئیس‌جمهور آمریکا، جوبایدن، از این حمله موشکی مطلع بوده است.

این حمله در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه بالا گرفته و آمریکا برای مقابله با انتقام احتمالی ایران از رژیم یهودی آماده می‌شود. هم‌چنین این حمله تنها چند روز پس از صدور دستور وزیر دفاع آمریکا، لوید آستین، برای ارسال نیروهای نظامی اضافی به منطقه که شامل یک ناو هواپیمابر، یک اسکادران جنگنده و چندین کشتی جنگی می‌شود، رخ داده است.

تبصره:

از مدت‌ها پیش شاهد عملیات بمباران پایگاه‌های آمریکایی توسط گروه‌های مسلح بوده‌ایم، از جمله پایگاه عین‌الاسد در الانبار. متأسفانه مشخص شد که همه این حملات تنها نمایش‌های رسانه‌ای بوده‌اند! این واقعیت توسط شبکه‌های تلویزیونی از جمله الجزیره در واکنش به حمله اخیر افشا شد؛ زیرا این اولین باری است که موشکی از محدوده پایگاه فراتر رفته است، برخلاف حملات قبلی که موشک‌ها در اطراف پایگاه فرود می‌آمدند. این نشان می‌دهد که آنچه به نام مقاومت اسلامی در عراق انجام می‌شود، بیشتر اعمال سیاسی است که به آن‌ها دیکته می‌شود نه عملیات نظامی مستقیم برای اخراج نیروهای آمریکایی آنطور که خودشان ادعا می‌کنند.

کسانی‌که این حمله و زمان آن را بررسی می‌کنند باور دارند که که این بخشی از آخرین مجموعه تشدید تنش‌های ایران در منطقه پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و شرمساری بزرگی است که ایران دارد آن را تجربه می‌کند. ایران اکنون بین فشار حملات رژیم یهود و روابط خود با آمریکا که در مدار آن می‌چرخد گرفتار است. پس از آن‌که آمریکا اعلام کرد تعدادی از سربازانش زخمی شده‌اند، هرچند ما در صحت این ادعا تردید داریم، باعث شد که ایران به جای قربانی، به مهاجم تبدیل شود.

این واقعیت کشورهای اسلامی تحت حاکمیت افراد نالایق و بی کفایت است؛ دشمنان امت در بین سرزمین‌های اسلامی آزادانه جولان می‌زنند و رفت و آمد می‌کنند. رژیم صهیونیستی به فساد و ظلم می‌پردازد، در هرکدام از سرزمین‌های اسلامی کشتار، ویرانی و ترور به راه می‌اندازد، چرا که از مجازات مصون و در امان مانده است و به پاسخ‌های ذلت‌بار حاکمان خائن مسلمان عادت کرده است؛ زیرا کسی‌که از مجازات در امان باشد، گستاخ و بی‌ادب می‌شود.

آیا این وضعیت امت دو میلیاردی مسلمان است؛ امتی‌که عزت را برای ملت‌ها و بشریت با حمل پیام اسلام به ارمغان آورده بود، اکنون به بازیچۀ ذلیل‌ترین و ترسوترین اقوام تبدیل شده است؟! همۀ این‌ها به دلیل کوتاهی ارتش‌های امت در انجام وظایف‌شان و عدم برکناری این حاکمان خیانت‌کار است که به ویروسی در بدن امت تبدیل شده‌اند.

پروردگارا! برای این امت راه نجاتی فراهم کن!

مترجم: عبدالرحمن مستنصر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه