پنجشنبه, ۱۷ صَفر ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۸/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
دست باز رژیم صهیونیستی و دستان بستۀ ما!
بسم الله الرحمن الرحيم

دست باز رژیم صهیونیستی و دستان بستۀ ما!

بسم الله الرحمن الرحیم

(ترجمه)

خبر:

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرد که اسرائیل در حال نبرد در چندین جبهه علیه آنچه به عنوان محور مقاومت به رهبری ایران شناخته می‌شود، است. او تهدید کرد؛ هر کسی‌که تهدیدی به اسرائیل باشد، در هر نقطه‌ای که باشد هدف قرار خواهد گرفت. هم‌چنین، یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی گزارش داد که مشورت‌های امنیتی درباره واکنش اسرائیل به حمله احتمالی ایران آغاز شده است. (منبع: خبر گزاری الجزیره)

تبصره:

سال‌هاست که رژیم صهیونیست غاصب و بزدل، خشونت و قدرت خود را هم در داخل فلسطین و هم خارج از آن به نمایش گذاشته است و بدون ترس، سرزمین‌های مسلمانان و حکام‌شان و حتی سازمان‌های بین‌المللی و قوانین جهانی را به چالش می‌کشد. گویی درجهان قدرتی وجود ندارد که بینی‌اش را به خاک مالد؛ این در حالی‌ست که میلیاردها انسان و تجهیزات نظامی در جهان وجود دارند؛ ولی این رژیم هم‌چنان با قدرت پیش می‌رود.

الله سبحانه وتعالی در قرآن کریم ترس و بزدلی یهودیان را این‌گونه توصیف کرده است:

﴿لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فِي قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ۚ بَأْسُهُم بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ ۚ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَعْقِلُون [حشر: 14]

ترجمه: آن‌ها هرگز با شما بصورت گروهی نمی‌جنگند، جز در دژهای محکم یا از پشت دیوارها! پیکارشان در میان خودشان شدید است، (امّا در برابر شما ضعیف!) آن‌ها را متّحد می‌پنداری؛ در حالی‌که دل‌های‌شان پراکنده اند؛ این به خاطر آن است که آن‌ها قومی هستند که تعقّل نمی‌کنند!

هم‌چنین، ذلتی را که الله سبحانه وتعالی بر یهودیان تحمیل کرده را این‌گونه بیان می‌کند:

﴿ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ مِّنَ اللَّهِ وَحَبْلٍ مِّنَ النَّاسِ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ ۚ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ الْأَنبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ ۚ ذَلِكَ بِمَا عَصَوا وَّكَانُوا يَعْتَدُونَ﴾ [آل عمران: 112]

ترجمه: هرجا یافت شوند، مهر ذلت بر آنان خورده است؛ مگر با ارتباط به الله (و تجدید نظر در روش ناپسند خود،) و (یا) با ارتباط به مردم (و وابستگی به این و آن) و به خشم الله گرفتار شده‌اند و مهر بیچارگی بر آن‌ها زده شده؛ چرا که آن‌ها به آیات الله کفر می‌ورزیدند و پیامبران را بناحق می‌کشتند. این‌ها بخاطر آنست که گناه کردند و (به حقوق دیگران،) تجاوز می‌نمودند.

با وجود این همه، می‌بینیم که رژیم صهیونیستی با قدرت و تسلط کامل عمل می‌کند؛ گویی که این قدرت و نفوذ تنها برای آن‌ها مقدر شده و هیچ‌کس دیگری به آن دسترسی ندارد!

این واقعیت به ما یادآور می‌شود که اگر سر از بدن جدا شود، تمامی اعضا فلج خواهند شد و کسی‌که خود را به دست دشمن بسپارد، دستانش بسته خواهد ماند. این دقیقاً وضعیت امروز امت اسلام است؛ سری‌که با نبود خلافت و خلیفه از بدنش جدا شده و اراده‌ای که به دست دشمنانش افتاده است؛ زیرا حکام خیانت‌کار و دست‌نشانده، امور آن را در دست گرفته‌اند. از این‌رو، وضعیت امت چیزی جز آنچه امروز شاهدش هستیم نخواهد بود.

باید همه بدانند که ترور اسماعیل هنیه و همراهش، در قلب تهران پایتخت ایران، نقطه پایان جنایات این رژیم غاصب نخواهد بود. ساعاتی پیش از آن، فؤاد شکر در ضاحیه جنوبی بیروت، پایتخت لبنان، به کام مرگ کشیده شد و پیش‌تر از آن، سفارت ایران در قلب دمشق، پایتخت سوریه، هدف حمله‌ای مرگبار قرار گرفت که به جان‌باختن شماری از فرماندهان برجسته نظامی ایرانی انجامید.

این رژیم هم‌چنان به تهدید و وعده برای اجرای ترورهای بیشتر در گوشه و کنار جهان ادامه می‌دهد و با غرور بی‌پرده از توانایی خود برای نفوذ به پایتخت‌های کشورهایی‌که خود را مستقل و ایمن می‌پندارند، سخن می‌گوید. وزرای این رژیم و فرماندهان ارتش آن، با وقاحت و جسارت بی‌مانند، اعلام کرده‌اند که به هرکسی‌که در برابرشان بایستد، خواهند رسید و در قلب پایتخت‌های جهان اسلام ضربه خواهد زد؛ بی‌آنکه هراسی به دل راه دهند. اما در این میان، از حاکمان این کشورها نه پاسخی دیده می‌شود و نه مقاومتی و هیچ تدبیری برای مهار این دشمن ستمگر اندیشیده نشده است! رژیم صهیونیستی به‌آسانی در سرزمین‌های اسلامی دست به کشتار می‌زند.

ای ارتش‌های مسلمان، تا کی می‌خواهید این خفت و خواری را به جان بخرید؟!

نویسنده: عبدالله القاضی

13 صفرالخیر 1446ه.ق.

یکشنبه 18 اوت/آگوست 2024م.

مترجم: محمدیاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه