یکشنبه, ۰۵ ربیع الاول ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۹/۰۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حمایت از رژیم یهود با سلاح و ارتش؛ اما غزه با تقبیح و نکوهش!
بسم الله الرحمن الرحيم

حمایت از رژیم یهود با سلاح و ارتش؛ اما غزه با تقبیح و نکوهش!

(ترجمه)

خبر:

رسانه‌ها از جمله سی‌ان‌ان شامگاه جمعه گزارش دادند که لوید آستین، وزیر دفاع امریکا روز پنجشنبه با همتای اسرائیلی خود، گالانت، درباره تهدید مداوم ایران و گروهای نیابتی آن گفتگوی تلفنی داشت... وی گفت: «امریکا در تمام منطقه موقعیت خوبی برای دفاع از اسرائیل دارد».

تبصره:

ای امت اسلامی، ای امت جهاد، ای بهترین مردم، ای امت أخرجت للناس! غزه و خواهران تان در قدس، کرانه باختری، شام، عراق، یمن و سودان از شما کمک می‌خواهند، پس حمایت شما کجاست؟ قدرت شما کجاست؟

آیا این مطابق به عقل است که امریکا و غرب با آخرین تسلیحات، پول، رسانه‌ها، ارتش‌های زمینی، دریایی و هوایی  را در دست‌رس رژیم یهودی قرار می‌دهد و ورود سفرای امریکا و غرب در اسرائیل و هم‌چنان گشت و گذار آن‌ها و حتا از رژیم اشغالگر که با دستور دادن حملات هوای از پایگاه‌های نظامی که در قطر، ترکیه، سعودی، کویت، اردن، مصر و دریاهای مسلمانان موقعیت دارد، حمایت مادی می‌کنند. در حالی‌که غزه و مردم آنجا آغشته با خون هستند و طلب کمک دارند؛ ولی متأسفانه با دعا و تقبیح حمایت می‌شوند. رسول الله صلی الله علیه وسلم راست گفتند که بر ما ملت‌ها حمله می‌کنند و ما با وجود فراوانی مال و قدرت هنوز نتوانسته‌ایم آن گونه که الله سبحانه وتعالی امر فرموده یاری و حمایت‌شان کنیم.

چند دلیل برای این امر:

1-     همه حکام سرزمین‌های اسلامی رویبض، طاغوت، مزدور و دنباله‌رو برای غرب هستند، از غرب اطاعت و از خالق نافرمانی می‌کنند و به منافع غرب اهمیت می‌دهند و به امت اهمیت نمی‌دهند؛ اگر قدری غیرت و شرافت اسلامی می‌داشتند با جهاد، اسلحه، پول و لشکر از غزه و خواهران‌شان با آنچه الله سبحانه وتعالی به آن‌ها امر فرموده حمایت می‌کردند؛ اما آن‌ها از این امر برای محافطت از یهود و حتا حمایت از آن استفاده کردند. همانا لعنت الله سبحانه وتعالی بر ظالمان است و این مردم از ما و ما از آن‌ها نیستیم، نه چیزی را می‌شنویم و نه از آن‌ها اطاعت می‌کنیم.

2-     اطرافیان سلطان که خود را عالمان دین معرفی می‌کنند، وظیفه‌شان تائیدی ظلم طواغیت، مزدوران و خیانت آن‌ها و دشمنی ‌شان با امت  می‌باشد، آن را توجیه می‌کنند و آیات را در سیاق اصلی‌شان استفاده نمی‌کنند، نظر به قول رسول الله صلی الله علیه وسلم  این گونه عالمان در حقیقت دعوتگران دروازه جهنم هستند.

3-     مسلمانان وقتی دعوت مردمان آگاه و مخلص را بر وحدت امت اجابت نکنند و از تشکیل حکومت اسلامی، از سرگیری زندگی اسلامی، سرنگونی ظالمان و قوانین اساسی آن‌ها غافل باشند این وضعیت بر امت حاکم است؛ در حالی‌که تلاش در این رابطه از واجب ترین وظایف آن‌هاست؛ چون امت اسلامی به وسیله دولت بیدار می‌شود، به نهضت و پیروزی دست می‌یابد و اسلام و اهلش به عزت می‌رسد.

ای مسلمانان! وعده الله سبحانه وتعالی در انتظار شماست، پس آن را ضایع نکنید! همانگونه که مفسدان بنی اسرائیل آن را از دست دادند؛ هنگامی‌که الله سبحانه وتعالی  به آن‌ها دستور داد وارد سرزمین مقدس شوند و الله برای آن‌ها فرض قرار داده بود؛ اما آن‌ها نپذیرفتند و در زمین گم و سرگردان شدند.

ای سران لشکرهای مسلمانان! جوانمردیِ اسلامیِ شما کجاست؟ آیا حاکمان آن خصلت نیک را از شما گرفته است؟ در بین شما سعد و خالد وجود ندارد؟ سلاح‌ها و قدرت شما کجاست؟ آیا این فرصت را در نافرمانی الله سبحانه وتعالی و رسولش هدر می‌دهید؟ دوست دارید در کنار فرعون‌ها و هامان‌های زمان باشید؟ شما اهل اسلحه و جهاد هستید و می‌بینید که چگونه اهل باطل را از سلاح‌های مادی مدرن حمایت و شما از مرزهای مصنوعی پاسداری می‌کنید. جهاد را ترک می‌کنید و از ظالمان محافظت می‌کنید! آیا این کاری را که انجام می‌دهید زشت نیست؟ تا دیر نشده از خواب غفلت بیدار شوید! الله به شما صدا می‌زند؛ پس چنین دعوتی را اجابت کنید. الله سبحانه وتعالی می‌فرماید: ﴿یَا أَیُّهالذین آمَنُو استَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعاکُم لِمَا یُحیِیکُم﴾ [أنفال: 24]

ترجمه: ای مؤمنان! فرمان الله را بپذیرید و دستور پبامبر او را قبول کنید؛ هنگامی‌که شما را به چیزی دعوت کند که به شما زندگی بخشد.

 ای مسلمانان! دین الله برای پیروزی است و پرچم حق برافراشته خواهد شد. الله دین خود را به وسیله ما یا کسی دیگری حاکم می‌کند؛ پس به الله سبحانه وتعالی، آن چیزی را که دوست دارد نشان دهید و به عهد خود وفا کنید! إن‌شاءالله به زودی دولت اسلامی اقامه خواهد شد؛ زیرا تأسیس  دولت  به نزد الله سبحانه وتعالی سخت نیست.

نویسنده: الشیخ د. محمد إبراهیم

مترجم: پارسا امیدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه