جمعه, ۲۴ ربیع الاول ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۹/۲۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
سفر سیسی به ترکیه
بسم الله الرحمن الرحيم

سفر سیسی به ترکیه

(ترجمه)

خبر:

رسانه‌های مختلف در 7سپتامبر اظهارات اردوغان در مورد ترور عایشه نور فعال ترک را گزارش دادند که گفت: «تنها اقدامی‌که می‌تواند استکبار و قلدوری اسرائیل و تروریسم دولتی اسرائیل را متوقف کند، اتحاد دولت‌های اسلامی است و اقداماتی را که ترکیه در این اواخر برای بهبود روابط با مصر و سوریه انجام داده به هدف هبستگی در برابر تهدید توسعه‌طلبی فزاینده که لبنان و سوریه را نیز تهدید می‌کند بوده است.»

تبصره:

برای محو و نابودی رژیم یهودی نیازی به ائتلاف کشورها نیست؛ چون به تنهایی ترکیه قادر به نابودی این رژیم است؛ مصر به تنهای می‌تواند و همین قسم سوریه. بدون شک از بین این سه دولت هر کدام به تنهایی می‌توانند که رژیم یهودی را محو و نابود کنند و فلسطین را آزاد نمایند؛ در صورتی‌که اراده سیاسی و همت واقعی داشته باشند. بناءً عذر به نیاز اتحاد، امری محال و از سستی و تنبلی است که می‌خواهید از این راه اتهام و تقصیرات خود را دفع کنید.

اما نزدیکی ترکیه، مصر و سوریه هیچ ربطی به آزادی فلسطین ندارد، بلکه برعکس است؛ چون مصر به رهبری سیسی، بزرگترین توطئه‌گر علیه مقاومت در فلسطین و سوریه است که در پنجاه سال گذشته حتا یک فیر به سوی رژیم یهودی شلیک نکرده است؛ در حالی‌که هر روز از سوی این رژیم سیلی می‌خورد. اصلاً نمی‌توان تصور کرد که این‌ها نگران آزادی فلسطین باشند!

هدف از نزدیکی ترکیه و سوریه بازگرداندن آبروی بشار و رژیم جنایتکار سوریه پس از ادعای مبنی بر طرفداری از انقلاب ودشمنی با رژیم خونبار دمشق است؛ زمانی‌که امریکا اطمینان یافت که گروه‌های انقلابی در شام مهار شده‌اند (عمدتاً زیر بال ترکیه قرار گرفتند) به مزدوران خود در منطقه چراغ سبز نشان داد تا دوباره رابطه خود را با آن بر قرار کنند.

در مورد نزدیکی ترکیه و مصر نیز به دلیل تمایل امریکاست؛ پس از آنکه اردوغان ادعا کرد که مخالف کودتاه علیه مرسی رحمه الله علیه و کشتارگاه رابعه است و ادعا کرد که از سازمان اخوان المسلمین حمایت می‌کند، در اینجا او با همه این‌ها مخالفت می‌کند و بار دیگر به تمایل امریکا برای حمایت از مزدور آن در مصر که در حال فروپاشی و بر قراری روابط مجدد با او به گونه‌ای است که گویا هیج اتفاقی نفتاده است.

نزدیکی ترکیه، مصر و سوریه هیچ ربطی به فلسطین ندارد و اگر ربطی هم داشته باشد، در جستجوی راهی برای نجات رژیم یهودی از مخمصه‌ای می‌باشد که در غزه گرفتار شده؛ از طریق این‌که بتواند معامله‌ای را منعقد کند که چهره آن را نجات دهد و شکست خورده و ناامید به نظر نرسد تا امت جرأت مقابله بیشتر با آن را نداشته باشند.

﴿وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَی أَمرِهِ وَلَکِنَّ أَکثَرَ النَّاسِ لَا یَعلَمُونَ﴾

ترجمه: الله بر کار خود چیره و مسلّط است، ولی بیشتر مردم (خفایای حکمت و لطف تدبیرش را) نمی‌دانند.

نویسنده: محمد عبد الله

6ربیع الاول 1446ه.ق.

9سپتمبر2024م.

مترجم: پارسا امیدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه