یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حکومت پاکستان با استفاده از راه اندازی برنامه های سپورتی توطیه و جنایات اش را پنهان می سازد
بسم الله الرحمن الرحيم

حکومت پاکستان با استفاده از راه اندازی برنامه های سپورتی توطیه و جنایات اش را پنهان می سازد

خبر:

به تاریخ ۲ مارچ ۲۰۱۷م در مرکز لاهور، امین وینز مامور پولیس پاکستان اظهار داشت: «قوای مصلح، ملیشه ها و پولیس پنجاب تدابیری سخت امنیتی را در گوشه و اکناف میدان ورزشی قزافی قبل از شروع مسابقه پی اس ال در پیش خواهد گرفت. ما ۱۰ مامور عالی رطبه پولیس را از تمام ولایت برای وظایف مختلف در ارتباط به راه اندازی برنامه سپورت دعوت کرده ایم. برعلاوه مشاورین پنجاب، ارتش دالفین، واکنش سریع، الایت فورس و مامورین مختلف از پولیس برای گرفتن امنیت تمام راه ها و مسیر آن استخدام شده اند.»

تبصره:

مردم پاکستان سال ها است که غرق ورزش کرکت هستند. در هفته های اخیر عشق به کرکت در پاکستان زمانی به اوج خود رسید که بازیکنان کرکت پاکستان به لیگ برتر که در پنجاب بازی خواهند کرد، رسیدند. دلیل علاقه مندی بیش از حد مردم به این مسابقه این است که از هشت سال به این سو زمانی که تیم کرکت سریلانکا مورد حمله قرار گرفت دیگر هیچ مسابقه بین المللی به نسبت نبود امنیت در این کشور تا حال برگزار نگردیده بود. با برگزاری این مسابقه علاقه مندی به این بازی بیشتر شده است. به هر صورت حکومت پاکستان هیچ سنگی را برای پیشرفت مردم با استفاده از این مسابقه بدون هدف خاینانه اش نمی گذارد.

با در نظرداشت موج خشونت های اخیر، حکومت پاکستان تصمیم گرفت تا مسابقات لیگ برتر را در لاهور راه اندازی کند. برای راه اندازی این مسابقه اقدامات امنیتی فوق العاده ای را روی دست گرفت. نیروهای زیاد و محل های مختلف بازرسی را برای گرفتن امنیت این مسابقه ایجاد کرد. حتی قبل از بازی نهایی، حومه باشگاه ورزشی، دکاکین، تالارهای عروسی و دیگر اماکن عمومی به زور مسدود گردیده بودند. ارتباط گاز مایع قطع شده راه های ترافیکی عوض گردید. بازرسی و تحقیقات جدی شروع شده و بخشی از حصه شهر لاهور در آن روزها تعطیل گردید. به این همه اکتفا نکرده، نظامیان و سیاسیون بعد از حمله تراژیدی لاهور و خشونت های اخیر در این منطقه، فضایی را ایجاد کردند که گویا دسیسه حمله بر باشگاه ورزشی پلان شده است و این مسابقه نهایی در لاهور نباید صورت گیرد.

در این اواخیر رسانه ها، رژیم و حلقات مخالف حکومت توجه اصلی ملت را به مسابقات نهایی کرکت جلب کرده اند. چنین نظریه مانند این که بازی نهایی کرکت یا تصور صلح آمیز کشور را در سطح بین المللی خواهد آورد و یا این شکست دهشت افگنی خواهد بود.

از طرف دیگر، با استفاده از موج خشونت های اخیر در این کشور، حکومت پاکستان به دستور اداره جدید امریکا عملیات نظامی دیگری را در کشور و بخصوص در امتداد سرحد با افغانستان راه اندازی کرده است. جمس متیس، معاون نخست وزارت دفاع امریکا گفته است: «من اطمینان دارم که آن ها زیاد هماهنگی با همسایه گان خود می داشته باشند. ما باید زیاد اسرار کنیم که پاکستان اقدامات بیشتری را علیه طالبان و شبکه حقانی روی دست بگیرد.» (منبع: دان؛ 16 جنوری 2016م)

حکومت پاکستان قبلاً نقش اساسی را برای تقویه کردن موقف امریکا در افغانستان بازی کرده است. به هر صورت، شروع حملات جدید توسط مخالفین دولت افغانستان علیه قوای امریکا و متحدین اش بعضی نگرانی ها را در مورد عقب نشینی امریکا در این اواخیر در پی داشته است. فشار به "کار بیشتر" از دولت قبلی و جدید در امریکا و پلان گذاری عملیات تازه در پاکستان، باعث شده بود که راه اندازی بعضی از عملیات توسط دولت پاکستان به تاخیر صورت گیرد. این رژیم با به راه اندازی چنین برنامه های سپورتی می خواهد که افکار مردم را از عملیات وحشی که علیه مسلمانان صورت می گیرد، مغشوش ساخته و در مقابل علاقه مندی امریکا را بدست آورد.

در گذشته ها، رهبران رومی با استفاده از تنظیم چنین برنامه های سپورتی و گرفتن جشن ها برای استثمار کردن مردم و حاکمیت قدرت و منحرف ساختن افکار مردم از پالیسی های ظالمانه شان، این چنین برنامه ها را به راه می انداختند. همان گونه که در تاریخ می خوانیم "نان و بازی سرکس" یک برنامه خوب و مشهور در آن منطقه برای اغوا کردن افکار مردم بود. حال حکومت پاکستان مثل آن ها عمل می کند.

تا حال شاهد ده ها کشته و زخمی در حملات اخیر در این کشور بوده ایم، اما این حکومت اندک ترین توجه را قسمی که به سپورت امروزه داشته به آن نکرده است. با وجود اخراج شبکه های ریمان دیویس که زیر نقاب کارهای دیپلوماتیک و بسته کردن سفارت خانه امریکا که مرکز عملیات های نظامی است، هنوز هم این حکومت به دستور آن ها عمل می کند. این کار تصریح به نکاتی دارد که رهبری حکومت خاین پاکستان روز و شب برای تسلط امریکا در منطقه با هزینه مسلمانان پاکستان و منطقه تلاش می کند.

برای مسلمانان لازم است که حتی کوچک ترین برنامه های دولت های دست نشانده شان را ولوکه آن یک برنامه سپورتی هم باشد، تحت نظر داشته و هدفی را که زیر نقاب هر برنامه نهفته است، باید بدانند. برعلاوه مسلمانان باید اولویت های خود را به اساس دین مقدس اسلام عیار بسازند. هر برنامه سپورتی و یا دیگر جشن ها باید بزرگ تر از موضوعات اساسی زنده گی دانسته نشود. حکام پاکستان در ادامه ریختاندن خون مسلمانان خود دست دارند و مسلمانان باید نگذارند که آن ها با راه انداختن چنین برنامه ها، افکار مردم را از شناخت جنایات فجیع که رهبران خاین انجام می دهند، به اغوا ببرند.

﴿ٱعْلَمُوۤاْ أَنَّمَا ٱلْحَيَاةُ ٱلدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِى ٱلأَمْوَالِ وَٱلأَوْلاَدِ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ ٱلْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرّاً ثُمَّ يَكُونُ حُطَاماً وَفِى ٱلآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِّنَ ٱللَّهِ وَرِضْوَانٌ وَمَا ٱلْحَيَاةُ ٱلدُّنْيَآ إِلاَّ مَتَاعُ ٱلْغُرُورِ

[حدید: ۲۰]

بدانيد كه زنده گی دنيا تنها بازی، سرگرمی، آرايش و پيرايش، نازش در ميان همديگر، و مسابقه در افزايش اموال و اولاد است وبس. دنيا هم چو باران است كه گياهان آن، كشاورزان را به شگفت می ‌آورد ، سپس گياهان رشد و نمو می كنند، و بعد گياهان را زرد و پژمرده خواهی ديد، و آنگاه خرد و پرپر می گردند. در آخرت عذاب شديدی(برای دنيا پرستان) و آمرزش و خوشنودی الله( برای الله پرستان) است. اصلاً زنده گی دنيا چيزی جز كالای فريب نيست.‏

نوشته شده برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

نویسنده: انجینیر محمد صلاح الدین

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه