پنجشنبه, ۰۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تبریک و تهنیۀ عطاء بن خلیل ابوالرشته، امیر حزب‌التحریر به من مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سال 1443هـ.ق موافق با 2022م
بسم الله الرحمن الرحيم

تبریک و تهنیۀ عطاء بن خلیل ابوالرشته، امیر حزب‌التحریر به من مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سال 1443هـ.ق موافق با 2022م

ای بهترین امتی‌که برای دعوت انسان‌ها فرستاده شده‌اید؛ امت اسلامی که الله سبحانه و تعالی آن را با عبادت خویش مورد اکرام قرار داد!

ای دعوت‌گران معززی‌که هیچ‌گونه تجارت و معامله‌ای شما را از یاد الله غافل نمی‌کند!

و ای بزرگوارانی‌که صفحۀ انترنتی ما را دنبال نموده و از خیر آن بهره‌مند می‌شوید!

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته!

فرارسیدن این ماه بزرگ و کریم را برای شما تبریک می‌گویم.

﴿شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ﴾ [سوره بقره آیه 185]

ترجمه: (روزه، در چند روز معدودِ) ماهِ رمضان است؛ ماهی‌که قرآن، برای راهنمایی مردم و نشانه‌های هدایت و فرق میان حق و باطل، در آن نازل شده است.

این ماهی است که در آن الله سبحانه و تعالی مسلمانان را با مغفرت خویش مورد اکرام قرار می‌دهد؛ چنان‌چه رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:

«من قام رمضان ایماناً و احتساباً غفر له ما تقدّم من ذنبه»

ترجمه: هرکی در ماه رمضان از روی ایمان و احتساب قیام نماید، گناهان گذشته‌اش مورد مغفرت قرار خواهد گرفت. (این حدیث را بخاری به نقل از ابوهریره روایت نموده است)

رمضان ماهی است که قرآن کریم در آن نازل گردیده، ماهی است که در آن نصرت و فتح مبین (فتح مکه) رخ داد، ماه کار، جدیت و تلاش است، ماه عبادت، صبر و جهاد است. پس ای مسلمانان! کمر بربندید و در کسب خیر و برکت با یکدیگر رقابت نمائید، زیرا فرصتی است که پاداش حسنات در آن چندبرابر می‌شود.

از الله سبحانه و تعالی می‌خواهم تا روزه و نماز تمام مسلمانان را مورد قبول خویش قرار دهد و این ماه مبارک را سرآغاز خیر و برکت و مقدمۀ نصرت خویش برای برپائی دولت خلافت راشده گرداند تا باشد که امت اسلامی زیر سایۀ پرچم عقاب که همانا پرچم لا إله إلا الله محمد رسول الله است، آرام گیرد و به این ترتیب به گذشتۀ درخشان خویش به صفت امتی با کرامت، مقتدر و عزیز توسط پروردگار و دین اش برگردد.

﴿وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ(4) بِنَصْرِ اللَّهِ يَنصُرُ مَن يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ﴾ [سوره روم آیه 4-5]

ترجمه: در آن روز، مؤمنان (بخاطر پیروزی دیگری) خوشحال خواهند شد، به سبب یاری الله، و او هر کس را بخواهد یاری می‌دهد؛ و او صاحب قدرت و رحیم است!

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

برادرتان عطاء بن خلیل ابوالرشته

 

Last modified onدوشنبه, 04 آوریل 2022

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه