چهارشنبه, ۲۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
جلوه های یاد بود از نود و ششمین سالروز دردناک سقوط خلافت اسلامی در مناطقی از جهان
بسم الله الرحمن الرحيم

جلوه های یاد بود از نود و ششمین سالروز دردناک سقوط خلافت اسلامی در مناطقی از جهان

(ترجمه)

یاد بود از نود و ششمین سالروز دردناک سقوط خلافت اسلامی؛ حزب التحریر کنفرانس مردمی را در شهر رام الله برگزار کرد.

تحت عنوان "خلافت پس از ضعف" و "امنیت پس از ترس قوت و قدرت است. پس از عصر روز شنبه به تاریخ ۲۲ اپریل ۲۰۱۷م، حزب التحریر کنفرانس مردمی را در شهر رام الله با اشتراک هزارها نفر از انصار حزب التحریر برگزار کرده که درین کنفرانس بیرق های سیاه و سفید رسول الله صلی الله علیه وسلم تکبیر گویان بلند گردیده و کلمه ی طیبه را با ندای خلافت و آزادسازی مسجدالااقصی سر می دادند. هم چنان صداهای شان را به اقامه ی خلافت که اسیرها را از زندان های یهود آزاد می کند، بلند کرده و به ارتش سرزمین های اسلامی بخاطر آزادسازی سرزمین های اشغالی مسلمانان به خصوص فلسطین نداء سردادند.

در کنفرانس مذکور که به مناسبت یاد بود از نود و ششمین سالروز سقوط خلافت اسلامی، شیخ ابوأنس حصری، انجینیر باهر صالح عضو دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه فلسطین، شیخ عصام عمیرة، سخنگوی حراک آل تمیم، استاد محمد داعور و دانش آموزان حزب التحریر مربوط به "کتلة الوعی" به ویژه دانش آموز فعال ابورمیلة، صحبت کرده و در اخیر با دعای دوکتور عفیف شدید پایان یافت.

احیای یاد بود از نود و ششمین سالروز سقوط خلافت اسلامی؛ ولایة لبنان کنفرانس زنان "خلافت و تعلیم: احیای عصر طلایی"

بخش خواهران حزب التحریر-ولایه لبنان روز شنبه ۱۸ رجب ۱۴۳۸ هجری موافق به ۱۵ اپریل ۲۰۱۷م، کنفرانسی را تحت عنوان "خلافت و تعلیم: احیای عصر طلایی" برگزار نمودند. این کنفرانس به ارتباط پنجمین کنفرانس زنان که در یازدهم مارچ در جاکارتا پایخت اندونیزیا برگزار گردید، می باشد. ابتدا کنفرانسی مذکور با تلاوتی از آیات کتاب حکیم توسط خواهر "آلاء الشمالی" افتتاح گردیده و سپس خواهر "علا الغورانی" مجلس را با نمایش اولین ویدیوی تحت عنوان "خلافت و تعلیم: احیای عصر طلایی" آغاز کرد. 

پس از آن خواهر "احسان محسن" در بخش اول سخنرانی، سخنان خود را به حاضرین در کنفرانس تقدیم کرده و در جریان صحبت هایش اسباب بحران تعلیم در جهان اسلام را به بحث گرفت و در مورد مشکلات تعلیم در لبنان و راه حل واضح آن از کتاب و سنت نیز متمرکز گردید. هم چنان برخی از خواهران نمونه های قابل توجهی از زنان باشهامت در عصر طلایی را نیز به معرفی گرفتند. سپس ویدیویی دومی به نمایش گذاشته شد که مبین فساد منهج های تعلیم در نسل فعلی می باشد. بعداً در بخش دوم سخنرانی، خواهر "احلام طالب" یک تعداد نکات مهم را؛ از جمله ارشادات و توصیه ها برای مادران و آموزگاران به هدف اسالیب تربیه و تعلیم در نبود دولت اسلامی، به بحث گرفت.

سخن پایانی کنفرانس تأکید بر موضوعاتی داشت که در کنفرانس مذکور به بحث گرفته شد؛ از جمله جلب نمودن توجه حاضرین به هدف کار کردن به اعاده ی منهج تعلیمی درست که جزء از نظام خلافت راشده ی موعود می باشد. هم چنان در ضمن تفاعل که با حاضرین در کنفرانس مذکور صورت گرفت، به گونه ی شدید تحسین و تشویق های شان را در مورد تقدیم و برگزاری چنین کنفرانس ابراز کرده و اذعان داشتند که این چنین کنفرانس ها سبب نهضت و روشنکری در میان زنان مسلمان می گردد.

یاد بود از نود و ششمین سالروز سقوط خلافت اسلامی؛ خلافت اسلامی چگونه سقوط نمود و چگونه آن را اعاده خواهیم کرد؟

بخش زنان حزب التحریر-ولایه سودان، کنفرانس سیاسی یی را به مناسبت یاد بود از نود و ششمین سالروز دردناک سقوط خلافت اسلامی تحت عنوان "خلافت اسلامی چگونه سقوط کرد و چگونه آن را اعاده خواهیم نمود؟" برگزار کردند. هم چنان در همان روز شنبه یعنی ۱۸ رجب ۱۴۳۸ هجری موافق به پانزدهم اپریل ۲۰۱۷م، حزب التحریر در منطقه ی دخینات ساعت ۱۲ قبل از ظهر تفاعلی را به راه انداخت که به یاری الله متعال بسیاری ها اشتراک کرده و در مورد چگونگی تأسیس خلافت برمنهج نبوت و اعاده ی دولت رسول الله صلی الله علیه وسلم و برگشتاندن مجد مسلمان ها و عزت آنان با تطبیق احکام اسلام در نظام سیاسی اسلام بحث ها و پرسش های صورت گرفت. و نیز در مورد نقش زن مسلمان در کارکردن با حزب التحریر به هدف برپا ساختن این فرض عظیم و اعاده ی دوباره ی زنده گی اسلامی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

یاد بود از نود و ششمین سالروز دردناک سقوط خلافت اسلامی؛ اروپا شاهد برگزاری کنفرانسی تحت عنوان "خالی گاه سیاسی و صعود اسلام" خواهد بود.

حزب التحریر-هالند، مسلمان ها را به اشتراک در کنفرانس خلافت قرار است تحت عنوان "خالی گاه سیاسی و صعود اسلام" برگزار شود، دعوت می کند. هم چنان در روز یکشنبه مطابق به ۳۰ اپریل ۲۰۱۷م در کنفرانس مذکور عبدالله امام اغلو از ترکیه، و اوکی پالا سخنگوی مطبوعاتی حزب التحریر-هالند و میکائیل حسن صحبت خواهند کرد.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه