چهارشنبه, ۱۸ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
جنگ قرن ۲۱
بسم الله الرحمن الرحيم

جنگ قرن ۲۱

دونالد ترامپ جنگ جاریاش را با چین به وسیلۀ وضع نمودن مالیات جدید به مقدار ۲۰۰ میلیارد دالر بالای کالاهای تجاری چین را که قرار است در آغاز هفتۀ آینده به امریکا برسند، تشدید بخشیده است و برخلاف تعرفه‌های قبلی، که فقط شرکت‌ها را هدف قرار می‌دادند، اقدامات اخیر مستقیماً هزاران کالاهای مصرفی را هدف قرار خواهند داد که از وسایل و لوازم برقی، لوازم خانه، غذا و چیزهایی‌که هزینۀ بیشتری را داشته اند، آغاز می‌شود.

ترامپ می‌گوید: «از چندین ماه به این‌سو چین را به تغییر تلاش‌های غیرعادلانه‌اش و انجام معاملۀ عادلانه با شرکت‌های امریکایی تشویق نموده ایم و تا حد نهایی در مورد تغییراتی‌که باید صورت بگیرند، توضیح داده ایم و به چین هر فرصتی را بخاطر انجام معاملۀ عادلانه با خود داده ایم؛ ولی تا حالا هیچ علاقه‌ای به تغییر تلاش‌هایش نشان نداده است.»

چین بخاطر هدف قرار دادن مبلغ ۲۰۰ میلیارد دالر امریکا، آنچه از کالاهای تجارتی امریکا را که مورد نیازش است، وارد نمی‌کند که این کار را بخاطر نجات مبلغ ۲۶۷ میلیارد دالر کالاهای تجارتی چین، که ترامپ آن‌ها را تهدید کرده، انجام می‌دهد و امریکا بخش‌ها و تکنالوژی اقتصادی و آنچه را که پیشرفت چین به آن وابسته است، مورد هدف قرار می‌دهد.

بر عکس سایر کشورهای بزرگ اقتصادی جهان، ۲۰درصد از اقتصاد چین بالای صادرات‌اش استوار است و امریکا بزرگترین مقصد صادرات چین می‌باشد که در سال ۲۰۱۶، ۲۳درصد از صادرات‌اش، که قیمت آن تقریباً به ۴۸۱ میلیارد دالر می‌رسید، به مقصد امریکا صورت گرفت. تولیدات خالص داخلی امریکا به ۱۸.۵ تریلیون دالر می‌رسد که از آن جمله ۱.۴ تریلیون آن را صادرات آن تشکیل می‌دهد؛ یعنی کمتر از ۱۲درصد.

بدون شک واردات امریکا یا صادرات چین، به امریکا تا حد زیادی کالاهای مصرفی کم ارزشی هستند که در صورت لزوم ممکن است امریکا این کالاها را از آدرس‌های دیگری دریافت کند و از سوی دیگر، چین هرگز از انتخاب بازار مصرفی دیگری‌که کالاهایش را به مصرف برساند، آسیب نخواهد دید. در واقع این اقدامات بیانگر اینست که جنگ قرن ۲۱ آغاز گردیده است.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه