چهارشنبه, ۰۲ صَفر ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۸/۰۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
جاهلیت جدید را لگدمال کنید
بسم الله الرحمن الرحيم

جاهلیت جدید را لگدمال کنید

(ترجمه)

مسلم به سند صحیح روایت نموده که رسول الله صلی الله علیه وسلم در خطبه حجة الوداع چنین فرمودند:

«أَلَا كُلُّ شَيْءٍ مِنْ أَمْرِ الْجَاهِلِيَّةِ تَحْتَ قَدَمَيَّ مَوْضُوعٌ»

ترجمه: آگاه باشید که همه امور مربوط به جاهلیت را زیر قدم هایم گذاشتم (قابل اهمیت و ارزش نمی باشد).

مفهوم حدیث:

الله متعال اسلام عزیز را برای این روان کرده که حکمش در همه جا نافذ و فراگیر باشد و بالای مردم به حق و عدالت حکم نماید، نه این که در اجرای اعمال شریک جاهلیت باشد، یا حکم را با او تقسیم نماید و با آن صلح نماید که مطابق خواست و نیاز مردم بوده باشد، هر وقت و زمان امورش واضح و روشن بوده است، رسول الله صلی الله علیه وسلم از زمانی که صبح وجودش در مدینه منوره به حیث حاکم طلوع نمود کلمات زرینی را نوشت که:

"مسلمانان در برابر دیگر مردم همه، یک امت واحد هستند."

بنابر این رسول الله صلی الله علیه وسلم جایگاه امت را چنان چه الله سبحانه وتعالی اراده نموده ثابت کرد، تا این که امت با داشتن اقتدار سیاسی (دولت اسلامی) جایگاه خویش را در تاریخ ثبت نمود،بعد از آن امت اسلامی قرن ها چنین زندگی نمودند که همیشه سلاح عزت را به دست داشته و سیادت (رهبری جهان) به دست داشتند، آواز شان تکبیر (الله اکبر) و سرود شان خواندن قرآن بود، دروازه های مجد و بزرگی را در تاریخ باز نموده وبشریت آن را لمس کردند.

ای مسلمانان!

این مجد وبزرگی بعداز سقوط دولت اسلامی از بین رفت، امت اعتماد و اعتبار خود را از دست دادند ، زیرا جاهلیت مثل سابق زیر قدم ها گذاشته نشد، بلکه مسلمانان آنرا محور زندگی قرار دادند... امت اسلامی چنان حالتی را به خود گرفته که گاهی بنابر وحشت و ترس زیر تازیانه ها و شکنجه قرار می گیرد و گاهی هم زیر حملات فرهنگی وپروپاگند نظام سرمایه داری در سر درگمی قرار گرفته و آخرت خود را فراموش کرده اند ومصروف خوش گذرانی های خود بوده، دربحر تاریکی های جهل نظام های فاسد غرق گردیده اند .امواج کفر به گونه ی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از هر سو  امت اسلامی را فرا گرفته، مثل درخت در معرض باد قرار گرفته که هیچ قراری ندارد.

امت بعد از آواز های مهلک و فریبنده بیدار گردیده، چنان بیداری که بعد از جاری شدن اشک و خون ها صورت گرفت، این بیداری ناشی از انقلاب های بوده که خواهان از بین بردن نظام های بشری و بازگشت خلافت می باشد، بازگشت چنان دولتی که آن را رسول الله صلی الله علیه و سلم بنیان گذاری نموده است.

بلی! آن نظام به اذن الله سبحانه وتعالی به زودی باز خواهد گشت، تا یک بار دیگر جاهلیت جدید را از بین برده و آن را زیر پا گذاشته ، تعهد نامه جاهلیت را محو نموده و امت اسلامی اعتبار خود را دوباره بدست آورد. بدون شک این امر به اذن پروردگار نزدیک گردیده است، و این امر به نزد الله سبحانه وتعالی آسان است.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه