پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ارتباط مداوم به الله سبحانه و تعالی
بسم الله الرحمن الرحيم

ارتباط مداوم به الله سبحانه و تعالی

از عباده بن صامت روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:

«من تعار من الیل فقال لا اله الا الله وحده لا شریک له، له الملک وله الحمد وهو علی کل شیئ قدیر، الحمد لله وسبحان الله ولا اله الا الله والله اکبر ولا حول ولا قوة الا بالله، ثم قال: اللهم اغفر لی او دعا، استجیب له فان توضأ وصلی قبلت صلاته» (بخاری 1154)

ترجمه: هر کس که در شب بیدار شود و بگوید: "لا اله الا الله وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد وهو علی کل شیئ قدیر الحمد لله وسبحان الله ولا اله الا الله والله اکبر ولا حول ولا قوة الا بالله" سپس بگوید پروردگارا! من را ببخش و یا دعای دیگری کند، الله آن را استجاب می‌کند و اگر وضو بگیرد و نماز بخواند، آن هم پذیرفته می‌شود.

پروردگارا تو ذات پاک و منزه هستی و حمد و ثنایت را می‌گویم، و عظمت و بزرگی تو والا و ارجمند است و هیچ معبود بر حقی جز تو نیست. پاک و منزه است آن ذاتی که ما را آفرید و راه و روش مستحکم و روشنی را به ما داد تا به بی راهه نرویم. پاک و منزه است ذاتی که ریسمان‌هایی به ما داده است تا توسط آن با تو ارتباط برقرار کنیم، پس تا وقتی که ما به ریسمان تسبیح و حمد خدا چنگ بزنیم ایمان در قلب‌های مان افزایش یافته و تا وقتی که به ریسمان ذکر و یاد خدا چنگ بزنیم تقوا در وجودمان زیاد می شود.خوشا به حال کسانی که آنچه را خدا برای شان داده پذیرفتند و بدا به حال کسانی که از طاعت و یاد خدا روی گردانند.

ای مسلمانان!

به واقعیت آنگونه ارتباطی که الله سبحانه و تعالی از ما می‌خواهد فعلا وجود ندارد؛ زیرا حکام پَست و فرومایه به امت خیانت کردند دوستی را به دشمنی تبدیل نمودند و زندگی را برای امت دشوار نمودند، بدبختانه بعد از اینکه نظام‌های غربی دست ساخت بشر را بالای امت تطبیق نمودند، دیگر هیچ عزتی برای امت و دین‌شان باقی نماند و در زیر چتر نظام سرمایه داری زندگی کردند و روش ذکر و یاد الله سبحانه و تعالی را با تکبیر و دعا بد در حق حکام تغییر دادند، اما در این نیز خیر است چون در هر دو حالت ارتباط با الله سبحانه و تعالی موجود میباشد.

پروردگارا ما را به زود ترین فرصت به خلافت راشده بر منهاج نبوت برسان تا درد مسلمانان را درمان نموده و ظلم و ستم را از سر شان بردارد. پروردگارا این زمین را با نور وجه کریمت منور بگردان.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه