یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
دوستی و همکاری با امریکا از دیدگاه شریعت اسلامی قطعاً حرام است!
بسم الله الرحمن الرحيم

دوستی و همکاری با امریکا از دیدگاه شریعت اسلامی قطعاً حرام است!

بسم الله الرحمن الرحیم

(ترجمه)

خبر:

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری امریکا پس از جلسه ی اردوغان با ترامپ چنین گفت: «در این جلسه خصوصی، تاکید بیشتر روی اهمیت استراتیژی روابط ترکیه و امریکا و هم چنان بیشتر از آن  در روابط اقتصادی، تجارتی و نیز گام های دفاعی صورت گرفته است. در حالی که بحث روی موضوع مبارزه علیه سازمان های تروریستی PPK و داعش مقدم تر از آن بود، و هم چنان آن ها گام های ممکنی راعلیه FETO(سازمان فتح الله گولن در ترکیه)، مورد ارزیابی قرار دادند. در جریان این جلسه در مورد پیشرفت ها در عراق و سوریه به صورت گسترده بحث شد.»

تبصره :         

قبل از جلسه ی اردوغان و ترامپ برخی از تحلیل های کاملاً متفاوتی در این مورد بیان شده بود و این تحلیل ها چنین بودند: «این جلسه ممکن آخرین آن باشد.»، «این روابط به حالت تعویق در خواهد آمد.» و «ما ممکن به نتایج در مورد FETO و PYD و امثالهم خواهیم رسید.» اگرچه تمام تحلیل ها در این مورد به ناکامی انجامید و چیزی بسیار کمی از آن چه که انتشار داده می شد، اتفاق افتید. در این جلسه تصمیم اتخاذ گردید که روابط ترکیه با امریکا هرگز از بین نمی رود و این راه را هردو جناح به عنوان متحد هم ادامه می دهند. مواردی که باید در مورد این جلسه به آن اشاره می گردید قرار ذیل است:

دولت امریکا یک دولت کفری و در واقع پیرو نظام سرمایه داری می باشد و نباید نادیده گرفت که سرانجام دشمن سرسخت اسلام وامت مسلمه است. دشمنی سرسخت ایشان برضد اسلام و امت مسلمه با آن چه که در افغانستان و عراق اتفاق افتید، آشکار است. از دیدگاه شریعت اسلامی دوست و متحد شدن با امریکا و توافق بستن با آن از نقطه نظر کوتاه اندیشی سیاسی، استعماری و انتحاری در مقابل حقایق، حرام است. سیاست امریکا چنان عمیق است که با تغییر شبانه روزی رییس جمهور هم هرگز تغییر نمی کند و معیارش تنها بدست آوردن منافع اش است.

چرا امریکا به یکباره گی وضاحت داد که این کشور بخاطر منفعتش با ترکیه و دشمنان ترکیه عملیات را انجام می دهد و نیز توافقات را به انجام رساند؟ کفار یکبار دیگر ثابت ساختند که آن ها یک ملت واحد هستند. ترامپ رییس جمهور امریکا تصمیم عرضه سلاح های سنگین را برای همپیمانش حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(PYD) تصویب نمود. هنگامی که اردوغان رییس جمهور ترکیه به امریکا سفر نمود، پوتین رییس جمهور روسیه یکی دیگر از متحدین چنین گفت: «ما همکاری های خود را با کردهای سوریه ادامه می دهیم.» در جریان همین ساعت، اسد(قاتل شام) چنین گفت: «در این مرحله جنگ کردهای سوریه مشروع است.» حالا چی اتفاق خواهد افتید؟

پاسخش این است که روابط میان امریکا و ترکیه صمیمی تر و تنگ تر خواهد شد. این بدان معنی است که ترکیه سازش بیشتر خواهد کرد و نیز با توجه به منافع امریکا عمل خواهد نمود. این که چرا روابط شان از بین نرفت و در عوض به عنوان یک شروع جدید به رسمیت شناخته شد. احتمال می رود که اولین گام واقعی در نشست ۲۵ می در جلسه سران ناتو برداشته خواهد شد و سازش های بیشتری در عراق و سوریه مطالبه خواهد گردید.

در جریان جلسه بیانیه های بعدی این بینش را که "ایالات متحده در عقب تلاش راه اندازی کودتای ۱۵ جولای قرار داشت" و یا "ایالات متحده علیه ترکیه می جنگد" واضح ساخت و هیچگاه حقیقت را انعکاس نداد و در حقیقت هردو جناح با هم دیگر بشاش بودند. باوجودی که امریکا قدرتش را برای از بین بردن مبارزه اسلامی در سوریه به خرچ داد، با آن هم ناکام شد و هنوز هم این مسیر را می پیماید تا آن را به انجام برساند. بنابر این، این در آینده ی نزدیک غیر ممکن است که دولت های کفری مانند امریکا و روسیه و گروهای PYD ، YPG و مشابه آن را که بخاطری تامین منافع شان می جنگند حمایت نکند، اگر ترکیه توافق کند و یا نکند مهم نیست.   

باوجودی که کمیته در روزهای پیش رو، قبل از جلسه ی خصوصی هیچ نوع دگرگونی را در گروهای PYD، YPG و یا "FETO" به وجود نیاورد. امریکا هرگز از حمایت گروهای تروریستی"YPG و  PYD" در سوریه دست نکشیده و نه دیدگاهش را نسبت به FETO تغییر داده است. این بخاطری است که دیدگاه امریکا در مورد این مسایل بر اساس فقدان معلومات نبوده است.

شما هرگز در خشنود ساختن امریکا که عراق، افغانستان، لیبیا و سایر سرزمین های ما را اشغال نموده و میلیون ها برادران و خواهران ما را قتل عام نمودند و نیز هزاران اطفال را یتیم ساختند، موفق نخواهید شد. برای آن ها مهم نیست که شما با آن ها متحد شوید، پایگاه های نظامی و بنادرتان را برای آن ها بدهید یا ندهید. آن ها هرگز از شما راضی نخواهد شد.

نویسنده: موسی بایغلو

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

Last modified onشنبه, 03 جون 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه