یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
شما کامه گذاشته نمی توانید، چه رسد به نقطه!
بسم الله الرحمن الرحيم

شما کامه گذاشته نمی توانید، چه رسد به نقطه!

بسم الله الرحمن الرحیم

کسی که نقطه خواهد گذاشت جز خلیفه راشد کسی دیگری نیست

(ترجمه)


خبر:
ملاقات اردوغان با ترامپ که روزها توقع تدویر آن می رفت، بالاخره در قصر سفید دایر گردید. (منبع: آژانس های خبری)
تبصره:
قبل از اینکه به جزئیات این ملاقات بپردازیم، بهتر است که به نکات ذیل اشاره نمائیم:
اردوغان رئیس جمهور ترکیه قبل از اینکه روانه ایالات متحده امریکا شود، به کشورهای  روسیه و چین سفر نمود.  نقطه یی که باید در جریان سفر وی به روسیه به آن توجه می شد، سوریه بود؛ در حالی که بعضی از معاملات اقتصادی در جریان سفر وی به چین، نمایان گردید. طوری که به نظر می رسد، اردوغان تداوم دشمنی این دولت ها را نسبت به اسلام و مسلمین فراموش کرده است!
در حالی که روسیه مسلمانان را در آسیای مرکزی و سوریه قتل عام می کند و به همین گونه چین بالای مسلمانان ترکستان شرقی ظلم نموده و حتی حق زنده گی کردن را برای آن ها نمی دهد. این است اصلیت دولت های قاتل و تروریست که اردوغان با آن ها می پیوندد. چه شرم بزرگی است!
در مورد سفر رئیس جمهور اردوغان به امریکا می توانیم در یک جمله به طور فشرده بگوییم: سفر وی به ناکامی پایان یافت. او هیچ یک از خواسته هایش را بدست آورده نتوانست و نه حمایت PYD یا حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را خاتمه بخشید و نه هم توانست که فتح الله گولن را باز گرداند. گرچند اردوغان قبل از سفر وی به امریکا با این چنین موضوعات فقط بخاطر دادن پیام به مردم ترکیه غوغا برپا کرده بود، مگر طبق معمول او کدام کاری کرده نتوانست و در کار اش ناکام ماند.
او بیانیه های ایراد نمود؛ مانند: ما به امریکا می رویم تا نقطه بگذاریم نه کامه، ما می توانیم به طور غیر مترقبه در شب هنگام بر YPG یا یگان های مدافع خلق-شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه- حمله کنیم. با تحویل دهی سلاح های سنگین امریکا به PYD/YPG ما می توانیم به پای خود ایستاد شویم.
ما شاهد بودیم که او در جریان سفر اش چقدر در بیانیه های اش جدی صحبت می کرد. جلسه ای که در دفتر Oval لندن دایر گردید، فقط مدت بیست دقیقه را در برگرفت که حد اقل نیم این وقت در ترجمانی سپری گردید. پس این همه راجع به ارزش و اهمیت اردوغان برای امریکا است! خلاصه ی کلام؛ این واقعیت نشان دهنده ی این است که اردوغان چقدر یک انسان بی ثبات است. با این همه شرمنده گی، اردوغان هنوز هم عزت و وقار را با امریکا جستجو می کند.
این ها نکات برجسته ی بیانیه مطبوعاتی اردوغان و ترامپ است:
-    ترامپ در مورد خواسته های ترکیه هیچ چیزی نگفت. اما وی در مورد روابط سابقه ی ترکیه و امریکا صحبت کرد. در مورد ترکیه چیزهای خوبی گفت و از جانبی دیگر وی حرفی راجع به خواست های ترکیه اظهار ننمود.
-    بدون اینکه نام YPG را به زبان بیاورد، بسیار به ساده گی اظهار کرد: «ما ترکیه را در جنگ مقابل تروریزم و گروه های تروریستی؛ مانند: داعش و PKK حمایت می کنیم.» با این بیانیه، ترامپ تصدیق کرد که ایالات متحده به خواست های ترکیه راجع به PYD/YPG اهمیتی نمی دهد و آن ها به حمایت PYD در خاک سوریه ادامه خواهند داد. بالاخره واضح گردید حرف هایی که اردوغان در خصوصYPG  ارایه نمود، چقدر بی ارزش بود.
-    ترامپ متکبرانه با این پیام به اردوغان چنین پاسخ داد: «شما تصمیم های مرا زیر سوال برده نمی توانید بلکه شما فقط تصامیم مرا اجرا کنید. در این اثنا ترامپ عبارتی را بکار برد: رابطه ای که ما(ترکیه و ایالات متحده) با همدیگر داریم شکست ناپذیر خواهد بود.»
به اذن الله سبحانه وتعالی خلافت تنها قدرتی است که توان شکست شما و امثال شما را دارد. شما به زودی آن را  خواهید دید.
-    اردوغان گفت: «ما با همکاری تنگاتنگی که با سازمان های کلیدی؛ هم چون: ایالات متحده امریکا، سازمان ملل، ناتو و کشورهای G20 داریم، با آن ها می پیوندیم.»
آیا اردوغان نمی داند که این سازمان ها فقط آله دست امریکا برای بدست آوردن منافع اش در سرتاسر جهان هستند؟ آیا او فراموش کرده حقیقتی را که این سازمان های خبیث در گروی امریکا اند، خون مسلمانان را می ریزانند و آن ها را مورد استثمار قرار می دهند؟
-    اردوغان هم چنان گفت: «کسانی که خواهان ایجاد آشفته گی در سرزمین های سوریه، عراق، یمن و لیبیا هستند، به شکست مواجه شدند. همبستگی و همکاری های نزدیک دو متحد کافیست تا شبکه های جنایت کار را شکست بدهند.»
از اردوغان باید سوال شود: آیا او نمی داند که در حقیقت این امریکا است که در منطقه آتش بی نظمی را روشن نموده و وحشت را در کشورها و جوامع رایج ساخته است؟ اردوغان نیز گفت: «پیروزی اخیر رئیس جمهور ترامپ باعث شد تا پیش رفت به وجود بیاید و اهداف، آرمان ها و امیدها در منطقه حاصل گردد. ما می دانیم که با کمک اداره ی جدید امریکا این آرزوهای ما به هدر نخواهد رفت....» چگونه او با قامت رسا از دولت استعمارگری حرف می زند که مسلمانان را قتل عام نموده، آن ها را استثمار می نماید؛ سرزمین هایشان را به ویرانه مبدل ساخته و بی ثباتی را در آن جاها به وجود می آورد؟ پس او چگونه توقع برآورده شدن آرزوهایش را از این دولت دارد؟
در نتیجه اردوغان و امثال او هرگز توان گذاشتن نقطه را ندارند و آن ها به اندازه سرسوزن هم نزد کفار استعمارگر ارزش ندارند. امریکا و متحدان اش این اشخاص را منحیث ابزارها به هدف تحقق یافتن منافع شان استفاده می کنند. به هر حال با وجود این همه تحقیر، فقط خلافت راشده است که در برابر این روابط با کفار استعمارگر نقطه پایان بگذارد.


نویسنده: یلماز سیلیک
برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

Last modified onجمعه, 16 جون 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه