دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ترامپ متعهد شد که ۶۳۹ میلیون دالر را برای مبارزه با گرسنگی بپردازد
بسم الله الرحمن الرحيم

ترامپ متعهد شد که ۶۳۹ میلیون دالر را برای مبارزه با گرسنگی بپردازد

(ترجمه)

خبر

 به تاریخ ۸ جولای ۲۰۱۷م سایت آژانس خبری شهاب خبری را به نشر رساند که در آن آمده بود: «دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا امروز شنبه متعهد شده است تا ۶۳۹ میلیون دالر را برای تمویل برنامه ‏ی انسانی، که ۳۳۱ میلیون دالر آن در سیر کردن کسانی که در چهار کشور سومالی، سودان جنوب، نیجریه و یمن از گرسنگی رنج می برند، اختصاص داده شده است.»

دیوید بیسلی مدیر اجرائی برنامه غذایی جهانی سازمان ملل این عملکرد ترامپ را برای برنامه غذایی سخاوت مندانه توصیف نموده اضافه کرد که: «این تعهد را ترامپ در حاشیه نشست گروه بیست در هامبورگ آلمان، سپرده است.»

بیسلی که منتسب به حزب جمهوری خواه امریکا و فرماندار ساوث یا کارولینای سابق بود که ترامپ وی را برای ریاست بزرگ ترین مأموریت انسانی که با گرسنگی در جهان مبارزه می کند، مأمور نمود؛ وی گفت: «با بدترین بحران انسانی‏ مواجه هستیم که بعد از جنگ جهانی دوم از نوع خود بی سابقه است.»

تبصره

با نابودی دولت اسلامی(خلافت عثمانی)، کفار استعمارگر با طعمی سیری ناپذیر، ثروت و دارائی های امت اسلامی را به غارت بردند. مشهور است که وقتی احکام شرعی در سرزمین های اسلامی تطبیق می گردید زمین های زراعتی در جهان، به معجزه ای تبدیل شده بود؛ زمانی که حکومت های کفری غرب در حالت وخیمی از فقر و قحطی به سر می بردند، زمین ها و ثروت های عظیم مسلمین حرص استعمارگران را برانگیخت و بزاق دهان شان جاری شده و کینه شان نسبت به امت اسلامی رشد کرد.  با مجرد این که دولت اسلامی را منهدم کردند، ثروت هایش را بین خویش تقسیم نمودند و هرکدام شان خواهان سهم بیشتر بودند. 

هر آن چه به عموم مسلمانان از کشتارهای هولناک، گرسنگی و مصیبت می رسد؛ بخاطر نبود پشتیبان و حامی شان است، بخاطر دوری شان از دین و عدم تطبیق تمام احکام اسلامی می باشد؛ در واقع آن چه بدبختی به مسلمین رسیده نتیجه حتمی تطبیق سرمایه داری و قوانین ساختگی است که بجای احکام اسلام تطبیق می گردد.

سرمایه داری منجر شده که ثروت در دست یک تعداد کم مردم انباشته شده و کار بجای کشیده که میلیون ها تن توان کسب یک لقمه نان آبرومندانه را نداشته و از تأمین ضرورت های اولیه خویش عاجز باشند.

غربی ها تمام دارائی های مان را به غارت برده و از تمام داشته های ما بهره کشی کرده سپس متعهد به پرداخت اموال برای مبارزه با گرسنگی سرزمین های اسلامی می گردند. هلاک باد دستان و اموال شان!

اندازه ثروت در سرزمین های اسلامی در حدی است که رفاه کامل مسلمان ها را تضمین می کند مگر این مأمول از طریق فکر سیاسی برگرفته از عقیده صحیح که امور انسان را به صفت انسان صرف نظر از دین اش رعایت نماید، امکان پذیر خواهد بود و آن دولت خود را در برابر حیوان و پرنده ای که در آسمان پر می زند هم مسوول خواهد دانست. الله متعال حکامی از مسلمانان را رحم کند که گندم ها را در کوه های می پاشیدند تا این که گفته نشود پرنده گان در سرزمین های اسلامی گرسنه اند.

با تمام مصیبت هایی که دامن گیر مسلمان هاست بازهم از رحمت الله متعال مأیوس نیستند.

﴿إِنَّهُ لاَ يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ

[یوسف: ۸۷]

ترجمه: و از رحمت الله نااميد مشويد، چرا كه از رحمت الله جز كافران نااميد نمی گردند.

 باطل هرچند که فساد کند، الله سبحانه وتعالی وعده نابودی اش را داده است.

﴿بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ وَلَكُمُ الْوَيْلُ مِمَّا تَصِفُونَ

[نساء: ۱۸]

ترجمه: بلكه(ما چنين نمی خواهيم و) حق را به جان باطل می اندازيم و حق مغز سر باطل را از هم می پاشد و باطل هرچه زودتر محو و نابود می شود. وای بر شما(ای كافران) به سبب توصيفی كه می كنيد(از بی هدفی جهان و از افترایی  كه بر الله و فرستاده او می‌ بنديد.

کفر هرچند که در ستم و ظلم افراط کند، الله سبحانه وتعالی نهایت کارش را زیانی بزرگ قلمداد نموده است.

﴿وَالَّذِينَ كَفَرُوا فَتَعْسًا لَّهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ

[محمد: ۸]

ترجمه: كافران، مرگ بر آنان باد، و الله اعمال(نيك) ايشان را باطل و بی سود گرداند‏.

از الله که بر هرچیز توانا است مسألت داریم که یک مرتبه دیگر عزت و کرامت امت را باز گرداند. ان شاءالله!

نویسنده: ریحانة الجنة

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه