دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
یادبود از هیروشیما و ناکازاکی؛ ادامه جنایات امریکا!
بسم الله الرحمن الرحيم

یادبود از هیروشیما و ناکازاکی؛ ادامه جنایات امریکا!

(ترجمه)

خبر

در این روزها، یاد و خاطره ی پرتاب بمب های شیمیایی بر شهرهای هیروشیما و ناکازاکی جاپان در سال ۱۹۴۵م در اذهان تداعی می گردد.

تبصره

غرب همواره اتهام تروریزم و خون ریزی را به اسلام ارتباط داده است؛ اما با نگاهی گذرا بر تاریخ اش، دیده می شود که این کشور از زمانی که اعلان موجودیت نموده تا اکنون، خودش مایۀ ترس و وحشت در جهان بوده، نه تنها خون های بی گناهان را ریختانده، بلکه حتی سنگ ها و درختان نیز، از شرش در امان نمانده اند. دکتور "پال کریگ رابرتس" یکی از مقام های بلندپایه حاکم در امریکا و نماینده اسبق وزارت خزانه داری این کشور که وجدان بیدار دارد، چنین نوشته است: «تمدن غربی، اگر درست باشد که نامش را تمدن بنهیم، این تمدن بیشترین جنایات ضد بشری را در تاریخ انسانیت مرتکب گردیده است.» بناً ما بعضی از اوراق کتاب سیاه جنایات امریکا را که طی صدسال گذشته مرتکب شده است، ورق می زنیم:

- در ماه می ۱۹۴۵م طیاره های امریکا شهر درسدن آلمان را با وصف آن که کمونیزم از آن رخت بست و به عنوان یک هدف نظامی تلقی نمی گردید، بمباردمان نمود. این بمباردمان منجر به کشته شدن ۱۵۰ هزار تن از غیر نظامیان گردیده و۶۰ درصد از ساختمان های مسکونی را ویران و تخریب کرد.

- در ۶ اگست ۱۹۴۵م ترومان رئیس جمهور امریکا دستور داد تا بمب شیمیایی را بر شهر هیروشیمای جاپان پرتاب نمایند که این بمباردمان به حیات ۷۸۱۵۰ انسان خاتمه بخشید.

- در ۹ اگست ۱۹۴۵م ترومان رئیس جمهور امریکا دستور داد که بار دوم بمب های شیمیایی را بالای شهر ناکازاکی جاپان پرتاب نمایند که این بمباردمان ۷۳۸۸۴ انسان را کشت و۶۰هزار انسان را مجروح ساخت. علاوه بر آن تمامی حیوانات، حشرات و نباتات این شهر را نابود نمود.

- امریکا در سال ۱۹۴۰م آتش جنگ داخلی یونان را بر افروخت که تعداد قربانیان آن به ۱۵۴هزار تن رسید و حدود ۴۰هزار انسان را روانه زندان ساخت. هم چنان به موجب احکام قانون نظامی درین جنگ ۶هزار تن اعدام شد؛ در حالی که "ماکویگ" سفیر اسبق امریکا در یونان اعتراف کرده که تمام اقدامات انظباطی و فنی بزرگی که حکومت نظامی یونان در سال های ۱۹۴۷ الی ۱۹۴۹م انجام داده عملاً از سوی واشنگتن تجهیز و طرح ریزی گردیده بود.

- سازمان اطلاعات مرکزی امریکا در ۳۰ جولای ۱۹۶۴م عملیاتی را در خلیج تونکین ویتنام ضمن پلان "۳۴A" راه اندازی نمود تا توجیهی برای دخالتش در جنگ ویتنام پیدا نماید و در ضمن این پلان، ۶۴ حمله هوایی را بر ۴ پایگاه دریایی ویتنام و انبارهای مواد سوخت این کشور اجرا نمود و به اساس همین حمله، کانگرس امریکا صلاحیت استفاده نیروهای نظامی را در جنوب شرق آسیا برای جانسون رییس جمهور امریکا داد و به موجب این صلاحیت، امریکا جنگ هوایی، دریایی و زمینی را بر ضد ویتنام آغاز کرد.

- در سال ۱۹۶۸م سازمان اطلاعات مرکزی امریکا "سی آی ای" انقلاب نظامی را برضد سوکارنو رئیس جمهور اندونیزیا به رهبری سوهارتو، سازماندهی نمود تا قسمتی از سرزمین های جاپان و هالند را جدا سازد که این انقلاب اعدام کتله های بزرگ مردمی را در پی داشت و قربانیان آن در حدود یک میلیون انسان می رسید.

- در ۱۴ جولای ۱۹۷۷م مجلس سنای امریکا بر تولید بمب های نیترونی موافقت نمود.

- در فبروری۱۹۹۱م نیروهای نظامی امریکا بیشتر از ۸۴۳۷ خانه مسکونی را در عراق ویران نمود و جنگ امریکا درین کشور، تخریب ۱۵۷ پُل، ۱۳۰ خط آهن، ۱۳۰ پایگاه اصلی و فرعی انرژی برق، ۲۴۹ کودکستان، ۱۳۹ خانه رفاه اجتماعی، ۱۰۰ شفاخانه و مراکز درمانی و ۱۷۰۸ مکتب و مدرسه ابتدایی را در پی داشت.

- در ۱۷ فبروری ۱۹۹۳م، روزنامه نیویارک تایمز از استفاده موشک های حاوی مواد یورانیم بر ضد مردم عراق توسط طیاره های امریکایی پرده برداشت و گفته بود: «به اثر استفاده این موشک ها تعداد زیادی از اطفال عراقی به قتل رسیده اند.» این روزنامه افزوده است: «بیشترین قشری که از استفاده این موشک ها آسیب دیده اطفال و کودکان اند؛ چون یورانیم استفاده شده اثر منفی خود را در سلول ها و سیستم وجود کودکان گذاشته و حتی باعث سقط جنین در رحم مادران گردیده است.

- حمله امریکا در سال ۲۰۰۱م بالای افغانستان و در سال ۲۰۰۳م اشغال عراق توسط این کشور صورت گرفته است.

به همین شکل، سلسله جنایات امریکا هنوز ادامه دارد... پس لازم است تا ما فرزندان امت اسلامی را از این جنایات بی رحمانه ی امریکا آگاه ساخته تا چهرۀ واقعی امریکا برای شان واضح گردد و بدانند که شعار آزادی خواهی، دموکراسی و کنفرانس های حقوق بشری که توسط این کشور راه اندازی می شود و این لباسی که حکام امریکا برای نمایش دادن تمدن و بشر دوستی می پوشند، دروغ بوده و غیر از پاشیدن خاک بر چشم جهانیان چیزی دیگری نمی باشد.

نویسنده: غسان کسوانی

1 comment

  • خان
    خان سه شنبه، 15 آگوست 2017 Comment Link

    امریکا از زمان حاکمیت یافتنش بر جهان تا حال منحیث گرگ عمل کرده که در لباس میش مردم را فریب می‎دهد.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه