دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حکام جابر آسیای میانه از دشمنی با اسلام دست بردار نیستند!
بسم الله الرحمن الرحيم

حکام جابر آسیای میانه از دشمنی با اسلام دست بردار نیستند!

(ترجمه)

خبر:

امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان، در دیدار با اعضای عمومی در شهر دوشنبه به تاریخ  ۱۱ جولای ۲۰۱۷م در رابطه به این که حجاب یک فرهنگ اجنبی برای زنان تاجیک می باشد، از زنان تاجیک خواهان کنار گذاشتن حجاب اسلامی گردید. وی افزود: «تعداد محدودی از زنان و دختران دیانت را در قلب نمی بینند، اما در ظاهر با پوشیدن لباس سیاه فرهنگ و ارزش های ما را نقض می کنند ولی فراموش کرده اند که مسلمانی در قلب نهفته است نه در لباس، ستر، حجاب و ریش!» رحمان هم چنین از مقامات و نیروهای امنیتی خواست تا کسانی را که به ارزش های دینی قایم اند زیر فشار قرار دهند، او گفت: «در این راستا، ادارات اجرایی محلی دولت و سایر ارگان های مسؤول باید اقدامات مشخصی برای جلوگیری از گسترش گرایش های منفی اتخاذ کنند.»

تبصره:

تا به امروز، رژیم امام علی در تاجیکستان کنترولش را بالای کسانی که نسبت به دین شان وفادار اند، تحکیم نموده است. به گونه مثال: قبل از بیانۀ مغرضانۀ رحمان علیه اسلام، گروهی ۲۱ در شمال کشور که متشکل از نماینده های مختلف ارگان های دولتی به شمول نیروهای امنیتی بودند، مأموریت آن ها شایعه افگنی ایده هایی بود که گویا زنان تاجیک از پوشیدن حجاب امتناع می ورزند. باید یاد آور شد که رحمان یگانه حاکم در آسیای مرکزی است که آشکارا در مقابل اسلام دشمنی می کند و بی محابا و بدون هیچ نوع دلهره بالای ارزش های اسلامی حمله می کند.

چندی قبل، الماس بیک رئیس جمهور قرغیزستان که به طور کامل وابسته به کرملین می باشد، دوبار بیانیه های خصمانه ای علیه اسلام ارائه کرد که نخست به تاریخ ۱۲ جولای سال جاری گفت: «مطالعۀ بهتر از آن است که مصروف نماز باشی.» و بار دوم در ۲۴جولای سال جاری به موضع گیری هایش علیه اسلام ادامه داد و گفت: «در قرآن سورۀ وجود دارد که استفاده از الکول به مقدار کم آن جواز داشته و مفید می باشد اما امامان مساجد از گفتن آن امتناع می ورزند.»

میرزایوف رئیس جمهور ازبکستان هم چنان از همکارانش در این راستا عقب نمانده است. وی به تازه گی در یک کنفرانس ویدیوی با عالمان ازبیک، چند همسری را محکوم نموده و به آن ها گفته است: «علمای عزیز! زمانی که شما بدون در نظر داشت اسناد ثبت احوال نفوس خطبه نکاح دومی را ارائه می کنید، آیا تا حال درک کرده اید که چه مشکلات و بدبختی هایی را در جامعه به بار آورده اید؟» میرزایوف اظهار نمود که بیشتر قضایا از نتیجه چند همسری می باشد. وی امامانی که خطبه نکاح برای همسر دومی را ارائه می کنند، تهدید نموده و گفت که: «باید آن ها مطابق به قانون مسؤولیت های شان را انجام دهند. جهت جلوگیری از هم چو اقدامات ناپسند ما در حال تهیه لایحه ای هستیم، هر ملای که بدون راجستر نمودن شهادت نامه ازدواج، خطبه نکاح ارائه می کنند، مجازات خواهند شد.»

پیش از این، نور سلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان به تاریخ ۹ اپریل سال جاری در دیدار با رهبران ادارۀ معنوی مسلمانان قزاقستان در آستانه، اعلام نمود که ریش و حجاب با عنعنات مردم قزاقستان سازگاری نداشته و پیشنهاد کرد که موضوع ممنوعیت آن توسط قوای تقنین روی دست گرفته شود. وی افزود: «جوانان ما در نتیجه جهل ریش می گذارند. شمار دختران قزاق که به طور کامل خود را با لباس های سیاه می پوشانند، در حال افزایش است که این خود در تناقض با عنعنات مردم ما قرار دارد که باید موضوع ممنوعیت آن توسط قوای تقنین روی دست گرفته شود. او گفت: مردم قزاقستان در هنگام سوگواری باید لباس سیاه بپوشند.»

هم چنان عین وضعیت در رابطه به اذیت و آزار مسلمانان در ترکمنستان وجود دارد. در ماه اپریل سال روان، در واحد نظامی شهر سردار خدمات ویژۀ ترکمن تحقیقی را روی دست گرفتند که نشان می دهد بیشتر از ۷۰ نفر به شمول عساکر بازداشت گردیده است. حقیقت سخن این که، افسران شب هنگام مأموران جدید را گرد هم جمع می کردند و فرمانده آنان در مورد اسلام به آن ها سخن می گفت که در نتیجه، افسران متهم به پخش و نشر افکار اسلامی شدند. پرونده های مختلف جنایی از جمله تلاش برای نقض و درهم شکستن قانون اساسی و سوء استفاده از مقامات دولتی علیه آن ها ضبظ شد. بر اساس گزارش کرونیکل ترکمنستان، با توجه به نتایج حاصل از تحقیقات و دادگاه، ۱۲ نفر از عساکر بلند رتبه و پایین رتبه به نماینده گی از افسران طی یک فرمان به ۱۰ تا ۲۰ سال حبس محکوم شدند. بنابر این، استبداد گران آسیای مرکزی همه ساله خشونت و دشمنی شان را علیه اسلام و ارزش های اسلامی آشکارا نشان می دهند و می پندارند که آن چه را مرتکب می شوند به خاطر رفاه جامعه می باشد.

با این حال، همه تلاش های آن ها نقش بر آب است، چون مردم این منطقه قبلاً در زمان اشغال شوروی سابق فشار زیادی را نسبت به اسلام شان متحمل شده اند. با وجودی که کمونست ها هرگز اسلام را از قلوب مسلمانان کشیده نخواهند توانست و اگر الله سبحانه وتعالی بخواهد استبداد گران فعلی به زودی در همین مکان از بین خواهند رفت همان گونه که کمونست ها از بین رفته بودند.

پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید:

«ثم تكون ملكًا جبرية فتكون ما شاء الله أن تكون، ثم يرفعها الله إذا شاء أن يرفعها، ثم تكون خلافة على منهاج النبوة»

(رواه احمد)

ترجمه: پس از آن، ملوکیت استبدادی ظهور خواهد کرد و تا زمانی که الله سبحانه وتعالی خواسته باشد باقی خواهد ماند و باز خلافت بر منهج نبوت قایم خواهد شد.

نویسنده: عمر فارسی

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه