دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ای حکام گمراه! بوی گَند کاری های شما، ما را سرافگنده کرد
بسم الله الرحمن الرحيم

ای حکام گمراه! بوی گَند کاری های شما، ما را سرافگنده کرد

(ترجمه)

خبر

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، آماده گی همکاری های کشورش را برای پناه جویان مسلمانی که از میانمار به بنگله دیش فرار نمودند، اعلام کرد. وی در اولین نشست سازمان همکاری های اسلامی در زمینه علم و فناوری که در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شده بود، درحالی که به تقویت وحدت صفوف مسلمانان و همکاری با یک دیگر فرا خواند، گفت: «بدون شک مسلمانان روهینگیا در حال حاضر با مشکلات و بحران های فراوانی مواجه اند.» او هم چنان افزود: «مسلمانان میانمار با رفتارهای بی رحمانه، مواجه بوده و مجبور به ترک نمودن خانه های شان شدند. بر ما لازم است تا جلو این رفتار خشن و غیرعادلانه را بگیریم، ما می خواهیم به خاطر جلوگیری ازین فاجعه انسانی، با حکومت های میانمار و بنگله دیش همکاری نمائیم.» اردوغان در جریان این سخنرانی اش همکاری با پناه جویان در بنگله دیش را یک نیاز دانسته و تأکید نموده گفت: «ما بامقامات بنگالی صحبت نمودیم وبرای شان گفتیم که ما خواهان همکاری درین زمینه می باشیم.» (منبع: نووستی)

 تبصره

ای اردوغان! نزدیک است ما فراموش کنیم که تو رئیس جمهور کشوری هستی مقتدر، که دارای تاریخی شکوه مند بود. کشوری که در زمینه کمک به مظلومین و از بین بردن بی عدالتی ها، دست بالایی داشت. دیگر آن دولتی که همواره آغوش گرم برای تمام ضعیفانی بود که از شرق و غرب به آن پناه می بردند، نمی بینیم. هم چنان نزدیک است فراموش کنیم که این حکومت فعلی، از اولین حکومت هایی بود که رژیم یهود را در سرزمین فلسطین به رسمیت شناخت. نه تنها این، بلکه پس از آن که این رژیم غاصب فرزندان مسلمان ترکیه را در کشتی مرمره به قتل رساند، روابط اش را با اسرائیل عادی ساخته و توافق نامه هایی به امضاء رساند.

نزدیک است فراموش کنیم که، اردوغان تمام امکانات خویش را، برای جلب رضایت بادارانش در کاخ سفید استفاده کرد. می خواست فراموش مان شود که دور و نزدیک را فریب داد و به برادران مسلمان خود در شام پشت کرده و مرزهای خود را بر روی شان مسدود نموده است. و در حلب و شهرهای دیگر نیز، با اوشان مکر و حیله کرد. او هنوز هم با تمام توان تلاش می کند تا خاتمه ی سیاه، مملو از دروغ و بی حرمتی در ابتداء با فرزندان ملت خویش که بیش از پانزده سال را به ایشان حکومت کرد و سپس با کسانی که با او در موضوع عراق و سوریه هم نظر اند، داشته باشد. او در پشت سرابی می رود که آن را آب شفاء بخش، مایه حیات دائمی و دور از حساب می پندارد، اما در حقیقت درین فکر و تصورش به خطاء رفته و سخت در زیان است؛ چون این گمانی است که هرگز واقعیت ندارد.

 این رئیس جمهور دروغ گو و جاه طلب، تا دیروز چنان چه وی و باداران اش در کاخ سفید گمان می کردند؛ اظهار می داشت که آستانه آخرین گزینه برای انقلاب شام است که موضوع را تصفیه کرده و نقطه پایان خواهد گذاشت. پس از تصریح این اظهارات مملو از خیانت، وی بر شام و اهل اش، امروز اظهارات میان تهی را مانند گذشته تکرار کرد و گفت: «برادران مسلمان ما در میانمار مستحق عطوفت و مهربانی اند.» انگار که او نگران شان بوده و غمخوار امور شان می باشد و از رنج آن ها رنج می برد! او این نسل کشی وحشتناک میانمار را "مشکل" عنوان می کند.

ای اردوغان، پس ازین که همه این جنایات شنیع، پاک سازی نژادی و نسل کشیِ که در حق مسلمانان میانمار، روا می دارند و تو آن را به چشم سر مشاهده می نمائی، چگونه این همه را، مشکلات کوچک می خوانی؟! چگونه حال آن که همسر خودت جنایات اتفاق افتاده را، نقل می کند؟! باز ای رئیس دروغ گو! با چه رویی از وحدت و یکجا شدن صفوف مسلمانان سخن می رانی؟! از کدام وحدت و صف سخن می زنی؟ یا این ادبیات دست و دل باز توست و منظور تو را افاده نمی کند؟ یا هم امثال تو نمی دانند که این واژه های زیبا چه چیزی را افاده می کنند؟! اظهار می داری که بودائیان با مردم مسلمان روهینگیا به شکل ظالمانه و دردناکی رفتار می کنند. پس از این اظهارات چه کردی؟ یا این که گمان می کنی آن هم روسیه است که اظهار تأسف کردی و برای این که ترا ببخشد با وی مهر ورزیدی؟! یا این که دولت میانمار و حکامش را  مانند امریکا می پنداری که رأس کشورهای کفری بوده و دارای نفوذ است و تو نمی خواهی که احساسات شان را جریحه دار ساخته و ایشان را اذیت کنی، تا نشود پس از آن، توازن بین المللی به هم خورد؟!  

ای رئیسی که غرق در سکرات مرگی، بیدار شو! بدان که میانمار فقط به یک مانور نظامیی که در عراق، شام و قطر اجراء می کنی نیاز دارد. این دولت کوچک میانمار برای مدت طولانی، به اردوهای مسلمانان نیاز ندارد، بلکه اگر رهبری اردو را قهرمانی مخلص و غیوری که در برابر امت و دینش احساس داشته باشد، به دوش گیرد؛ در چند ساعت محدود، قبل از این که اردوهای مسلمانان به آن ها برسد از ترس فرار خواهند کرد. بر تو واجب بود که به سمع شان برسانی آن چه را که  شیطان وسوسۀ شان نموده و از خاطر شان برده بود، تا در حق برادران ما در میانمار از انصاف کار گیرند؛ کسانی که اوشان از ما و ما از اوشان هستیم، ولی با این عمل کردت ما از تو اعلان بیزاری می کنیم.

ای رئیس جمهور اردوغان! بدان که الله سبحانه وتعالی مردم میانمار را تنها نمی گذارد، اگرچه نزدیکان اش آن ها را تنها گذاشتند. بدون شک آن ها پروردگار دارند که هر چیز را می بیند و می شنود، او سبحانه وتعالی یار و مددگارشان است. تو و هم ردیفان ات هرگز عزت، بزرگی و افتخار یاری آن ها را، نخواهی داشت. تو و امثال ات لباس ذلت و خیانت را پوشیدید و دیگر چیزی هم باقی نمانده که بوی این گَند کاری های شما را بپوشاند، گَند کاری هایی که بوی تعفن شان ما را اذیت و سر افگنده‏ کرده است. ما اطمینان داریم که این حوادث مقدمه ای برای خلافت ربانی‏ خواهد بود که این خلافت افتخار آزادسازی و نصرت دین و بلند بردن امت و عزتش را خواهد داشت و این دولت، افتخار آزادسازی بشریت از گروه اندک و زهر آگین شما را خواهد داشت. هر چند که شما آمدن آن را دور می بینید، ما نزدیک اش می بینیم. اما الله سبحانه وتعالی، ‌وعده اش را تحقق خواهد بخشید. و ما را در زمین، و ارثین خلافت راشده برمنهج نبوت قرارخواهد داد. خلافتی که بر دستان ما تأسیس شده و سرنگونی تاج و تخت شما را در پی خواهد داشت، چنان چه ما در انتظار آن روز هستیم شما هم منتظر اش بمانید.

نویسنده: دکتور ماهر صالح

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه