دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اصرار مردم دنمارک بر تحریم برقه و نقاب
بسم الله الرحمن الرحيم

اصرار مردم دنمارک بر تحریم برقه و نقاب

(ترجمه)

خبر

بر اساس سرویی اخیر در کشور دنمارک، از ۱۰ تن دنمارکی ۶ تن آن موافق بر منع پوشیدن بورقه و نقاب توسط زنان مسلمان در مظهر عام اند. مارکس نوث رهبر حرکت آزادی خواه دنمارک در مورد نقاب چنین می گوید: «پوشیدن نقاب در مظهر عام خشونت علیه زنان محسوب می گردد و در ضمن این کار با زندان اجتماعی شباهت دارد.»

تبصره

موضوع به چالش کشاندن بورقه و نقاب، نه مسئله جدید و نه هم غیر مترقبه است؛ اگر بخواهیم جزئیات این موضوع را بدانیم، در خواهیم یافت که ۵۳ درصد مردم دنمارک خواهان تحریم بورقه و نقاب در سال ۲۰۱۰م شده بودند. با وجودی که آزادی فردی یکی از عناصر انکار ناپذیر جامعه دموکرات می باشد، محمکه اروپایی در کشور بلجیم مبنی بر تحریم بورقه و نقاب تصمیم گرفت؛ بناً این مسئله به یک موضوع مهم و قابل غور تبدیل گردید. این اقدامات شدید نه تنها در کشور دنمارک؛ بلکه در سراسر جهان غرب علیه اسلام، باید مسلمانان را وا دارند تا یک تصمیم درست درین مورد بگیرند. این که پوشیدن بورقه و نقاب سنت است یا فرض، کاملاً بحث جداگانه است؛ ولی این دلیل نمی شود که باید از آن صرف نظر کرد. این مسئله نه ارتباط به حقوق و یا آزادی فردی می گیرد و نه هم به افکار و نظریات مردم؛ ضمناً این کدام ابتکار فردی هم در جامعه نیست.

اگر عمیق دیده شود، سیاسیون کشور دنمارک نه در فکر حقوق و آزادی های زنان اند و نه هم به مصلحت آنان توجه دارند. بر اساس سرویی که درین کشور صورت گرفته است، تقریباً نصف زنان مورد خشونت قرار گرفته و بالای ۳۷ درصد دیگر آن تجاوز گردیده است. کجایند سیاسیونی که تکه داران قانون اند؟ کجایند افرادی که این موارد را جدی گرفته و راه حل عمومی را بدهند؟

با بررسی چنین موارد، بدین نتیجه می رسیم که سیاسیون دنمارک نه تنها در حق زنان این کشور ظلم نموده اند؛ بلکه شرایط زنده گی زنان مسلمان را نیز وخیم تر نموده اند. ضمناً این سیاسیون ترس از پوشیدن بورقه و نقاب ندارند؛ پس سوال اساسی این جاست که چرا آن ها این موارد را بی حد و اندازه جدی می گیرند؟ حقیقت امر اینست که آن ها از ظهور دوباره ابر قدرت(دولت اسلامی) از میان مسلمانان در هراس اند؛ لذا آن ها از همه شیوه ها برای حمله و زشت جلوه دادن اسلام و شعایر اسلامی استفاده کرده و با برچسپ زدن(تاپه های افراطی و ترورستی) بالای گروهای اسلامی و مسلمانان، در صدد مغشوش ساختن افکار اسلامی در بین مسلمین اند.

نقاب، صرف نظر از این که گروه ها و اشخاص در مورد آن چه نظر دارند؛ نشانه اطاعت از الله سبحانه وتعالی است که در حقیقت همین موضوع باعث شده که همیشه مورد حمله قرار گرفته و تحریم گردد. ما مسلمانان باید همه جانبه فکر کنیم، نه سطحی. اصرار بر تحریم بورقه و نقاب در حقیقت حمله و توهین بالای اسلام است و باید بدون دخالت نظریات شخصی افراد و گروه ها، در محور توجه عام و خاص قرار گیرد. اگر امروز پوشیدن بورقه و نقاب اهمیت خود را از دست داد، دور نخواهد بود که روزی حجاب از میان مسلمانان برداشته خواهد شد. 

ما مسلمین باید درک کنیم که زنده گی تحت حاکمیت رژیم های ظالم چی تأثیر بالای ما می گزارد؟ باید مصمم گردیم که چگونه خود را ازین بن بست نجات داده و به شکل درست آن توانایی رد کردن و ایستاده گی در مقابل آن ها را دریافت کنیم و درین شکی نیست که الله سبحانه وتعالی یاور ما خواهد بود.

نویسنده: جونس کاک

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه