چهارشنبه, ۲۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آن‌چه در ۲۰۱۸ انجام داده‌اید، دلیل بر چیزی‌ست که در ۲۰۱۹ انجام خواهید داد
بسم الله الرحمن الرحيم

آن‌چه در ۲۰۱۸ انجام داده‌اید، دلیل بر چیزی‌ست که در ۲۰۱۹ انجام خواهید داد

(ترجمه)

خبر

رئیس جمهور رجب طیب اردوغان با پیامی سال نو را به دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه، تریزامی نخست‌وزیر انگلیس، ایمانول ماکرون رئیس جمهور فرانسه، شی جینپینگ رئیس جمهور چین و نریندرامودی نخست‌وزیر هند تبریک گفت. اردوغان در پیام سال نو به همتایش در امریکا او را "محترم آقای رئیس جمهور، دوست عزیزم" خطاب قرار داده و گفت: «سال گذشته دورانی بود که ترکیه و ایالات متحده بر مشکلات بسیاری فایق آمدند و برای آوردن روابط دوجانبه به سطح دلخواه تلاش‌های زیادی را به خرج دادند.» (منبع: http://www.haber7.com/siyaset/haber/2795595-erdogandan-trumpa-yeni-yil-mesaj)

تبصره

بدبختانه، اردوغان در پیام سال نو به رؤسای جمهور امپریالیست کافر مزبور، که بر سرزمین‌های مسلمانان تجاوز کردند، آن‌ها را کشتند و بر آنان ظلم کردند، تأکید کرد که روابط دوجانبه مبتنی بر احترام متقابل و گفتگوهای صادقانه با انکشاف تلاش‌های مشترک و اهداف استراتیژیک پیشر‌فت خواهد کرد.

اما، ترکیه با امریکا چه تلاش مشترک را در ۲۰۱۸م و قبل از آن انجام دادند؟ چه کار خوبی را برای رفاه مردم و بشریت انجام داده‌اند؟ نتیجۀ همکاری استراتیژیک با امریکا چیست تا آن را تا به عام جامعه و مردم ترکیه پیشکش کنند؟ بگویید، تا کنون امریکا کدام مشکل ترکیه را حل کرده ‌است؟ چرا فقط به‌خاطر حفظ قدرت‌تان به چنین یک فساد دچار شده‌اید؟

آیا قتل‌عام روسیه را در سوریه که از سال ۲۰۱۵م جریان دارد، نمی‌بینید که می‌خواهید آن را در ۲۰۱۹م نیز ادامه دهید؟ آیا از آن‌چه چین با مسلمانان اویغور در ترکستان شرقی انجام می‌دهد آگاه نیستید که با این وجود، تمایل دارید به توافق‌نامه‌های تجاری ناچیزتان ادامه دهید؟ آیا کسی هست که از امپریالیزم انگلیس و فرانسه باخبر نباشد؟ با این حال، می‌خواهید به همکاری‌تان با آن‌ها ادامه دهید؟ چه‌زمانی آن‌چه را که حکومت هند-دشمن اسلام- با کشمیر انجام داد، فراموش کردید که این‌گونه از آنان خواهش و استدعا می‌کنید؟

زمانی‌که به قبل از ۲۰۱۸م نگاه می‌کنید، چی را می‌بینید؟ آن‌چه در ۲۰۱۸م انجام دادید، دلیل بر چیزی‌ست که در ۲۰۱۹م انجام خواهید داد. اکنون، نگاهی  به ۲۰۱۸م می‌کنیم:

کشورهای اسلامی آزار و اشک‌های کمی را به خود ندیده‌است. خون مسلمانان در جوی‌ها ریختانده می‌شود و زمین‌های خشک را آبیاری می‌کند. دستان کثیف کفار و همکاران‌شان به عفت زنان مسلمان تماس پیدا کرد. توهین به مسلمانان، غارت سرمایه‌های‌مان و افزایش آزار و اذیت از طرف کفار امپریالیست امسال نیز ادامه خواهد داشت. خلاصه این‌که، ۲۰۱۸ با ۹۵ سال قبل، زمانی‌که خلافت برانداخته‌شد، هیچ تفاوتی ندارد. سرزمین مقدس اسراء و معراج که قبلۀ اول مسلمانان است هنوز در سال ۲۰۱۸ در اشغال دولت صهیونیست قرار دارد. دولت صهیونیست گوشه و کنار فلسطین را مورد ظلم و ستم قرار داده‌است. ایالات متحدۀ متکبر با انتقال سفارت‌اش به بیت‌المقدس، جرأت را از حاکمان ترسوی سرزمین‌های مسلمانان سلب کرد.

مردم سوریه یک سال دیگر را درحالی سپری کردند که صدای بمب‌ها با صدای فریادهای مردم وصدای سپاس‌گذاری از دوست‌تان روسیه همراه بود. کسانی‌که به هدایت شما به انقلاب خیانت کردند، در ۲۰۱۸م بیشتر افشاء شدند. شما گفتید که در کنار انقلاب سوریه هستید، ولی دست‌تان را به دست رژیم اسد دادید. بجز حمایت تنی‌چند از مسلمان و مردم سوریه، انقلاب ازین‌پس بدون حامی شد. سال یأس و ناامیدی برای میانمار، سال تنهایی برای ترکستان شرقی و سال قصور برای تمام سرزمین‌های اسلامی مانند سودان، لیبیا و غیره.

۲۰۱۸م برای ترکیه نیز متفاوت نبود. نظام پارلمانی انگلیسی جایش را به نظام ریاستی امریکایی داد. شما گفتید زمانی‌که نظام ریاستی برپا شود، همه‌چیز درست خواهد شد و با آراستن دروغ‌ها مردم را فریفتید.

به همین ترتیب، بازهم مسلمانان مخلص مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. شما آنانی را که خلافت می‌خواهند، با محاکمه‌های ناعادلانه و غیرقانونی به زندان می‌اندازید، ولی کشیش برونسون را، فقط به‌خاطر این‌که ترامپ خواست، به امریکا تحویل دادید.

خلاصه: اگر به ۲۰۱۸م نظر کنید، هیچ قضیه‌ای را نمی‌بینید که در آن خیری برای امت باشد. به‌خاطری‌که امت مسلمه پارچه پارچه شده‌است! چون این امت به یک خلیفه نیاز دارد که سرحدات، لشکرها و سرمایه‌اش را واحد کند. امیدواریم ۲۰۱۹م سالی باشد که در آن تمام مشکلات امت مسلمه حل شود؛ سالی‌که بازگشت روزهای باشکوه امت را اعلان کند؛ سالی‌که دولت رسول الله صلی الله علیه و سلم به صحنۀ جهانی برگردد. امیدواریم این سالی باشد که لوای توحید آسمان را مزین کند، حکومت‌های خیانت‌کار یکی پی دیگری از صحنۀ وجود حذف شوند و کفار امپریالیست به دنبال مکانی باشند که خودشان را پنهان کنند. به الله سبحانه وتعالی دعا می‌کنیم تا سال ۲۰۱۹م سالی باشد که خلافت راشدۀ ثانی تأسیس شود. یقین داشته باشید، چون این اصلاً برای الله سبحانه وتعالی دشوار نیست.

محمود کار

رئیس دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه