چهارشنبه, ۲۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
سیسی و تمام ستم‌گران جهان باید بدانند: هر فرعون را موسائی‌ست که با وی مخالفت می‌کند!
بسم الله الرحمن الرحيم

سیسی و تمام ستم‌گران جهان باید بدانند: هر فرعون را موسائی‌ست که با وی مخالفت می‌کند!

(ترجمه)

خبر:

روز چهارشنبه مقام‌های مسئول در مصر، نه تن را اعدام نمودند که گفته می‌شد منتسب به اخوان المسلمین بودند.

تبصره:

خبر شهادت این 9 تن از جوانانی ‌را‌ که نظام مصر اعدام نموده است، باید فرصتی نادر برای پوشش دادن جرایم نظام مصر شمرد. از الله سبحانه وتعالی مسئلت داریم که شهادت‌شان را قبول نماید. با این همه، واقعیت دردناک این است که این نمونه‌ای از جنایات این رژیم است؛ چون هزاران تن از "زندانیان سیاسی" اعم از مرد و زنی‌که به‌خود جرئت دادند تا علیه این نظام استبدادی مخالفت کنند، در زندان‌های این رژیم زندانی شدند. این زنان و مردان زندانی، شکنجه، اعدام و یا هم به حبس ابد محکوم می‌گردند؛ حتی برخی از آگاهان امور، روز سه‌شنبه را در مصر روز اعدام نام نهادند.

به استثنای بعضی از گزارشات ناقص سازمان‌های حقوق بشری، هیچ‌گونه صدای حقیقی و واضحی‌که مخالف این معاملۀ مستبدانۀ نظام ظالم مصر باشد، شنیده نمی‌شود. سازمان ملل همرای سرزمین‌های اسلامی با آن‌که نظاره‌گر این تراژیدی بوده اند، سکوت ننگین اختیار نمودند.

روایت اشتباه و دروغ بزرگی‌که تحت نام "ارزش‌های بشری" و "حقوق بشر"، که کشورهای استعماری کافر آن‌را همه روزه ترویج می‌دهند، یک‌بار دیگر آشکار شد و واضح شد که شعاری بیش نیست. علاوه بر آن، این اساس سیاست‌شان است که تلاش می‌کنند تا انواع مقاومت اسلامی را در سرزمین‌های اسلامی به‌خاطر حفظ چنگال‌های آهنین استعماری و سلطه‌جویانۀ شان درهم شکنند. استعماریون این ارزش‌ها را یا توسط اشغال سرزمین‌های اسلامی و یا هم توسط حمایت از حکام خائن به‌پیش می‌برند.

رژیم ظالم مصر حتی از "رجال دین" مثل "شوقی ابراهیم" مفتی مصر، "عبدالکریم علام" و قبل از آن از "علی جمعه" برای مشروعیت بخشیدن بر ظلمی‌که در حق مسلمانان روا داشته می‌شود، استفاده می‌کند. این در حالی‌ست که اشخاص فوق بر اساس قوانین مصر، مسئول اند تا بر تمامی احکام اعدام بازنگری کنند؛ هرچند که نظر ایشان الزام‌آور نبوده و تنها مشورتی است؛ ولی با آن‌هم با صدای بلند در مقابل معاملۀ ظالم و جزاهای مرگ‌باری‌که برای مردان و زنان مسلمان این امت تعیین می‌شود، استادنشدند و در عوض، در این ظلم اشتراک ورزیدند.

متأسفانه این استبداد در مصر خلاصه نشده و تمام "آزادگان" را شامل می‌شود؛ چنان‌چه در سیاست جهانی بارها گفته شده و نیز متداول است. این ظلم شامل اسلام و مسلمینی‌ است که با وضع موجود مخالف اند و به بهانۀ "مبارزه با تروریزم" و "قانون مبارزه با تروریزم" برای ستم‌گران توجیه قانونی داده تا به‌هر شکلی‌که خواسته باشند، مسلمانان را در سراسر جهان محاکمه کنند.

همین اکنون ‌که بنده این تبصره را می‌نگارم، 10 تن از اعضای حزب التحریر-روسیه بر اساس همین "توجیه‌های قانونی" بین 11 الی 16 سال حبس محکوم شده اند و تمام چیزی‌که انجام دادند، دعوت به اسلام و برپائی خلافت در سرزمین‌های اسلامی بوده است.

سیاست اسلام‌ستیز جهانی و سیاستی‌که تلاش می‌کند، مانع وحدت مسلمین شود، باعث قوی شدن کشورهای استعماری و نوکران مخلص شان در سرزمین‌های اسلامی شده است. این‌ها همه سنگ‌دلان وحشی و مکاری اند که در راه تحقق هدف‌شان میلیاردها دالر، یورو و روبل را به‌مصرف می‌رسانند؛ ولی با این همه، وقتی محکمۀ روسیه حکم حبس طویلی را بر اعضای حزب التحریر اعلام نمود، برادران شجاع ما از پُشت میله‌های زندان تبسم نموده و الله را شکر نمودند و گفتند: «هیچ چیز نمی‌‌تواند دعوت به‌سوی اسلام را متوقف کند.» از پُشت میله‌های زندان شعارشان این بود: «امت خواهان خلافت اسلامی است.»    

دعوت اسلامی پایه‌های خود را مستحکم نموده و هم‌چنان استمرار خواهد یافت و به‌زودی به اذن الله سبحانه وتعالی نصرت خواهد یافت؛ هرچندی‌که تمام جهان علیه آن قیام کنند. آن‌چه مهم است، اینست که آیا ما هم بخشی از این دعوت مبارک و بزرگ هستیم که از امتحان الله سبحانه وتعالی مؤفق بدر آمده و نعمت‌های بهشت وی را کسب کنیم یا نه؟

﴿إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِيَصُدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّهِ فَسَيُنفِقُونَهَا ثُمَّ تَكُونُ عَلَيْهِمْ حَسْرَةً ثُمَّ يُغْلَبُونَ وَالَّذِينَ كَفَرُوا إِلَىٰ جَهَنَّمَ يُحْشَرُونَ﴾

[انفال: 36]

ترجمه: كافران اموال خود را خرج می‌كنند تا(مردمان را) از راه الله(سبحانه وتعالی و ايمان به وی) بازدارند؛ آنان اموال‌شان را خرج خواهند كرد، امّا بعداً مايۀ حسرت و ندامت ايشان خواهد گشت و شكست هم خواهند خورد. بی‌گمان كافران همه‌گي به سوي دوزخ رانده شده و در آن گرد آورده می‌شوند.‏

نویسنده: اوکی پالا

نمایندۀ مطبوعاتی حزب التحریر-هالند

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه