سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
دستگیر شدن محمود عبدالمؤمن حامل دعوت و نویسندۀ مشهور
بسم الله الرحمن الرحيم

دستگیر شدن محمود عبدالمؤمن حامل دعوت و نویسندۀ مشهور

(ترجمه)

خبر:

برادرمان محمود عبدالمؤمن در 13 آگست 2019م در فرودگاه/میدان‌هوایی اودیسا در اوکراین بازداشت گردید؛ او در ضمن حامل دعوت حق نویسنده معروفی نیز است. پولیس/بازرس انترپول به تهمت جعلی و برگ شاخ داده شده و با درخواست استخبارات قرقیزستان او را دست گیر کرد! قرقیزستان بعد از سه روز بازداشت نمودن‌اش او را آزاد نمود، اما انترپول در همان روز بار دیگر او را دست گیر کرد!

تبصره:

بار دیگر ثابت شد که کفار در حق مسلمان رعایت خویشاوندی و پیمان را نمی‌کنند و حتی قوانین خود را در حق مسلمانان نیز رعایت نمی‌کنند! آن‌ها لاف از حقوق بشر می‌زنند؛ اما از سازمان‌های خود در اصل فقط بر ضد اسلام و مسلمانان استفاده می‌کنند. طور مثال در سال 2006م هنگامی‌که رئیس جمهور سابق قرقیزستان بعد از برکناری‌اش به دلیل ارتکاب ظلم، فساد و سرقت میلیون‌ها دلار از دارایی ملت، از کشورش فرار نمود، با وجود آن که اعلام نموده بودند که در جستجوی آن هستند؛ اما نه دست گیر شد؛ نه استخبارات قرقیزستان او را تعقیب کرد و نه هم انترپول! زیرا منافع کشورهای کفری مثل روسیه تقاضای چنین کاری را نمی‌کرد.

حالا هنگامی‌که یک مسلمان دعوت اسلام را حمل نمود، انترپول با درخواست مقامات قرقیزستان او را دست گیر کرد! پس جرم و گناه محمود عبدالمؤمن نویسندۀ مشهور چیست؟! یگانه جرم آن حمل دعوت اسلام به مردم و برملا ساختن جنایات حکام مزدور مثل اردوغان و امثال آن است که مورد استفاده‌ی امریکای رأس الکفر و روسیه شریک آن در جرم و جنایات در حق مسلمین در سرزمین‌شان، قرار می‌گیرند! این است جرم محمود و این –دعوت- آرامش و آسودگی را از حکومت‌های مزدور سلب کرده است و این حکومت‌ها تلاش دارد تا صدای برادرمان محمود را خفه سازند.

حکومت قرغیزستان خواهان فرستادن محمود به قرغیزستان است و حکومت ازبکستان از علمای درباری و از هم‌مسلکان محمود، نویسندگانی‌که بر حزب التحریر هجوم می‌برند و کوشش می‌کنند که افکار حزب را تحریف کنند و بر حزب تهمت می‌بندند، بر ضد محمود کار می‌گیرد. اما مکر آنان ناکام گردید؛ زیرا امت امروزه –الحمد لله- از خواب زمستانی خود بیدار شده اند و این از فضل الله رب العالمین و سپس ثمره زحمات فراوانی است که حزب در طول ده‌ها سال به خرچ داده و همواره به خرچ می‌دهد.

هنگامی‌که مکر آنان ناکام گردید، نظام‌های کفری به خشونت متوسل شده و برادر مان محمود عبدالمؤمن با درخواست قرقیزستان توسط انترپول دست گیر شد و این عادت نظام‌های کفری است! آن‌ها بعد از ناکام شدن در میدان مبارزه و مقابله فکری  –معمولاً- به استفاده از خشونت متوسل می‌شوند.

در این شکی نیست که این کار ابتلاء/آزمایش است! هم‌چنان به برادر مان محمود مصیبتی دیگری نیز رسیده است: یک روز قبل مادرش نیز به رحمت حق پیوست و مادرش به فراق و دست‌گیری پسرش صبر و شکیبایی عالی و قابل توجه اختیار نمود! ﴿إنا لله و إنا إلیه راجعون!﴾

‏﴿وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ ‏ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ‏‏ أُولَئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ﴾ [بقره: 155-157]

ترجمه: و قطعاً شما را با برخی از (امور هم‌چون) ترس و گرسنگی و زیان مالی و جانی و کمبود میوه‌ها، آزمایش می‌کنیم و مژده بده به صابرین؛‏ آن کسانی‌که هنگامی‌که بلائی بدانان می‌رسد، می‌گویند: ما از آنِ الله ایم و به سوی او بازمی‌گردیم.‏ آنان (همان بردباران با ایمانی هستند که) الطاف و رحمت و احسان و مغفرت پروردگارشان شامل حال آنان می‌گردد و مسلّماً ایشان راه‌یافتگان (به جاده حق و حقیقت و طریق خیر و سعادت) هستند.‏ ‏

از الله سبحانه وتعالی برای برادر خود صبر جمیل خواهانیم و برایش نجات از ظلم کفار استدعا می‌نماییم.

در این جا از برادران‌مان هریک طاهر مینیبایف و المیر اماییف نیز یاد آوری می‌کنیم: برادرمان طاهر خبرنگار مشهور و برادرمان المیر فعال در دفاع از حقوق‌بشر است. این دو برادر برای آزادی محمود تمام تلاش خود را به کار بردند. المیر ایماییف منت‌های کوشش خود را برای دفاع از حقوق مسلمانان بکار برد و به همین دلیل بارها زندانی گردید! و هنگامی‌که محمود را دست گیر نمودند، برادرمان المیر بسیار رنجیده و آزرده شد و برای آزادی او منت‌های تلاش خود را بکار برد. طبق سخن دخترش در طول سه روز بخاطر آزادی محمود با شدت کار نمود و بسیار کم می‌خوابید و بعد از سه روز به رحمت ایزدی پیوست. ﴿انا لله و انا الیه راجعون﴾ الله سبحانه وتعالی رحمت‌اش را شامل حال او نماید و جنت نصیبش نماید. حالا طاهر مینیبایف و سائر برادران مبارز مان برای آزادی محمود عبدالمؤمن تلاش خود را به خرج می‌دهند.

 در مناطق مختلف جهان نویسندگان و فعالان دفاع‌گر از حقوق‌بشر و دانشمندان اعم از مردان و زنان، پسران و دختران جوان کمپاینی را برای آزادی برادرمان محمود به راه انداخته اند و خواهان آزادی بی‌درنگ وی گردیده اند. مثلاً دلابر ایرکین زاده –فعالی‌که از ازبکستان به سوئد مهاجرت نموده و اکنون در سوئد زندگی می‌کند- کمپاینی را برای جمع آوری امضاء‌ها برای درخواست آزادی بی‌درنگ محمود به راه انداخته است. با وجود آن مردم تصویر محمود را در صفحات خود گذاشته و نوشته اند: ما خواهان آزادی بی‌درنگ محمود هستیم!

دولت خلافت راشده به زودی برپا خواهد شد و در آن هنگام به ظلم امریکای رأس الکفر، روسیه و سائر کشورهای کفری و سازمان‌های کفری هماننند انترپول نقطه پایاین خواهیم گذاشت و عدالت را در جهان حاکم خواهیم نمود!

﴿وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ یَنصُرُ مَن یَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ﴾ [الروم:4-5] ‏

ترجمه: در آن روز مؤمنان شادمان می‌شوند‏( آری، خوشحال می‌شوند)! از یاری الله (سبحانه وتعالی). الله هر کسی را که بخواهد یاری می‌دهد و او بس چیره (بر دشمنان خود) و بسیار مهربان (در حق دوستان‌اش) است.

نویسنده: نعمت الله ازبیکی

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه