سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
طالبان از سیکولارها کمک می‌خواهد
بسم الله الرحمن الرحيم

طالبان از سیکولارها کمک می‌خواهد

(ترجمه)

خبر:

در 12 اگست 2019م رادیوی آزادی به نقل از وزارت خارجه ازبکستان گزارش داد که به تاریخ 8 اگست 2019م جلسه‌ای در وزارت خارجه ازبکستان با نمایندگان دفترسیاسی طالبان در دوحه به سرپرستی رهبرشان، ملا برادر آخند برگزار شد.

ملابرادر قدردانی صمیمانه‌ای خود را از رهبری ازبکستان به دلیل علاقه‌مندی مداوم آن‌ها به افغانستان ابراز نموده تأکید کرد که به لطف تلاش‌های ازبکستان بحران افغانستان بار دیگر در کانون توجه جامعۀ جهانی قرار گرفته است. رییس دفتر سیاسی طالبان  پیشنهاد برگزاری دور بعدی گفتگوهای بین الافغانی در شهر سمرقند را تأیید نمود.

تبصره:

در دو دهۀ گذشته مسلمانان افغانستان در نتیجۀ حملۀ امریکا به همکاری حاکمان فاسد مسلمانان در منطقه با تجربۀ جنگ جدید روبرو شده‌اند با وجود اعلان پایان جنگ و آغاز گفتگوهای صلح از طرف استعمارگر کافر و یا از سوی نمایندگان مجاهدین با طالبان، مردم هم‌چنان از عواقب جنگ رنج برده و از گرفتاری‌های‌شان در حیرت اند.

استعمارگران نتوانستند روح مجاهدین افغانستان را بشکنند و نمی‌توانند مسلمانان را وادار به ترک دین‌شان کنند، اما از طرف دیگر استعمارگران توانستند بخاطری دور کردن حاکیمت شریعت از زندگی مسلمانان  قوانین حکومت را بر اساس سکولاریزم قرار دهند و سر انجام طالبان را با ایده‌ی همزیستی مسالمت‌آمیز با استعمارگران کافر به مذاکرات صلح کشاندند و این وضعیت در حقیقت توضیح می‌دهد که مسلمانان افغانستان درک خود را از اسلام در زمینه اخلاق ، غذا، پوشاک و برخی از مسائل نظام اجتماعی و اقتصادی خلاصه کرده‌اند، آن‌ها فراموش کرده‌اند که اسلام فقط شعایر تعبدی نیست؛ بلکه  نظام زندگی جامعه و دولت است. و این واقعیت است که اسلام نشان دهنده‌ای یک دولت اسلامی به رهبری یک خلیفه است چنانچه بیش از 13قرن چنین بود.

مسلمانان نه تنها در افغانستان بلکه در سراسر جهان تحت قوانین جدایی دین از دنیا، زندگی می‌کنند و راه حل مشکلات را در زمینه‌های سیاست، دولت، نظام اجتماعی و اقتصادی ، آموزش وسایر امور، به استعمارگران کافر و حاکمان فاسد وا گذاشته اند؛ بنا براین ما می‌بینیم که چگونه مسلمانان افغانستان به دولت مزدور سکولار که  توسط استعمارگر کافر شکل گرفته اجازه می‌دهند، دولتی که در خدمت منافع امریکا قراردارد. عین موقف از مسلمانان ازبکستان نیز مشاهده می‌کنیم،  جایی‌که مردم از مدت‌ها قبل مسلمان بودند؛ اما امروز فقط به مناسک، پوشاک، اخلاق، غذا و امور عبادی دین راضی هستند و امور حکومت‌داری رابه ستمگران واگذشته اند.

ملاقات نمایندگان طالبان با وزارت خارجه ازبکستان نشان می‌دهد که مجاهدین طالبان ذات واقعی اوضاع منطقه و جهان را به کلی درک نمی‌کنند، چگونه می‌توانیم گفتگوهای مجاهدین طالبان با وزارت خارجۀ ازبکستان را توجیح کنیم؟ آیا مجاهدین طالبان فراموش کرده‌اند که رژیم کمونستِ ملحدِ اتحاد جماهیر شوروی از طریق ازبکستان به افغانستان حمله کرد؟ آیا مجاهدین طالبان فراموش کرده‌اند که امریکا از طریق ازبکستان به افغانستان حمله کرد؟ آیا مجاهدین طالبان نمی‌توانند ببینند که حاکم ظالم وستمگر ازبکستان نه تنها در افغانستان بلکه در خود ازبکستان نیز مبارزه علنی علیه اسلام و مسلمانان را به پیش می‌برد؟

 حکومت سکولار ازبکستان همانند حکومت سکولار افغانستان وابسته است، برای درک این موضوع شما نیاز به یک چشم انداز دراید که کل جهان را در بر بگیرد. پس خواهید دید که اوقعیت‌ها و اوضاع هر کشور چگونه است، اگر امروز صحنۀ سیاسی جهان را نگاه کنیم خواهیم دید که امریکا جهان را رهبری می‌کند. به دنبال آن انگلیس، فرانسه و آلمان و هم‌چنین روسیه، چین و شماری دیگر از کشورها مستقل نیز وجود دارد که سایر کشورها کاملاً وابسته به آن‌ها هستند و یا در مدار آن‌ها می‌چرخند.

 دولت سکولار افغانستان توسط امریکای استعمارگر ایجاد شده و نطام ستمگر ازبکستان وابسته به روسیه بوده وبه آن متکی می‌باشد.  هیچ یک از آن‌ها سیاست مستقل را دنبال نمی‌کند؛ بلکه فرمانروایان خویش یعنی کفار استعمارگر را پیروی می‌کنند، پس این‌که آیا ما می‌توانیم با بردگان استعمارگران کافر صحبت نماییم؟

امروز در سطح جهان ما یک کشور را نمی‌بینیم که پرچم اسلام را بر افراشته و آن را به سراسر جهان منتقل کند همانند پیامبر محبوب ما و اصحاب وی و خلفاء تاسقوط خلافت در سال 1924 میلادی. برای بالا بردن پرچم اسلام و رساندن آن به جهانیان، مسلمانان باید بر اساس عقیدۀ اسلامی از یک منظر خاصی به جهان نگاه کنند، پیامبر صلی الله علیه وسلم فرموده است:

«أُمِرْتُ أَنْ أُقَاتِلَ النَّاسَ حَتَّى يَقُولُوا لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ فَمَنْ قَالَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ فَقَدْ عَصَمَ مِنِّي مَالَهُ وَنَفْسَهُ إِلَّا بِحَقِّ»

(صحيح مسلم)

ترجمه: من مأمور شده تا با مردم بجنگم، تا این‌که لا إله إلا الله بگویند، پس هرکه لا إله إلا الله گفت؛ جان و مال‌اش را از من حفاظت کرده است، مگر به حق.

برای حل مشکل مسلمانان افغانستان، مجاهدین طالبان باید از حزب سیاسی اسلامی، «حزب التحریر» که برای ایجاد دولت خلافت راشده کار می‌کند، مشوره و کمک بخواهند نه از دولت‌های دست نشانده سکولار که در خدمت استعمارگران کافر هستند.

حزب التحریر برنامه  زندگی، جامعه و دولت را مبتنی بر قرآن و سنت تدوین کرده، و  برای رسیدن به هدف خود  راه پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم را دنبال می‌کند. به حزب التحریر بپیوندید و برای تأسیس دومین خلافت راشده بر منهج نبوت کار و فعالیت کنید و دولت‌های سکولار ازبکستان و افغانستان را در خدمت استعمارگران کافر بگذارید. الله متعال در قرآن کریم می‌فرماید:

﴿وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً مُّبِيناً﴾

[احزاب: 36]

ترجمه: هیچ مرد مومن و زن مومنی، در کاری که خدا و پیامبرش داوری کرده باشند، اختیاری از خود در آن ندارند. وهرکس همم از دستور خدا و پیامبرس سرپیچی کند، گرفتار گمراهی کاملا آشکاری می‌گردد.

مترجم: محمد زبیر سباوون

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه