سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
عدالت امریکايی شاهدان را مجازات می‌کند
بسم الله الرحمن الرحيم

عدالت امریکايی شاهدان را مجازات می‌کند

(ترجمه)

خبر:

ترامپ، رییس جمهور امریکا یک دیپلومات و یک افسر را که علیه او در جلو کانگرس در ارتباط به استیضاح‌اش شهادت داده بودند، از وظیفه برکنار كرد.

تبصره:

اگر پوشش گسترده‌ای راه‌اندازی شده پیرامون محاکمۀ رییس جمهور ترامپ نمی‌بود؛ ما در رابطه به این خبر اظهار نظر نمی‌کردیم، پوششی‌که بخاطر بلند بردن جایگاه عدالت امریکا و نظامش به جریان افتاده بود.

کافی است بگوئیم که عدالت و توازن آن نبايد تغییر كند؛ اما اين عيب و نقص در عدالت امریکایی وجود دارد که به بیش از یک ميزان و معيار در بين مردم و دولت‌ها قضاوت می‌كند که این خود از اسباب نقض شرایط عدالت می‏باشد. کافی است که بگوئیم محاکمه‌ای‌که به آرای اعضای حزب مخالف و یا هم هم‌پیمان صورت گیرد، شایسته نیست که در این‌گونه محاکمه توصیفی از عدالت داشته باشیم.

اما آن‌چه بر سر دو شاهد که علیه ترامپ شهادت دادند واقع شد، روشن می‏سازد که این عیبی‌ست که تمام قوه قضائیه امریکا را فرا گرفته و عدالت و شفافیت امریکا را که از آن یاد می‌کنند، لکه‌دار ساخته است.

مقامات امنیتی کاخ سفید از افسر الکساندر ویدمن، کارشناس امور اوکراین، پس از آن‌که علیه ترامپ شهادت داد، درخواست نمودند که دفتر کارش را تخلیه نموده و ساختمان را ترک نماید. وکیل این افسر گفت که مؤکل وی به دلیل این شهادتش از وظیفه اخراج شده‌است. هم‌چنین گوردن ساندلند فرستادۀ امریکا در اتحادیه اروپا نیز به دلیل این‌که علیه ترامپ در دادگاه شهادت داد، از وظیفه‌اش سلب صلاحیت شد.

ظلمی‌که امریکا بر کشورها و ملیت‏های جهان در سیاست خارجی خود اعمال می‏کند، لکه ننگی‌ست که عدالت داخلی امریکا را زیر سوال برده است. این نشان‌دهنده آنست؛ تبلیغات گسترده‌ای‌که پیرامون عدالت امریکا فراگیر شده؛ دقیق نبوده و نابجاست، هرچند که در برخی از جوانب از بسیاری کشورها پیش‌قدم باشد.

این همان چیزی‌ست که باید مسلمانان را به خاطر بازگرداندن رهبریی بشریت سوق داده تا این‌که جهان زیر فضای عدالت الهی زندگی کرده و در زیر سایه‏های آن اطمینان و آرامش حاصل کند.

نویسنده: مهندس اسماعیل الوحواح

مترجم: محمد مزمل

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه