سه شنبه, ۲۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مایک پومپیو می‌خواهد به گردن حاکمان آسیای‌میانه افسار بیندازد!
بسم الله الرحمن الرحيم

مایک پومپیو می‌خواهد به گردن حاکمان آسیای‌میانه افسار بیندازد!

(ترجمه)

خبر:

به تاریخ 3 فوریه سال جاری میلادی نشستی بین وزرای خارجه کشورهای آسیای میانه و پومپیو، وزیر امور خارجه آمریكا در چارچوب نشست‌های مشترکC5 +1  برگزار شد كه وزارت خارجه ازبکستان در صفحه وب خود بیانیه مشترکی از نشست وزرایC5 +1  به شکل ویژه منتشر كرد. در این بیانیه آمده است: "توسعه اخیر فرایندهای منطقه‌ای بر اهمیت روابط مشترکC5 +1  را تأکید می‌کند که به حفظ گفتگو محرمانه و تعامل عملی بین شرکت کننده‌گان در تضمین صلح پایدار، ثبات و رفاه در آسیای میانه کمک کند. امریکا حمایت پایدار خود را از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشورهای منطقه و هم‌چنین تعهد پایدار خود را برای گسترش همکاری‌های منطقه‌ای چندجانبه در همه زمینه‌های مورد علاقه را تأیید می‌کند. به منظور استفاده مؤثر از داشته‌های منطقه آسیای میانه، شرکت کنندگان قصد دارند تلاش‌هایی را برای توسعه مشارکت‌ها انجام دهند."

تبصره:

سیاست امریکا به نظام سرمایه‌داری کافر متکی است و روش گسترش آن استعمار سایر کشورهاست. هیچ کشوری در جهان نتوانسته است در مقابله با سیاست آمریکا قرار بگیرد؛ بلکه برعکس این کشورها در بحران های بدهی اقتصادی، سیاسی، بشردوستانه و سایر بحران‌های مختلف فرو رفته اند. در طول قرن گذشته، امریکا در بیش از 40 جنگ در قاره‌های مختلف جهان شرکت کرده و درگیری های نظامی اخیر خود را در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، هایتی، سومالی و یمن آغاز کرده است.

واضح است که امریکا برنامه‌ای برای آسیای میانه دارد. این طرح بخشی از برنامه دیگری به نام خاورمیانه است. ما می‌بینیم که امریکا به موفقیت رسیده و از طریق حاکمان دست‌نشانده و دیکتاتورهایی‌که خائن امت اسلامی هستند "خاورمیانه" را کنترل می‌کند. اکنون امریکا برای نفوذ به آسیای میانه حمله کرد تا آنچه را که "خاورمیانه بزرگ" می‌نامد، تشکیل دهد تا منابع طبیعی آن را مکیده؛ همانطور که برای استعمارگران مناسب است.

حاکمان آسیای میانه تحت تأثیر سیاست روسیه قرار دارند. اما روسیه همان چیزی نیست که دیروز در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود؛ وقتی که ایدیولوژی کمونیستی بر این کشور حاکم بود که امکان امریکا می تواند رقابت کند. امروزه روسیه به سرعت تحقیر می‌شود و به اصطلاح ضمیمه‌های مواد اولیه تبدیل می‌شود. بنابر این، پوتین سعی می‌کند جاه‌طلبی‌های خود را نشان دهد و سعی می‌کند وارد سیاست جهانی شود؛ اما انحطاط ایدیولوژی اثر مهم خود را دارد که کمک بازووان آهنی را کم می‌کند.

از طرف دیگر، حاکمان آسیای میانه که عقب‌مانده‌گی مبدئی و سیاسی دارند، ساده‌لوحانه معتقدند که امریکا روابط موازی با آن‌ها برقرار خواهد کرد و آن‌ها را کشورهای مستقل می‌نامد. در حقیقت همیشه این اتفاق خواهد افتاد. در ابتدا امریکا آن‌ها را در تعهدات و قرض غرق خواهد کرد و  در کشورهای‌شان دریچه سودجوئی‌های بزرگ را باز می‌کنند؛ با این‌که می‌داند مسوولین فاسد اموال را به غارت می‌برند و سپس خواستار پرداخت قرضه‌ها می‌شود. دیکتاتورهای آسیای میانه نیز به نوبه خود قادر به بازپرداخت بدهی نیستند؛ آن‌ها باید در قالب تأمین منابع طبیعی برای اندک پول، امتیازاتی بگیرند یا این‌که مجبورند تصمیمات سیاسی اتخاذ کنند که به نفع آمریکا باشد.

این ظالمان فاسد در آسیای میانه شبیه سگ‌هایی هستند که افسار را برگردن خویش انداخته اند. آن‌ها پشت هرکسی‌که این افسار را بر دست خویش بگیرد، دم تکان می‌دهند. آن‌ها با دشمنان الله سبحانه وتعالی بر ضد اسلام و مسلمانان یکجا هستند! آن‌ها از وضعیت مردم خود نگران نیستند. آن‌ها فقط نگران قدرت و پول هستند. به خاطر اربابان خود ملحدان غرب و شرق به بهانه جنگ (تروریسم و ​​افراط گرایی) مسلمانان را زندانی می‌کنند، از پرستش پروردگارشان جلوگیری می‌کنند و با برگشتن اسلام در زندگی می‌جنگند!

ای مسلمانان! این وضعیت رو به وخامت فقط با دست خود شما قابل تغییر است. الله متعال در کتاب عزیز خود می‌گوید:

﴿إِنَّ اللَّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ﴾

[رعد: ١١]

ترجمه: بی‌گمان الله وضعیت هیچ قومی را دگرگون نمی‌کند تا آن‌که رویه و حالتی را که در خودشان است، تغییر دهند.

ای علمایی‌كه برای جلب رضایت ظالمان فتوا صادر می‌كنید! این حاکمان فاسد را رها کنید، به كسانی‌كه زندگی آخرت را به خاطر جهان فروخته‌اند، گوش ندهید و به تغییر واقعی ملحق شوید! تغییر واقعی این است که فکر جدایی دین از زندگی را از بین ببریم. ما مسلمان هستیم، به الله ایمان داریم! دین ما اسلام است و اسلام نظامی برای فرد، جامعه و دولت است! با حزب التحریر بیپوندید تا اسلام در زنده‌گی برگردد! برای فعالیت بخاطر برگرداند دولت خلافت راشده بر منهج نبوت بپیوندیدتا باشد که الله سبحانه وتعالی ما را به آنچه دوست دارد و آنچه او را راضی می‌کند، یاری کند!

نویسنده: الدرخمزین

مترجم: احمد صابر "خالد"

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه