دوشنبه, ۲۳ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بهره‌گیری غرب و آمریکا از استعمار و استثمار ملت‌ها
بسم الله الرحمن الرحيم

بهره‌گیری غرب و آمریکا از استعمار و استثمار ملت‌ها

خبر:

براساس آن‌چه /دانشگاه «جانز هاپکنیز»، شام روز سه شنبه اعلان نمود:ه است "دولت آمریکا مرگ 865 تن را در جریان 24 ساعت اخیر به علت مبتلا بودن به ویروس کرونا را ثبت کرده است که این بلندترین آمار بدست آمده در طول یک‌روز در این کشور می باشد." رهبر ایالت کنتیکت گفته است که فعلا ذخیرۀ استراتژیکی ملی امریکا از کمک های طبی «خالی می باشد». (فرانس 24) 

تبصره:

فشار های کرونا از میزان مصیبت انسانی‌ پرده بر داشت که نظام سرمایه‌داری در جریان عمل‌کرد دولت های سرمایه‌داری استعماری و حشی در چند دههۀ از نابودی توجه به صحت و بهداشت بشر و مصرف کردن سرمایه ها و ثروت ها برای استعمار ملت ها، از خلال حمله های نظامی بزرگ و مصرف کردن آن به امور اقتصادی و فرهنگی‌‌که در استثمار و برده‌گیری ملت ها برای پر کردن کار خانه ها و به دست آوردن ثروت ها و مواد خام برای بشریت به ارمغان آورده است.

فشار کرونا با عجله آمد تا از عمق بی توجهی به زندگی بشر، عدم توانائی برای بهداشتصایشان و موجود نبودن ۀ بهداشت حقیقی در اولیت کاری سیاست‌مداران در غرب استعمار گر، پرده بر دارد. این بی توجهی و این گرایش مادی استعماری را به نام خالی بودن ذخیره های استراتیژی ملی امریکا از کمک های طبی در میانۀ بحران کرونا و عدم کفایت تجهیزات تنفسی و بستر های لازم برای معالجه مریضان در شفاخانه ها امریکا و اروپا و تمام شدن ماسک های وقایوی و مواد لازم برای ضدعفونی کردن بهانه کردند.

بدون شک که این حالت بسیار زشت نظام بهداشتی در دولت های غربی، دلیل کاملی بر رویکرد های مادی و استعماری کینه توزانۀ این نظام ها است که سرمایه‌های میلیونی را برای جنگ های شان به مصرف می رسانند. به حرکت آوردن کشتی های بزرگی جنگی و هزاران ارتش و پرتاب کردن موشک های بالاتر از توان در صدر اولویت های کاری شان است. در حالیکه رعایت بهداشت و حمایت نظام صحی محل مناقشات سیاسی و گفت‌وگو های انتخابی، همیشه گی بوده است این بدین خاطر است که نظام بهداشتی به نظام های غربی استعمارگر که اندیشۀ مادی بر آنان چیره شده، به هیچ‌چیز جز نفت و سرمایه ارزش قایل نمی شوند و برای زندگی بشر و مشکلات صحی، روحی، معنوی و اقتصادی شان هیچ ارزشی قایل نمی باشند، فایدۀ نمی رساند.

بدون شک بهره جوئی غرب در جنگ ها و حمله های نظامی برای تسلط بر نفت و دیگر ثروت های ملت های مظلوم زیر آتش استعمار، سبب شده تا از غرب و حکومت های آن وحش سرمایه‌داری بسازد که در بهداشت صحی و نگهداری زندگی بشر و تأمین زندگی با کرامت برای شان هیچ بهرۀ مادی قابل ارزشی را نمی بیند.

از این رو بهره جوئی امریکا و غرب همیشه در استعمار ملت‌ها با اشکال مختلف نظامی و فرهنگی صورت گرفته و همیشه سعی شده تا از طریق برنامه ها، معاهدات و دیگر روش ها بتواند بر ملت های مورد تهاجم به کمک مزدورانش از حکام سرزمین های اسلامین ها و دیگر سرزمین ها سیطره‌اش را تحمیل نموده و هم‌چنان می‌کوشد توسط با استفاده ازجدا سازی جامعه ها، ضعیف سازی نیروی فرهنگی شان برای به برده‌گیری آنان، استعمار سرزمین ها و غارت سرمایه های شان را آسان گرداند. طوری‌که معاهده سیداو، تغییر منهج ها، معاهدۀ های حقوق طفل و زن و تبلیغ دیموکراسی و سکولاریستی به عنوان دین جدید در این چهار چوب جریانی است برای نقشۀ استعمار گران پیرامون سیطره بر ملت‌ها و گرفتن سلاح فرهنگی شان که ایشان را در مقابل بردگی و غارت سرمایه های شان محفوظ نگه می دارد.

بدون شک کوشش های امریکا و غرب استعمار گر برای حرکت سریع همراه فشار های کرونا و به مصرف رساندن مال های زود هنگام جهت تلاش برای پوشاندن کوتاهی هایش در محافظت مردمانش و در تحمل مسئولیت های جهانی اش از انتشار وباء، گندیدگی نظام سرمایه‌داری پلید را هرگز پوشانده نمی تواند؛ همین‌گونه رویکرد های استعماری، وحشی، مادی اصیل و ریشه‌ دار در ذات نظام سرمایه‌داری را که امریکا و غرب به آن سخت باور دارد را مخفی ساخته نمی‌تواند و تمام این تلاش ها و اجراآت به صورت استثنائی و صحنه سازی بوده و بر خاسته از درون نظام سرمایه‌داری خبیث، نیست. بهداشت صحی بشر و کار کردن برای تأمین زندگی شان برای داشتن یک زندگی باکرامت و شایسته از اولویت های نظام سرمایه‌داری نیست که در سرپرستی بشر و محافظت زندگی شان هیچ بهره جوئی مادی ارزش‌مند و بی ارزشی را نمی بیند که چون جنگ ها، انداختن بمب ها، نا بودی، پخش و نشر سکولاریزم و به بردگی گرفتن ملت‌ ها سزاوار بهره گیری حقیقی باشد که در نزد امریکا و غرب به عنوان بهره جوئی حقیقی باقی می ماند و ارزشی است که امریکا و غرب مجرم به آن ادامه می دهد تا اینکه امت اسلامی با تأسیس خلافت راشده بر منهج نبوت مانع آن شود.

بدون شک امت اسلامی دارای رسالت جهانی عادل و سرچمشه گرفته از عقیدۀ اسلامی که وحی پروردگار جهانیان آن را آورده است تنها امت‌ی است که دارندۀ نظامی مراعات‌کنندۀ حالات انسانی می باشد. ‌انسان را به دیدۀ انسان نگریسته و راه حل های حفاظتی برای بشر براساس مسئولیت‌اش در قبال بشر ارائه می کند. نظام بهداشتی در اسلام از ارزش های روحی، انسانی و اخلاقی بلند می باشد و بر زندگی بشر محافظت کرده، مصالح شان را مراعات می کند؛ چنان مراعاتی‌که آنان را از زندگی با کرامت بهره مند گرداند. نظام و حاکمیت خلافت، بهداشت صحی را برای رعیتش با صرف نظر از دین، نژاد و رنگ های شان تقدیم نموده؛ زیرا رعایت حالات انسان در ذات و محور کارکرد های سیاسی برای دولت خلافت و رویکرد های سیاسی او واقع شده است. خلافت دولت مالیاتی خراجی نیست و همین‌طور دولت استعماری نیز نمی باشد؛ بلکه دولت متوجه و رعایت‌کنندۀ رعیتش و تمام بشریت می باشد و دولتی است دارای رسالت و رحمتی برای تمام جهانیان. طوری‌که با حمل و دعوت به سوی اسلام، بشریت را از تاریکی های نظام سرمایه‌داری به سوی نور اسلام و عدالت بیرون می گرداند.

حالا وقت آن رسیده است تا امت اسلامی نظام و حاکمیت عادلانه اش را به کار اندازد (نظام خلافت بر منهج نبوت) تا برای زمین، نور اسلام و عدالت قوانین اسلامی را که ضامن بهداشت حقیقی برای مسلمانان و تمام بشریت است، برگرداند حالا وقت آن رسیده است تا توان‌مندان و افسران ارتش و رهبران شان بر مزدوران غرب و آنانی‌که بر گردن های امت بلند شده اند هجوم آورده، آنان را از ریشه بر کنند و خلافت راشده بر منهج نبوت را تأسیس نمایند زیرا انتظار آن طولانی شده و زمان تأسیس آن فرا رسیده است.

نویسنده: دکتور مصعب ابو عرقوب

مترجم: احمد صادق امین

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه