دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
وضعیت ارتش مسلمانان؛ آموزش‌دیده اما بیهوده!
بسم الله الرحمن الرحيم

وضعیت ارتش مسلمانان؛ آموزش‌دیده اما بیهوده!

 چرا برای محافظت و نجات فلسطین از جامعۀ جهانی دعوت می‌شود؛ در حالی‌که ارتش مسلمانان برای انجام این وجیبۀ خویش، مجهز و آموزش دیده‌اند؟

(ترجمه)

خبر:

در حملۀ شهرک‌نشینان اسرائیلی به روستای کرانه باختری چندین فلسطینی کشته شد. ساکنان "ترمس ایا" می‌گویند که 400 شهرک‌نشین در سرک عمومی قریه راه‌پیمایی می‌کنند و موترها، خانه‌ها و درختان را آتش می‌زنند. (منبع: روزنامه گاردین)

شاروال ترمس ایا "لافی شلبی" میزان خسارات مادی اولیه در نتیجۀ حملات شهرک‌نشینان به این شهررا در روزهای گذشته اعلام نمود. وی در گفت‌گو با صدای فلسطین که توسط "اکو نیوز(صدا نیوز)" دنبال می‌گردد، گفت: خسارات مادی اولیه در نتیجۀ حملات شهرک‌نشینان در آتش زدن تعدادی از موترها، خانه‌ها و محصولات زراعتی حدود 10 میلیون دالر تخمین شده است. (منبع: رام الله میکس، 25 جون 2023)

تبصره:

دیدارهای میان‌تهی توسط مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل پخش ویدیوهایی از شکایات اهالی "ترمس ایا" در فضای مجازی، بیشتر بالای زخم نمک می‌پاشد. مقامات تشکیلات خودگردان به خانه‌ها و قصرهای مجلل خود بازمی‌گردند؛ در حالی‌که ساکنان برای بازسازی خانه‌های سوختۀ خود و کاشت دوباره زمین‌های‌شان تلاش می‌کنند؛ البته اگر گله‌های شهرک‌نشین برای تخریب دوباره آن‌ها برنگردند.

فلسطین به طور کامل (زمین، خانه، وسایل نقلیه، و با ارزش تر از همه مردم آن) دوباره مورد حمله قرار خواهد گرفت، و دوباره همان کلمات تکرار می‌گردد... تا چی‌زمانی از بدیل چیزی‌که عدالت واقعی‌را به ارمغان می‌آورد، استفاده گردد؟

 مردم فلسطین با انواع گلوله‌ها، توسط تک‌تیراندازان آموزش دیدۀ نهاد یهودی مورد اصابت قرار می‌گیرند؛ زیرا چندین شاهد عینی دیده‌اند که آن‌ها جوانان و زنان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند؛ جنایت‌کاران بی‌رحمی که برای کشتن لیسنس/مجوز بین‌المللی دارند. بلی، آن‌ها برای کشتن و زخمی کردن از معافیت کامل برخوردار هستند. هیچ کشوری آن‌ها را برای پیگرد قانونی به محاکم بین‌المللی نخواهد کشاند. چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد. چه زمانی به اصطلاح، کارشناسان مسئله فلسطین چشمان خود را باز می‌کنند و دیگر برای دفاع از فلسطین و مردم و سرزمین‌ها و اموال آن‌ها از شورای امنیت دعوت نمی‌کنند؟

فلسطین توسط سرزمین‌های اسلامی احاطه گردیده که ارتش آن‌ها کاملاً آموزش دیده‌اند و قادر به آزادسازی و اجرای عدالت بالای نهاد تروریست و غاصب یهود هستند؛ موجودی‌که به طور غیرقانونی توسط انگلیس در قلب امت ساخته شده و اکنون کاملاً توسط بادار جنایت‌کار خویش، "آمریکا" حمایت می‌گردد.

ارتش‌های مسلمان ظرفیت و آموزش - تخصص کدری در زمینۀ نظامی را دارند؛ اما ما آن‌ها را در مورد کابوس‌هایی‌که فلسطین به همه روزه از زمان تأسیس اجباری تشکیلات یهودی با آن روبرو می‌شود، بیهوده تلقی می‌نماییم. وقتی ما شیوه‌ی استثمارگرانه و حرام قدرت نظامیان مسلمانان را می‌بینیم که در مرزهای ساخته شده به طرز وحشتناکی در برابر برادران مسلمان خود استفاده می‌گردند و بهترین‌ افراد نظامی، استراتیژی‌ها و قدرت خودرا در برابر امت خود به کار می‌برند.

﴿مَن قَتَلَ نَفْسَا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِى ٱلْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ ٱلنَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَآ أَحْيَا ٱلنَّاسَ جَمِيعًا [مائده: 32]

ترجمه: کسیکه انسانی را به ناحق و یا از روی فساد در روی زمین بکشد، مانند این است که تمام انسانها را کشته است، و کسی‌که انسانی را نجات دهد، گویا تمام انسان ها را نجات داده است.

یحیی برای من از مالک روایت نمود که یحیی ابن سید از عمر خطاب روایت نموده است که فرمود: «شرف مؤمن  تقوی اوست، دین او نسب وی است، مردانگی او شخصیت خوب اوست و جرئت و بزدلی جزء غرایز است که الله در هر کجا که بخواهد قرار می‌دهد. بزدل حتی از دفاع از پدر و مادرش خودداری می‌کند و جسور به خاطر جنگ می‌جنگد؛ نه برای غنیمت. کشته شدن یکی از راه‌های ملاقات با مرگ است و شهید کسی است که خود را نسبت به الله محاسبه نماید.»

رتبه‌بندی نیروی نظامی GFP یک رتبه بندی سالانه کشورها بر اساس قدرت نظامی آن‌هاست. در این رتبه‌بندی عوامل مختلفی از جمله تمام نفوس، پرسونل نظامی فعال، نیروی انسانی موجود، سیستم‌های زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی، بخش مالی، تدارکاتی و منابع طبیعی در نظر گرفته شده است. این رتبه‌بندی برای ارائه یک نمای کلی از قابلیت‌های نظامی یک کشور در نظر گرفته شده است. (منبع: میدیا لاین)

با در نظر گرفتن موارد ذکر شدۀ فوق، نگاهی اجمالی به ظرفیت، چند واقعیت می‌اندازیم که عبارتند از:

ارتش پاکستان به عنوان قدرت‌مندترین ارتش در منطقۀ خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) است و در سطح جهان از رتبۀ نهم دو پله به هفتم صعود نموده است. این کشور دارای امتیاز PwrIndx* 0.1694 می‌باشد (این در حالی است که امتیاز 0.0000 "عالی" می‌باشد، Global Firepower). پس از پاکستان، بالاترین رتبه در منطقه MENA ترکیه می‌باشد، که در رتبه یازدهم جهانی قرار دارد و پس از آن مصر که در رتبه (14) قرار دارد.

ایران که روحانیونش بالای شیطان بزرگ، رژیم یهود(اسرائیل) غرش می‌کنند، چطور؟ ایران در بین کشورهای در نظر گرفته شده برای بررسی سالانه Global Firepower در رتبه 17 میان 145 کشور قرار دارد. این کشور دارای امتیاز شاخص قدرت 0.2712 با امتیاز 0.0000 که در ارزیابی GFP که توسط Global Firepower ذکر شده‌است، استثنایی در نظر گرفته شده است. (بررسی 9 جنوری 2023)

 چقدر این حقیقت تأثیرگذار است! اما از سوی دیگر، این آمار چقدر خشم‌آور است، قدرت در دستان آن‌هاست اما در مقابل یک موجود کوچک بیهوده و نابکار!

مردم فلسطین به خوبی می‌دانند که چطور ارتش این امت همین‌‌طور رها می‌گردد؛ زمانی‌که عزیزان‌شان را دفن می‌نمایند، و زمانی‌که خانه‌های آن‌ها توسط نیروهای یهودی انفجار داده می‌شود و آوراه‌ها بیرون رانده می‌شوند. سؤال دقیقاً این‌جاست که چه زمانی ارتش مسلمانان به وجیبۀ خود برای آزادی فلسطین قیام می‌کنند؟

نویسنده: منال بدر

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

13 ذوالحجة 1444 هـ.ق.

شنبه 1 جولای 2023م.

 مترجم: عبدالرحمن "قاطع"

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه