دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
راه‌حل امریکا راه‌حل اسلام نیست، ای سفیر!
بسم الله الرحمن الرحيم

راه‌حل امریکا راه‌حل اسلام نیست، ای سفیر!

(ترجمه)

خبر:

شاهزاده ریما بنت بندر آل سعود -سفیر عربستان سعودی در امریکا- گفت که کشورش از تلاش‌های چین برای آغاز گفتگوها بین فلسطینی‌ها و یهودیان حمایت می‌کند و موضع عربستان در قبال روند صلح و پایبندی این کشور به راه‌حل دو دولت، برای تشکیل کشور فلسطین در کنار کیان یهود تأکید دارد. (منبع: الشرق با تصرف)

تبصره:

ای کاش بنت بندر سکوت می‌کرد و حرفی نمی‌زد؛ زیرا گفته‌های او خطرناک است که هر عاقل و آگاه به مسائل سیاسی، آن را می‌داند؛ چون او به عادی‌سازی روابط با یهودیان مبارک‌باد می‌گوید؛ حتی دولتی برای فلسطینی‌ها و دولتی برای یهودیان می‌خواهد و این راه‌حل امریکا برای مسئله فلسطین است. این یک اقرار دیگر است؛ به این معنی که دولت یهودیان را به رسمیت می‌شناسیم و دولتی‌ می‌خواهیم که فلسطینی‌ها را ساکت کند و راه‌حل اسلامی این موضوع را فراموش می‌کند.

نکته در اینجاست که بنت بندر، سفیر عربستان مورد توجه همه مسلمانان است که باید به جای پذیرش یهودیان و راه‌حل دو دولت که به معنای اقرار به غصب فلسطین توسط یهودیان می‌باشد، ارتش‌ها را آماده و فلسطین را آزاد کند.

چرا در حسرت اعمال مردان واقعی نیستی؟! وقتی از جنگ‌هایی‌که مسلمانان با کفار می‌کردند، می‌گذری و چرا یاد از اعمال این مردان شجاع و قهرمان نمی‌کنی؟! یا این‌که بن سلمان جام ذلتی که از آن نوشیده به تو هم داده؟!

پس دولت‌هایی‌که دیروز داستان‌ها و حکایاتی داشتند و نقش‌های اصلی از آنِ آن‌ها بود، امروز نقش‌های اضافی را قبول کردند و از کوچکی‌شان صدای‌شان شنیده نمی‌شود یا نقش آن در حقیقت سکوت است.

نویسنده: سوزان المجرات

17 ذي الحجة 1444هـ.ق. 

چهارشنبه 05 جولای 2023م.

مترجم: پارسا امیدی

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه