دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
وزیر دفاع فرانسه نگران بازگشت خلافت است!
بسم الله الرحمن الرحيم

وزیر دفاع فرانسه نگران بازگشت خلافت است!

بسم الله الرحمن الرحيم

(ترجمه)

خبر:

 سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه، معتقد است که کودتا‌های نظامی در مالی و بورکینا فاسو جنگ علیه تروریستان را در منطقۀ ساحل افریقا تضعیف کرده و امتداد دریای مدیترانه به احیای "کوره آتش تروریستان" تبدیل شده است. 

 لکورنو در مصاحبه با روزنامۀ فارماتان فرانسوی که روز یکشنبه منتشر شد گفت: «زمانی‌که شورای نظامی مالی کودتا کرد، جنگ با تروریستان را متوقف نمود و این امر باعث شد تا امروز 40 درصد خاک مالی توسط این گروهای تروریستی مسلح اشغال شود که تهدید به تأسیس دولتی چون دولت خلافت می‌کنند.» لکورنو افزود: «هم‌چنان وضعیت در بورکینا فاسو شکننده است، لذا این تنها تأثیر و نفوذ نیست؛ بلکه موضوع امنیت جمعی می‌باشد. ما نمی‌توانیم ببینیم که بار دیگر سواحل مدیترانه مکان و کوره آتش تروریستان گردیده است.» (منبع: ایندیپندنت عربی)

تبصره:

مفاهیم عمیق گاهی در میان سیاست‌مداران غرب و مفکرین‌شان در مناسبات مختلف ظاهر می‌شود؛ از جمله چیزی‌که وحشت شدید قلب‌شان را پر کرده است، آن خلافت است و هرچند اظهارات وزیر فرانسه که در این خبر آمده هدف آن هشدار دادن به امریکاست که از کودتا‌ها در افریقا علیه نفوذ فرانسه حمایت می‌کند. با این حال، میزان وحشت از واقعیتی را که آن‌ها به خوبی می‌دانند -که آن خلافت می‌باشد- آشکار شده است؛ خلافتی‌که برای نابودی آن سال‌ها تلاش کردند و سپس بخاطر جلوگیری از بازگشت آن نیز تلاش دارند. اکنون که بازگشت آن به یک واقعیت تبدیل شده و رهبران غربی از تهدید بازگشت دوباره آن در جنگ‌های خود علیه آن استفاده می‌کنند.  

 به وزیر دفاع فرانسه که از بازگشت دوباره خلافت اسلامی ترس دارد، می‌گویم؛ از شیری‌که داخل قفسی محکم به زنجیر کشیده است، می‌ترسد؛ وسواسی‌که آزارت می‌دهد و خوابت را پریشان می‌کند و غیر از تو، رهبران غرب و شرق، سیاستمداران و مفکران‌شان را آزار می‌دهد. بگذارید این وسواس را ببینید که شما از آن می‌ترسید و دیگران از آن می‌ترسند. حقیقت واقعی را ببینید و مانند هارون الرشید، خلیفه سابق مان شما را خطاب قرار می‌دهم که نقفور رئیس بزدل‌ سابق‌تان را خطاب قرار داد و گفت: «از هارون الرشید، امیر المؤمنین به نقفور، سگ روم: ای بچه کافر، نامه‌ات را خوانده‌ام و جواب آن چیزی است که می‌بینی نه چیزی‌که می‌شنوی! والسلام.»

و با بیان این پیام برای مسلمانان خاتمه می‌دهم:

ای مسلمانان، شما را به آسایش نزدیک بشارت می‌دهم؛ زیرا دشمنان شما یک دیگر خود را بخاطر خلافت شما که به زودی تاسیس می‌شود، تهدید می‌کنند؛ پس به نزد الله سبحانه وتعالی از خود آنچه را دوست می‌دارید، در اطاعتش نشان دهید تا آنچه را که دوست دارید، در پیروزی خود به شما نشان دهد! الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:  

﴿ذَلِكَ بِأَنَّ اللهَ مَوْلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَأَنَّ الْكَافِرِينَ لَا مَوْلَى لَهُمْ﴾ [محمد: 11]

ترجمه: این (عاقبت نیک مؤمنان و عاقبت سوء کافران) بدان خاطر است که الله (سبحانه وتعالی) سرپرست و یاور مؤمنان است، ولیکن کافران هیچ گونه سرپرست و یاوری ندارند.

نویسنده: خلیفه محمد

مترجم: پارسا امیدی

16 آگوست 2023م.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه