یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
جنگ بر سر غزه مرحله‌ای از مبارزه اسلام و کفر است
بسم الله الرحمن الرحيم

جنگ بر سر غزه مرحله‌ای از مبارزه اسلام و کفر است

(ترجمه)

خبر:

طوفان الأقصی و جنگ بر سر غزه (15 اکتبر 2023)

تبصره:

در ابتدا، بوسه‌ای به پیشانی مجاهدان قهرمان غزه می‌زنم؛ کسانی‌که حماسه‌ای را رقم زده و می‌زنند که در دفترچۀ تاریخ با آب‌رنگ طلا نگاشته خواهد شد و ان‌شاءالله این حماسه جایگاه مجاهدان را در بهشت جاویدان بالا خواهد برد. پس، انسان چطور می‌تواند در چند سطر کوتاه این روی‌داد بزرگ را در توصیف کند؟! واقعه‌ای که جوهر مبارزه با امت‌های کفر را آشکار ساخت.

آری، بسیج سیاسی، نظامی و رسانه‌ای غرب برای حمایت از رژیم یهود آشکار است! ناو‌های هواپیمابر آمریکایی، جنگنده‌های انگلیسی، جنگجویان داوطلب از سراسر جهان و حتی آلمان که در دادن پهبادهای انتحاری کوتاهی نکرد.

وزیر خارجۀ آمریکا ابراز می‌دارد: «من تنها به عنوان وزیر خارجۀ آمریکا به اینجا نیامده‌ام؛ بلکه به عنوان یک یهودی که پدربزرگش از قتل فرار کرده به اینجا آمده‌ام.» پیش از این، رئیس جمهور جو بایدن اظهار داشت: «اگر اسرائیل وجود نمی‌داشت، باید آن را ایجاد می‌کردیم...» و بسیاری از موقف‌گیری‌های دیگرشان در زمینه‌های گوناگون که همگی به یک چیز ختم می‌شود: رژیم یهود فرزند ما (غرب) و پایگاه پیشرفته ما در قلب سرزمین‌های اسلامی است و این درگیری در ذات خود درگیری اسلام و کفر است.

لیکن امت اسلامی باید چگونه به این درگیری خونین تاریخی وارد شود؟

ابتدا باید به عنوان یک امت واحد وارد این مبارزه شود؛ نه به عنوان مردمانی از کشورها و ملیت‌های گوناگون! باید با لشکرهای کوبنده خود در مصر، ترکیه، الجزایر، اردن، پاکستان، حجاز وسایر سرزمینها و با سلاح نفت وارد شود! آزاد از هرگونه پیمان‌ نظامی، سیاسی و اقتصادی با حامی اصلی رژیم یهود؛ یعنی آمریکا، سردسته کفار و دیگر قدرت‌های استعماری غرب.

امت اسلام توان انجام این کار و فراتر از آن را دارد، لیکن در دام نظام‌هایی قرار گرفته است که از برنامه‌های آمریکایی پیروی می‌کند.

پس بیایید از این نظام‌ها فراتر رویم و زندگی و آینده خود را با دستان خود بر اساس آنچه پروردگار متعال می‌خواهد، بسازیم؛ خلافت راشده بر منهاج نبوت را تأسیس نماییم؛ خلافتی که امت را در دل یک مرد متحد می‌کند، سلاح امت را می‌سازد و لشکرش را بسیج می‌کند، آنگاست که رژیم یهود و در عقب آن غرب و تمام وسوسه‌های شیطان به فراموشی سپرده می‌شوند.

یکی از شما آمده و می‌گوید نمی‌توانیم از قوانین نظام بین المللی عدول کنیم!

گویا پند نگرفته و با چشمان خود مشاهده نکرده که چگونه مجاهدان غزه به شکلی فراتر از تصور قوانین را دریدند و موانع را در هم شکستند و حتی برفراز آن پرواز کردند. به قلب شهرک‌‌ها نفوذ کرده و یهودیان را کشتند و به اسارت گرفتند، با امکانات اندک؛ اما با عقیدۀ قوی و ارادۀ مستحکم، در یک درس عملی که هر کسی را که می‌گوید نمی‌توانم را سیلی می‌زند و تکان می‌دهد.

آری ما می‌توانیم به یاری پروردگار کعبه...! الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَلَن يَجْعَلَ لله لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلا﴾ [نساء: 141]

ترجمه: هرگز الله کافران را بر مؤمنان چیره نخواهد کرد.

و می‎فرماید:

﴿فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ﴾ [بقره: 194]

ترجمه: هرکه راه تعدی و تجاوز بر شما را در پیش گرفت، بر او همانند آن، تعدی و تجاوز کنید.

و فرموده است:

﴿وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ﴾ [بقره: 191]

ترجمه: و آنان را که شما را از آنجا بیرون کرده‌اند بیرون سازید.

نویسنده: م. اسامه الثوینی

مترجم: طه خالد

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه