یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
یُرضُونَکُم بِأَفوَاهِیِم وَتأبَی قُلُوبُهُم وَأَکثَرُهُم فَاسِقُونَ
بسم الله الرحمن الرحيم

یُرضُونَکُم بِأَفوَاهِیِم وَتأبَی قُلُوبُهُم وَأَکثَرُهُم فَاسِقُونَ

(ترجمه)

خبر:

وزیر خارجه آلمان از عواقب دشمنی وحشی که  رژیم یهودی در رفح، جنوب غزه آغاز کرده، هشدار داد و خواستار باز شدن گذرگاه‌ها برای کمک‌های انسانی شد. چنانچه جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز نسبت به حمله زمینی و ترس اتحادیه از تلفات بیشتر غیرنظامیان هشدار داد. هم‌چنان گوترش، دبیر کل سازمان ملل، از همه کسانی‌که بر رژیم یهودی تأثیر دارند، خواهان این شد تا برای جلوگیری از یک تراژیدی بزرگ، هرکاری‌که در توان دارند، انجام دهند. (منبع: اخبار متفرقه که از الجزیره اقتباس شده است)

تبصره:

بیش از دوصد روز است که یهودیان جنگ شدیدی را علیه غزه به راه انداخته‌اند و آن را به کلی ویران ساختند و بیش از صدهزار مردم آن را کشته و زخمی کرده اند. همه این‌ها با کمک نامحدود رئیس شر امریکا، اروپا و به ویژه آلمان انجام شده است. از آغاز جنگ تا این لحظه کشتی‌های جنگی امریکا مملو از سلاح برای رژیم یهودی متوقف نشده؛ اما تانیاگون اوسلار-گلایچن، وکیل دادگستری به نماینده‌گی آلمان، در دادگاه بین‌المللی به تاریخ 2024/04/09 در مورد  موقف آلمان در رابطه به رژیم یهودی و ایستادن در کنار آن در جگ علیه غزه را بیان کرد. از آنجای که گفت: «امنیت اسرائیل در قالب سیاست خارجی آلمان قرار دارد و حق اسرائیل برای وجود و حفظ امنیت‌اش دو محور اساسی سیاست آلمان است.»

به این معناست که امریکا، آلمان و دولت‌های دیگر غربی در کشتار مردم غزه فعالانه و فعلاً مشارکت دارند و امروز وزیر خارجه آلمان و مسئولین دیگر غربی می‌آیند تا برای آنچه در غزه اتفاق می‌افتد اشک تمساح بریزند!

هر کسی‌که این موقف‌ها را بشنود، در نگاه اول فکر می‌کند که رهبران قاره کهن در واقع نگران توقف این تجاوزات وحشیانه و نسل کشی هستند که توسط رژیم جنایتکار یهودی علیه مردم ما در غزه آغاز شده است؛ اما حقیقت کاملاً با این باور مغایر است. صادرات  تسلیحات و تجهیزات نظامی آلمان به رژیم یهودی ادامه دارد و از زمان شروع تجاوز به غزه تا کنون حدود ده برابر شده است، هم‌چنان صادرات نظامی فرانسه و هالند و دیگر دولت‌های غربی کافر استعماری افزایش یافته است.

تنها این نیست، بلکه در زمانی‌که آن‌ها در غزه حمله می‌کنند، می‌بینیم که به دانشجویانی که در محوطه پوهنتون/دانشگاه خود در اعتراض به ادامه جنگ تظاهرات می‌کنند، حمله کرده و آن‌ها را شکنجه و با اتهاماتی ساختگی مانند یهودستیزی، نژادپرستی و غیره آن‌ها را دستگیر می‌کنند؛ اما سازمان ملل هیچ مشکل ندارد؛ چون این رژیم هیولا در سرزمین مبارک فلسطین تأسیس شد و این سازمان جنایاتش را از زمان ایجاد تا اکنون می‌پوشاند.

دولت‌های غربی بت‌های را که قبلاً می‌پرستیدند، خورده‌اند، دیگر هیچ حقوقی برای انسان‌ها، زنان و حتا کودکان وجود ندارد. اگر با جنایت و وحشی گری آن‌ها سازگار نباشند، همه آزادی‌ها حتا از مردم این سرزمین‌ها سلب می‌شود و جای برای انسانیت، عدالت و برابری باقی نمی‌ماند.

تعریف غرب کافر همین است که در باره انسانیت، حقوق و برابری درس می‌دهد، اما از این ارزش‌ها بیگانه و فاصله دارد و کسانی‌که با آن‌ها مخالف است کینه، نفرت و نژادپرستی در بیشتر اعمال و رفتار آن‌ها مشاهده می‌شود؛ چون همانگونه‌ای هستند که الله سبحانه وتعالی در مورد آن‌ها فرموده است. چنانچه الله سبحانه و تعالی می‌فرماید:

﴿یُرضُونَکُم بِأَفوَاهِیِم وَتأبَی قُلُوبُهُم وَأَکثَرُهُم فَاسِقُونَ﴾ [توبه: 8]

ترجمه: آنان با سخنان  (زیبا و شیرین) خود شما را راضی و خوشنود می‌دارند، ولی دل‌های‌شان (با زبانهای‌شان هم آوا نیست و اندرون‌شان از کینه‌شما لبریز است و از اذعان و اقرار بدانچه می‌گویند) ابا دارد. بیشتر آنان نافرمانبردارند (و عهد و پیمان را نگاه نمی‌دارند).

نویسنده: ولید بلیبل

مترجم: پارسا امیدی

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه