چهارشنبه, ۰۲ صَفر ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۸/۰۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
کشف زمان دیدار مورد انتظار بشار اسد و اردوغان در مکان غافل گیر کننده
بسم الله الرحمن الرحيم

کشف زمان دیدار مورد انتظار بشار اسد و اردوغان در مکان غافل گیر کننده

(ترجمه)

گزارشات رسانه‌ای بر این تأکید دارند که در ماه آینده رجب طیب اردوغان با همتای سوری‌اش بشار اسد، پس از بیشتر از یک دهه قطع رابطه، دیدار خواهد کرد. اما "غافل گیری بزرگ" نهفته در مکان ملاقات است. روزنامه ترکی نزدیک به حزب حاکم،  حزب عدالت و توسعه کشف نموده که این دیدار در نزدیکی یکی از شهرهای ساحلی سوریه "کسب" در گذرگاه مرزی بین دوکشور صورت خواهد گرفت. این روزنامه  بیان داشت که دستگاه‌های مخابراتی انقره و دمشق در جریان ماه گذشته باهم سه نشست قاطع داشتند.

آن‌چه را این روزنامه مورد جلب توجه قرار داده بود، این بود که در این اواخر رئیس استخبارات  روسیه به ترکیه سفر نمووده و با رئیس استخبارات ترکیه برای برگزاری نشست بین هردو رئیس ملاقات نموده است. این روز نامه ترکی وضاحت داد که بر مکان و زمان ملاقات هردو رئیس جمهور توافق شده است؛ چیزی‌که در ابتداء در خصوص آن مناقشاتی صورت گرفت و این فکر مطرح شد که مکان دیدار در پایتخت عراق بغداد باشد و سپس پذیرفته نشد.

هفته‌های اخیر شاهد تغییرات زیادی در پروندۀ سوریه و ترکیه بوده است، چنان‌چه رئیس جمهور ترکیه بارها از همتای سوری خویش دعوت نموده  که برای ملاقات با وی به انقره سفر کند.  نظام ترکیه کفیل منافع است که همواره به ادای نقشی می‌پردازد که از طرف امریکا برایش موکول می‌شود.

کاملاً واضح است که نظام ترکیه علیه انقلاب شام دسیسه می‌کند و این انقلاب تا تسلیم نمودن آن در چنگال نظام جنایت کار بشار هدایت می‌کند. اما ابزار و عوامل آن در این راه رهبران تنظیم های مسلح انقلابی در رأس آن جولانی است. این رهبران در واقع ابزار تسلیم این سرزمین می‌باشند.

این در حالی است که دسیسه نظام ترکیه علیه انقلاب شام یک مسئله جدیدی نیست؛ بلکه ترکیه از همان ابتداء وارد این انقلاب شده بود و اینک ما را در پایان راه رسانده است یا تسلیم نظام جنایت کار بشار می‌کند و یا این‌که هم‌چنان ساکت باقی نگاه می‌دارد. ما به چشم سر شاهد این هستیم که به سوی چوبۀ دار برده شده و دست جلاد تسلیم داده و به سوی زندان، پایمال شدن حیثیت انسانی و هتک حرمت‌های مان برده می‌شویم و یا این‌که باید علیه دسایس نظام ترکیه و رهبران وابسته تنظیم‌های مسلح انقلابی موقف گرفته و ایستادگی نماییم.

29جولای 224م.

مترجم: علی مطمئن

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه