یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تجلیل از روز شکست و پیروزی انقلاب پاکستان
بسم الله الرحمن الرحيم

تجلیل از روز شکست و پیروزی انقلاب پاکستان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

(ترجمه)

 

خبر:

مشاركت اخير نيروهای چین، سعودی و ترکیه در تجلیل از Pakistan Day(پاکستان امروز) اهمیت زیادی به آن بخشیده و به عنوان یک دست آورد به تصویر کشیده شد. Pakistan Day از تصویب قطعه نامه لاهور به تاریخ ۲۳ مارچ ۲۰۱۷م؛ که مسلمانان امپراتوری هند بریتانیوی خواستار یک میهن جداگانه بودند، یاد آوری به عمل آورد. (منبع: Hindustan times)

تبصره:

ازین روز(Pakistan Day) همواره به عنوان نمایش قدرت به مردم پاکستان تجلیل شده است. نیروهای مسلح قدرت و جنگ افزارهای شان را نمایش می دهند و این سبب می شود تا وحشت را در قلب دشمنان ایجاد نماید. هر موشک و یا سلاح های جدیدی که مورد استفاده قرار می گیرند، یک جسارت آشکار با پیام این که ما آماده جنگ در برابر هند هستیم بوده و این آماده گی همیشه یک چاپلوسی باقی مانده است.

ما بسیاری از مردم را دیدیم که در نزدیکی مناطق مرزی جان می سپردند و هیچ گونه اقدام از طرف نیروهایی که برای حفاظت آنان تعیین گردیده بود، صورت نگرفت. در زمان مشرف دشمن تغییر نمود و مردم پاکستان گفتند که نبرد واقعی در داخل دشمن بود و بزودی مولوی ریشدار(روحانی) جوتی(لنگ) را بالباس هندو عوض نمود. بنابر این، این سنت اخیر به مدت هفت سال بخاطری هراس از حملات تروریستی گذاشته شد.

مشارکت چین، عربستان سعودی و ترکیه در تجلیل اخیر Pakistan Day، یک بخشی از سیاست های منطقوی در حال انجام است. دلیل این وحدت کاملاً در برابر ماهیت قطعه نامه ۲۳ مارچ ۲۰۱۷م قرار دارد که در آن توافق گردیده است: «مسمانان نیازمند یک میهن جداگانه بوده تا آزادانه مطابق به عقیده ی شان زنده گی نمایند. یک دولت ملی بنام اسلام ایجاد گردیده و مبارزه اش را پایان داد و نظام سرمایه داری را در آغوش گرفت.»

فعلاً بسیاری از دولت ها با کشورهایی دوستی می کنند که مسوول ریختاندن خون امت مسلمه هستند. ما چگونه می توانیم انتظار خوب از این داشته باشیم؟ ماهمه شاهد خشونت های هند در قضیه ی کشمیر هستیم و پاکستان در این مورد خاموش هست. ما شاهد هستیم که ترکیه از قتل عام در سوریه چشم پوشی نموده و عربستان سعودی مردم را در یمن به قتل می رساند. چین با پاکستان بدون ایغور اقدام به گفتگوی معامله می کند، جایی که امت مسلمه از جنایات غیر قابل تصور دولت چین رنج می برند. این درک آن را به اساس پذیرش از فضای یک دیگر آسان می سازد و یگانه کمک ارایه شده به همین اساس خواهد بود.

این امت نیازمند خلافت به طریقه رسول الله صلی الله علیه وسلم هستند تا ببینند که چگونه یک اتحاد در دفاع از امت مسلمه در سراسر جهان شکل می گیرد، یک اتحادی که بطور کامل احکام الله سبحانه وتعالی را درک نموده و به عنوان دستور آن را تطبیق می کند؛ یک قدرتی که تنها به الله سبحانه وتعالی تسلیم است وبس. سپس مشکلات ما حل شده و دشمنان نابود خواهند شد؛ طوری که آن ها به آن سزاوار است. مسلمانان عزیز، به سخنان احمقانه و اقدامات مخرب کننده ی رهبران فریب خورده تمرکز نکنید؛ بلکه بالای دستور الله سبحانه وتعالی و تطبیق آن تمرکز داشته باشید.

﴿تَرَى كَثِيرًا مِّنْهُمْ يَتَوَلَّوْنَ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَبِئْسَ مَا قَدَّمَتْ لَهُمْ أَنفُسُهُمْ أَن سَخِطَ اللّهُ عَلَيْهِمْ وَفِي الْعَذَابِ هُمْ خَالِدُونَ

[مائده: ۸۰]

بسياری از آنان را می بينی كه كافران را به دوستی می پذيرند(و با مشركان برای نبرد با اسلام همدست می شوند، با اين كار زشت) چه توشه بدی برای خود پيشاپيش(به آخرت) می فرستند! توشه ای كه موجب خشم الله سبحانه وتعالی و جاودانه در عذاب(دوزخ) ماندن است.

نوشته شده برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

نویسنده: اخلاق جهان

Last modified onیکشنبه, 23 آوریل 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه