یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
رئیس جمهور نو شد، اما رژیم و طریقه های سابق باقیست!
بسم الله الرحمن الرحيم

رئیس جمهور نو شد، اما رژیم و طریقه های سابق باقیست!

(ترجمه)

خبر:

‌ به تاریخ ۱۴ فبروری ۲۰۱۷م رادیو و تلویزیون ملی ازبکستان، از طریق این شبکه برنامه ی را تحت نام "سرزمینی که به خاطر احساسات یک فرد فروخته شده است" دایر نمود. این برنامه تلویزونی تهمت های افراد مغرض را علیه حزب التحریر فضاگیر ساخت و فعالیت های این حزب را محکوم کرد.

تبصره:

در چند ماه اخیر در ازبکستان فضاسازی برای تشدید تهدید اسلام گرایی افراطی از طرف رسانه ها افزایش چشم گیر یافته است. از اوایل سال جاری فلم های حوادث اندیجان چندین بار در این کشور به نشر سپرده شد. فلمی بنام "آرزوی مقدس" نیز در باره هسته گذاران حرکت اسلامی در ازبکستان، توسط نماینده گی ملی فلم سازی این کشور، بنام ازبکینو در استدیوی ازبک فلم، ساخته شد. هیلول نسیم، رئیس فلم که در راس ازبک فلم نیز قرار دارد، یکی از فلم سازانی است که به هدف دریافت منفعت مادی، در خدمت رژیم ازبکستان از طریق ساختن فلم تبلیغات می نماید. حالا آن ها فلمی را در باره حزب التحریر ساخته اند که تهمت های گوناگون را از طریق آن علیه این حزب، به نشر سپرده اند.

از سیاست های رهبر قبلی ازبکستان(کریموف سفاک) در قبال حزب التحریر همه در منطقه آگاه اند. در جریان سال های اخیر حکومت ستمگرانه وی، اعضای حزب التحریر مورد شکنجه شدیدی قرار گرفتند. ما در جریان حکومت وی شاهد شکنجه های گوناگون شباب حزب التحریر از طرف رژیم او بودیم. اما هیچ گاهی هیچ رسانه ای به شکل رسمی و آشکار به حزب التحریر این گونه افترا وارد ننموده بود، و این اولین بار است که حزب التحریر از طریق چنین تلویزیونی در این کشور مورد افترا قرار می گیرد.

مرزیوف رئیس جمهور فعلی ازبکستان، از ۱۵ سال حکومت اش بدینسو که در عوج قدرت قرار دارد، سیاست های "کریموف" رییس جمهور قبلی ازبکستان را دنبال می کند. مرزیوف، کسی را که سد راهش قرار گرفت سرکوب کرد و به رژیم ظالم کریموف تا حد توان خوش خدمتی نمود. بناً ما نباید با سیاست های نمادین او که موقف های صلح آمیزی را در قبال اسلام و مسلمانان از خود نشان می دهد، فریب بخوریم و آن را آغاز سیاست جدیدی در قبال اسلام، مسلمانان و شباب حزب التحریر بدانیم. در حالی که، مرزیوف در محکم ساختن موقف اش منحیث رئيس جمهور ازبکستان مصروف است. او با برقرار کردن روابط با تجاران و کسانی که در این کشور در قدرت استند، می خواهد اقتصاد این کشور را به یک نوع رو به رشد جلوه بدهد.

او تلاش می ورزد تا به دنیا نشان دهد که در ازبکستان همه چیز به وجه احسن پیش می رود و فرصت را برای تجاران  کاملاً مساعد است. او می خواهد با این سیاست روابط خیره اش را با کشورهای دموکرات از سر گرفته و دوستانه بسازد.

از طرف دیگر، نیروهای "سیلویکی" امنیت ملی و وزارت داخله این کشور در امر تغییرات محافظه کار بوده و نیازی به تغییر نمی بینند. انویاتوف، رئیس امنیت ملی ازبکستان از نهایت ضعف و حتی ساعتی که مسلمانان بتوانند در آن نفسی راحت بکشند در هراس است چون او می داند که اندک فضا برای مسلمانان این کشور نقطه آغاز انهدام رژیم دیکتاتور ازبکستان خواهد بود. به همین خاطر است که نیروهای امنیتی ازبکستان دست به خلط موارد زده و با افترا وارد کردن و تهمت زدن به گروه ها با برچسپ های تروریست و افراط گرا در رسانه ها می خواهند آن ها را بد نام کنند.

حقیقت دیگری نیز وجود دارد که دولت ازبکستان هیچ یک از اعضای ثابت قدم ما را زنده نگذاشته که در ذات خود باید به گونه ی از طرف دولت ازبکستان توجیه شود. در حالی که ما تا حال اجساد مطهر شهدای مان را از زندان های رژیم سفاک ازبکستان تسلیم می شویم. این در حالی است که رژیم خونخوار ازبکستان از طریق تبلیغات و ادعاهای پوچ می خواهد خود را نزد مسلمانان و جهانیان تبرئه کند.

ما با تمام مسئولیت به همگان بیان می داریم که تنها اسلام است که تمامی مشکلات بشر و مردم ازبکستان را که به آن مواجه هستند، به آسانی حل می نماید. وقتی که نظام حقیقی وجود نداشته باشد واضح است که حکام حقیقی که بر مبنای قرآن و سنت فیصله کنند وجود نمی دشته باشد، و ما دایم تحت ظلم شان زنده گی می کنیم. پس ما بالای همه صدا می زنیم که با ما بپیوندند و با اعاده خلافت بر منهج نبوت راه را برای زنده گی اسلامی دوباره باز سازند.

رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرماید:

«إِنَّمّا الإِمَامُ جُنَّةٌ يُقَاتَلُ مِنْ وَرَائِهِ وَيُتَّقَى بِهِ.»

به تحقیق امام سپری است که مسلمین عقب او می جنگند و توسط او محافظت می شوند.

الدار خمزین عضو دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه