دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
چین اولین پایگاه نظامی بیرون مرزی اش را در کشور جیبوتی باز گشایی کرد!
بسم الله الرحمن الرحيم

چین اولین پایگاه نظامی بیرون مرزی اش را در کشور جیبوتی باز گشایی کرد!

(ترجمه)

خبر:

چین نخستین پایگاه نظامی خارجی یا بیرون مرزی خود را در جیبوتی با مراسم برآشفت و پرچم و نمایش با شکوه نظامی را به طور رسمی افتتاح کرد. به اساس گزارش رسانه های دولتی، بیش از ۳۰۰ تن در مراسم سه شنبه حضور داشتند؛ از جمله تیان ژونگ معاون فرمانده نیروی دریایی چین و وزیر دفاع جیبوتی. این رویداد در تاریخ ۱ اگست، همزمان با جشن نودمین سالگرد تأسیس ارتش چین و ارتش آزادی بخش خلق چین هماهنگ شده بود.

چین سال گذشته شروع به ساخت پایگاه در جیبوتی نمود. این پایگاه برای تأمین نیازمندی های نیروهایی مسلح دریایی که در بخش های حفظ صلح و کمک های بشردوستانه نزدیک سواحل یمن و سومالیا ماموریت دارند، استفاده می شود. شهری که حدود ۸ میلیون انسان در آن خانه دارد و جییوتی هم چنان میزبان عساکر امریکایی، فرانسوی و جاچانی است. موقعیت جیبوتی در کنار شمال غربی اقیانوس هند واقع بوده که باعث نگرانی در هند شده است. مقامات و سیاسون نگران اند که چین با یک رشته اتحادیه های نظامی، از جمله بنگله دیش، میانمار و سریلانکا، می خواهد هند را محاصره کند. جیبوتی نخستین پایگاه نیروی دریایی است که در خارج از چین پایه گذاری شده است، هرچند بیجینگ آن را به عنوان یک مرکز لوجستکی یا تدارکاتی معرفی نموده است.

شی جین پینگ رییس جمهور چین، با برنامه ارتقای نظامی جاه طلبانه اش، از جمله توسعه توانایی های نیروهای چین برای انجام عملیات نظامی، دور از چین را نظارت می کند. شی جین پینگ در بیجینگ، به رهبران حکومت و اعضای ارتش آزادی بخش خلق چین(PLA) گفت: «مردم چین به دنبال صلح هستند و ما کاملاً درگیر حمله و گسترش نیستیم.» او در یک سخنرانی خود که بنیاد ارتش آزادی بخش خلق را معرفی می کرد، چنین اظهار نمود: «به هر حال، ما اطمینان کامل داریم که به هر شکل تهاجم پیروز خواهیم شد.»

جیبوتی یک کشور بی ثمر و کوچک است که بین اتیوپی، اریتره و سومالیا قرار دارد، از جنوب به دریای سرخ داخل شده و در مسیر کانال سویس قرار دارد. به گزارش مجله دیپلمات، موافقتنامه چین با جیبوتی تا سال ۲۰۲۶م حضور نظامی خود را در این کشور در حدود ۱۰ هزار سرباز تضمین می کند. بیجینگ سرمایه گذاری های زیربنایی فراوانی را در سراسر قاره افریقا انجام داده است؛ زیرا به دنبال دستیابی به منابع طبیعی و بازارهای جدید است. بانک های چین حداقل ۱۴ پروژه را در جیبوتی به دست آورده اند که مجموعا ۱۴.۴ میلیارد دالر ارزش دارد؛ از جمله خط راه آهن که ترانزیت و بارهای انتقالی را از جیبوتی به ادیس آبابا در اتیوپیا دو برابر سرعت خواهد بخشید. (منبع: News agencies)

تبصره:

 چین پیشرفت های زیادی را از زمان آغاز سفرش در سرمایه داری-از شروع تطبیق نظام سرمایه داری که توسط دنگ شیایوپینگ رهبری می شد- طی نموده است. اکنون این کشور همه اشیایی که غرب قادر به تولید آن است، تولید می کند. این کشور حضور جهانی دارد، اکنون در حال توسعه است و توانایی های نظامی جهانی دارد.

چین با استفاده از تکنالوژی و تولید سلاح های ساخت خودش، از استراتیژی استعمارگران غربی پیروی می کند، با تقلید از آن ها پایگاه های نظامی را در خاک خارجی ایجاد می کند تا منافع ملت و مردم اش را حفظ نماید. در مقایسه با دولتی های؛ مانند عربستان سعودی که آنان هم چنان در تلاش توانمند ساختن قدرت نظامی خود هستند؛ اما نه برای محافظت از منافع امت اسلامی و نه اسلام؛ بلکه اعراب و کشورهایی که از آنان پیروی می کنند، یک جا باهم فعالیت نموده و در حمایت از آجندای دولت یهود و دشمنان اسلام هستند. بنابرین ما آن ها را مشاهد می کنیم‌ که مسلمانان قطر را از هم جدا کرده و هزاران تن مردم با ایمان یمن را محاصره و بمبادمان می کنند.

بی حد‌ شرم‌ آور است که این‌ حکام فاسد با ماشین آلات مرگبار(اسلحه) و تجهیراتی که از غرب خریداری می کنند، باعث کشته شدن و ضرب و شتم مسلمانان می شوند. بدین ترتیب، آن ها غالباً باداران غربی خود را خوشحال و غنی می سازند، در حالی که تطبیق برنامه های غربی باعث بدبختی امت اسلامی می شود.

با وجود تمام ثروت و فراوانی که الله سبحانه وتعالی به سرزمین های شان اعطا و برکت داده؛ اما حکام را به اسلام نزدیک نکرده است. آیا آن ها از نشانه های متعدد الله سبحانه وتعالی عبرت نگرفتند که فراموش کردند، چگونه الله سبحانه وتعالی مردمان با افتخار و سربلندی را قبل از این ها نابود نمود است.

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُم مِّنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ أَن تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِن كُنتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِي سَبِيلِي وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِي تُسِرُّونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَمَا أَعْلَنتُمْ وَمَن يَفْعَلْهُ مِنكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيلِ﴾

[ممتحنة: ۱]

ترجمه: ای مؤمنان! دشمنان من و دشمنان خویش را به دوستی نگیرید. شما نسبت بدی شان محبت می كنید و مؤدت می ورزید، در حالی كه آنان به حق و حقیقتی ایمان ندارند كه برای شما آمده است. پیامبر و شما را به خاطر ایمان آوردن به الله كه پروردگارتان است(از شهر و دیارتان) بیرون می رانند. اگر شما برای جهاد در راه من و طلب خوشنودی ام(هجرت كرده‌ اید و از زادگاه خویشتن) بیرون آمده‌ اید(با ایشان پیوند دوستی برقرار نسازید)، در نهان با آنان دوستی می كنید، در حالی كه من نسبت به هرچه پنهان می دارید یا آشكار می سازید(از همگان) مطلع‌ تر و آگاه‌ تر هستم. هر كس از شما چنین كاری را بكند، از راستای راه منحرف گشته است.‏

حاکمان نجد و دوستان شان فراموش کرده اند که تنها باید از الله سبحانه وتعالی بترسند؛ وظیفه آن ها محافظت از امت محمد صلی الله علیه وسلم است، امتی که ادعا دارند تعلق به آن دارند. آن ها باید دستورالعمل و برنامه های اسلام را بکار گیرند، قدرت سیاسی را اسلام برگردانند و از اسلحه و ارتش خود برای آزادی فلسطین، حفاظت و اتحاد سرزمین های مسلمان استفاده کنند.

نویسنده: محمد حمزه

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

 

Last modified onشنبه, 19 آگوست 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه