دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بحران میانمار و فشارها بالای رهبر این کشور(آنگ سان سوچی)
بسم الله الرحمن الرحيم

بحران میانمار و فشارها بالای رهبر این کشور(آنگ سان سوچی)

(ترجمه)

خبر

به دنبال ادامۀ بحران روهینگیا، وزیر امور خارجه پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان(اندونیزیا)، جهت گفتگوهای عاجل به روز یک شنبه هفتۀ قبل به میانمار سفر کرد. وزیر ریتنو مارسودی در حالی به یانگون پایتخت میانمار رسید که معترضان در پایتخت کشورش، جاکارتا، در مقابل سفارت میانمار دست به تظاهرات گسترده زدند. رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان به روز جمعه گفت که خشونت علیه مسلمانان روهینگیایی نسل کشی است، در همین حالی که وزیر امور خارجه بریتانیا بوریس جانسون به آنگ سان سوچی هشدار داد که ظلم و ستم علیه اقلیت ها شهرت کشورش را لکه دار ساخته است.

تبصره

ما امیدواریم که این رهبران مسلمان و دولت هایشان فقد به حرکات اعتراضی اکتفاء نکنند. نسل کشی خونین مردان، زنان و کودکان روهینگیا که توسط اردو و دولت میانمار با توجیه اخلاقی توسط راهبان تروریست افراطی بودایی انجام می گردد باید متوقف گردد. تصور کنید اگر امت اندونیزیا و ترکیه واقعاً یک امت واحد تحت امر یک رهبر مخلص از مؤمنان می بود، بحران میانمار چه مدت دوام می کرد؟ اگر تمام مسلمانان متحد و با یک صدا می بودند و منحیث یک بدن واحد و یک اردوی واحد عمل می کردند، آیا خون مسلمانان در میانمار بیهوده ریخته می شد؟ ارتش دولت خلافت با اندک ترین تحدید مسلمانان میانمار به آن جا فرستاده می شد. آن ها نه تنها سرزمین های اسلامی را در آن جا آزاد می ساختند بلکه الی آزاد ساختن سوریه، فلسطین و همه سرزمین های اسلامی به فتوحات شان ادامه می دادند.

﴿وَقَاتِلُوا الْمُشْرِكِينَ كَافَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَافَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ﴾

[توبه: ۳۶]

ترجمه: با همه مشركان بجنگيد همان گونه كه آنان جملگی با شما می جنگند، و بدانيد كه الله با پرهيزگاران است.‏

اسلام به ما اجازه نداده است تا در جستجوی قوانین ساخته بشر باشیم. ما راه حل جامع و کامل داریم که خالق این جهان برای ما فرستاده است. برای این که مورد رحمت الله سبحانه وتعالی قرار بگیریم باید از دستوارت او پیروی کنیم و حکومت اسلامی را ایجاد کنیم. و بعداً ما امت در اندونیزیا، ترکیه، اوکراین، بنگله دیش، الشام، فلسطین و همه مسلمانان جهان فقط یک امت واحد خواهیم بود و این امت برای آوردن صلح واقعی برای همه بشریت تحت بیرق اسلام کافی خواهد بود.

نویسنده: محمد حمزه

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه