دوشنبه, ۱۶ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
زمان برخاستن است یا شکست دوباره؟
بسم الله الرحمن الرحيم

زمان برخاستن است یا شکست دوباره؟

(ترجمه)

خبر

خواخه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان به روز دو شنبه ۲ سپتمبر ۲۰۱۷م،‌ بیان داشت که: «پاکستان مذاکرات و دیدارهای دوجانبه را با دولت امریکا برای انتقادات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا از دولت پاکستان، متوقف نموده است.» به نقل از منبع، این اظهارات را وزیر خارجه در مجلس سنا در کمیته یی که قبلاً برای جدی گرفتن این انتقادات تشکیل شده بود، بیان داشت. (منبع: خبرگزاری داوان، ۲۹/۸/۲۰۱۷)

تبصره

در نتیجه اعلام پالیسی جدید امریکا توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ برای کشورهای جنوب آسیا، منجر به اعتراضات سیاسی و تظاهرات خیابانی در شهرهای بزرگ، اعم از احزال اسلامی و سیاسی گردید و احزاب دولتی و اپوزیسیون نیز این گفته های آقای ترامپ را شدیداً محکوم نمودند. چنان چه دونالد ترامپ پاکستان را این گونه متهم نمود: «ما دولت پاکستان را میلیاردها دالر کمک نمودیم، در عین حال پاکستان لانه های عامی برای تروریستان که ما با آن ها در جنگ هستیم، بود.» ترامپ هم چنان هشدار داد که: «هیچ مشارکتی نمی تواند با کشوری که پناگاه امنی برای مهاجمان و تروریستان باشد، تداوم یابد که مقامات و کارمندان دولت امریکا را هدف قرار دهند. زمان آن رسیده که دولت پاکستان تعهدات خود در برابر تمدن، قوانین و صلح ثابت سازد. در پاسخ به حامیان پاکستان و سیاسیون پاکستانی، تمام خدماتی که پاکستان به آن ها انجام داده و اتهاماتی که بالای افغان ها وارد شده، ثبت گردیده است.»

اسحاق اقبل وزیر داخله با دفاع از پالسی پاکستان بیان داشت: «پاکستان به طور کلی متعهد به ریشه کن ساختن تروریزم است و هیچ کشوری؛ همانند پاکستان در جنگ علیه تروریزم قربانی نداده است.» خواخه محمد آصف وزیر خارجه بیان داشت که: «دولت امریکا از ملامت نمودن پاکستان برای شکست جنک ۱۶ سال خود در افغانستان خودداری نماید. امریکا از پاکستان به حیث یک متحد استفاده نمود؛ مگر پاکستان متحمل یک رقم غیر ملاحظه ی تلفات را در جنگ علیه تروریزم متقبل گردید. اگر امریکا بالای پاکستان اعتماد ندارد؛ پس برای بازگشت مهاجرین افغانی که بیش تر از ۳۵ سال است که پاکستان از آن ها مهمان داری می کند، باید آماده شوند.» آقای آصف علاوه نمود: «برای حفظ این همکاری ها ما خواهان دور نمودن این غلط فهمی که میان امریکا و پاکستان ایجاد گردیده هستیم.» او هم چنان ادعا نمود که ۹۰ درصد از حملاتی که در پاکستان رخ می دهد از افغانسان رهبری می شود و ما خواهان همکاری های دولت امریکا در تقویت سرحدات هستیم.

پاسخ یک دولت ایدیولوژیک پرقدرت، باید بسیار واضح باشد، بدبختانه پاکستان یک سرزمین اشغال شده است و حاکمان اش کاملاً دارای مفکوره های استعماری هستند. حکام پاکستان در استفاده از هر فرصت سیاسی و استراتیژیک ناکام مانده است؛ حتی این فرصت ها را دیده نمی تواند، با متحد شدن با امریکا در جنگ علیه تروریزم که باعث سال ها ناامنی در پاکستان و خودکشی سیاسی گردیده است، روح خود را بر شیطان(امریکا) فروخته و غلامی آن را قبول نمودید و در مقابل هیچ چیز را به دست نیاوردید.

همکاری پاکستان با امریکا در يک پالیسی ناکام خارجی در افغانستان، همیش مورد انتقاد قرار گرفته است؛ مگر ترامپ با حماقت آن را واضح بیان نمود: «پاکستان حسن نیت خوبی را که در زمان تجاوز ارتش شوروی بالای افغانستان از افغان ها به دست آورده بود، با چنین نزدیک بینی از دست داده است.»

هند در منطقه به منفعت های استراتیژیک خود نایل آمده و هم چنان امریکا شکست شرم آور و حضور خود را برای مدت طولانی در افغانسان پرده پوشانید. پاکستان به نقش خود در منطقه صدمه رسانده و خشم افغان ها، دشمنی هند و فشار امریکا را در برابر خود برافراخته است. پاسخ سیاسیون و ارتش در سرحدات برای یک تغییر به ناکامی انجامیده فقط این همه تلاش برای فرونشاندن خشم، به گناه ثابت نمودن و وفادار ماندن به باداران است.

این زمان یک انقلاب بزرگ است و پاکستان به دولت امریکا ضرورت ندارد، ضرورت به تطبیق یک نظام دارد، نظام خلافت راشده به منهج نبوت که احکام الله سبحانه وتعالی در آن به طور کامل تطبیق گردد. رابطه برادری با افغانستان به طور حقیقی مستحکم خواهد شد و دست امریکا و هند از منطقه قطع خواهند شد؛ مانند یک دولت حربی که خواهان صلح نیستند؛ مگر آن ها فتنه به بار می آورند. دولت خلافت ثبات را به میان خواهد آورد و یک دولت موفق هم در منطقه و هم در سراسر جهان خواهد بود.

نوسنده: نازیا رحمان

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

3 comments

  • واسع بهار
    واسع بهار شنبه، 16 سبتامبر 2017 Comment Link

    دقيقآ پاکستان هیچ ضرورت به امریکا ندارد. به یک نظام الهی ضرورت دارد.

  • واسع بهار
    واسع بهار شنبه، 16 سبتامبر 2017 Comment Link

    دقيقآ پاکستان هیچ ضرورت به امریکا ندارد. به یک نظام الهی ضرورت دارد.

  • واسع بهار
    واسع بهار شنبه، 16 سبتامبر 2017 Comment Link

    دقيقآ پاکستان هیچ ضرورت به امریکا ندارد. به یک نظام الهی ضرورت دارد.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه