دوشنبه, ۲۳ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ای حکام سرزمین‌های اسلامی، آیا نمی‌فهمید؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

ای حکام سرزمین‌های اسلامی، آیا نمی‌فهمید؟!

(ترجمه)

خبر:

نعمان کورتولموش، رئیس پارلمان ترکیه گفت: «جامعه‌ای که برای یک  قاتل جمعی -که در محاکم بین‌المللی محاکمه می‌شود- به گرمی کف می‌زند، خود آن جامعه نیز شریک این قتل عام‌هاست. ننگ بر شما.» (منبع: فتیح مدیا، 2024/07/25 )

تبصره:

در حالی‌که حملات رژیم یهود به غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و ده‌ها هزار تن جان‌های خود را از دست داده‌اند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم یهود، به دعوت رهبران کنگره امریکا در جلسه مشترک کنگره حضور یافت. نتانیاهو در این جلسه سخنرانی‌ حدود یک ساعت انجام داد و در پایان هر جمله‌ای که می‌گفت، از اعضای کنگره تشویق گرمی دریافت می‌کرد. با این‌که برای جهان معلوم است که امریکا عامل اصلی کشتارهای غزه است، موضع کنگره امریکا در برابر نتانیاهو این حقیقت را بیشتر از پیش به اثبات رساند.

اظهارنظری‌که نعمان کورتولموش، رئیس مجلس پارلمان ترکیه، درباره موضع امریکا داشت؛ البته اظهار قابل توجه است. اما آیا این اظهار نظر با اقدامات دولتش، که توسط همین پارلمان ریاست می‌شود، موافقت دارد؟ آیا دولت ترکیه در طول حدود شش ماه از آغاز کشتار رژیم یهود در غزه، بسیاری از مواد از جمله آهن، فولاد و مواد غذایی را به رژیم یهود نرسانده است؟ چرا نعمان کورتولموش در آن زمان هیچ واکنشی به این اقدام دولت ترکیه نشان نداد؟ چرا دولت ترکیه را برای متوقف کردن این کشتار از سوی رژیم یهود پاسخگو نکرد؟ چرا نگفت که ارتش‌ها باید برای نجات مردم مظلوم و ناتوان غزه حرکت کنند؟ آیا اظهاراتش فقط بیانیۀ توخالیِ نیست که هدفش آرام کردن مردم مسلمان ترکیه باشد، مانند اظهارات رئیسش ،رجب طیب اردوغان؟

 همه جهان، حتی کودکان می‌دانند که امریکا از کشتارهای رژیم یهود در غزه حمایت می‌کند! در این شرایط، آیا واکنش نعمان کورتولموش نباید به جای امریکا، به حکام سرزمین‌های اسلامی، به ویژه ترکیه که در برابر کشتار غزه سکوت کرده‌اند، باشد؟

بنابراین، می‌گوییم: اگر نعمان کورتولموش در اظهاراتش نسبت به امریکا جدی است، باید موارد زیر را به عنوان واکنش واقعی بگوید:

1. حکام مسلمان را در سراسر جهان، به ویژه در ترکیه، به قطع روابط با امریکا فرا بخواند.

2. به همۀ حکام سرزمین‌های اسلامی بگوید، که آزادی غزه تنها با بسیج ارتش‌ها ممکن است.

3. به همه مسلمانانی‌که مشتاق توقف کشتارهای غزه هستند و دل‌های‌شان از سینه‌های‌شان بیرون می‌آید و شبانه‌روز برای این هدف تظاهرات می‌کنند، بگوید که به کاخ‌های دولت‌ها و مقرهای ارتش‌های‌شان بروند تا به دولت‌های‌شان فشار بیاورند.

4. در نهایت و مهم‌ترین؛ دعوت به برپایی دولت خلافت راشده بر منهج نبوت نماید، که تنها راه‌حل برای آزادسازی مسلمانان ستم‌دیدۀ غزه و تمام سرزمین‌های اسلامی اشغال شده است.

در غیر این صورت، اظهار نظر نعمان کورتولموش نه نزد الله و نه پیش مسلمانان ارزشی خواهد داشت؛ بلکه اگر چنین نکند، مورد خشم الله سبحانه وتعالی قرار خواهد گرفت؛ زیرا الله سبحانه وتعالی چنین می‌فرماید:

﴿ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ۞ كَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ [صف: 2 و 3]

ترجمه: ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید! چرا سخنی می‌گویید که عمل نمی‌کنید؟! نزد الله بسیار موجب خشم است که سخنی بگویید که عمل نمی‌کنید!

چنان‌چه شاعر می‌گوید:

از خصلتی نهی مکن که خود آن کنی

که ننگی بس بزرگ بر تو آید!

خطاب به تمام حکام مسلمان! شما کنگره امریکا را می‌بینید که برای قاتل نتانیاهو کف می‌زنند و او را هم‌چون قهرمانی می‌بیند؛ ای حکام مسلمان آیا نمی‌فهمید؟!

نویسنده: رمضان أبو فرقان

 21 محرم 1446 هـ.ق.

27 جولای 2024 م.

مترجم: محمدیاسین سادات

Last modified onدوشنبه, 29 جولای 2024

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه