شنبه, ۲۸ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۸/۰۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بن سلمان زمینه را برای فروش سرزمین حرمین آماده می‌کند!
بسم الله الرحمن الرحيم

بن سلمان زمینه را برای فروش سرزمین حرمین آماده می‌کند!

(ترجمه)

خبر:

براساس گزارش رسمی خبرگزاری عربستان سعودی، محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی و جیک سالیوان در دیدار خود "روابط راه‌بردی بین دو کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند. هم‌چنین درباره نسخه نیمه‌نهایی پروژه‌های توافق‌نامه‌های استراتژیک بین عربستان و آمریکا که کار روی آن‌ها تقریباً به پایان رسیده است، بحث و گفتگو صورت گرفت." (منبع: العربية نت)

تبصره:

پس از این‌که آل سعود 52 سال است نفت خود را برای خرید اسلحه از آمریکایی‌ها هزینه نموده؛ چنانچه گزارش‌ها تأیید می‌کنند که رژیم آل‌سعود در طی پنجاه سال گذشته نزدیک به سه تریلیون دالر برای خرید اسلحه هزینه نموده است. هم‌چنین پس از ۳۴ سال آموزشِ ارتش سعودی توسط نیروهای آمریکایی، درخواست حمایت از آمریکایی‌ها غیرمنطقی به نظر می‌رسد؛ آن‌هم با وجود قدرت و نیرویی‌که اکنون دولت سعودی در اختیار دارد!

بن سلمان در حال پیمودن مسیر پدربزرگ خود عبدالعزیز است که سرزمین قدس را با یک کاغذ و قلم به یهودیان تسلیم کرد و اکنون نوه‌اش دارد آماده می‌شود که سرزمین‌های حرمین شریفین و محل دفن رسول الله صلی الله علیه وسلم را به صلیبیان واگذار کند!  علاوه بر این‌که با کفار دست دوستی داده و به این دستور الله سبحانه وتعالی پشت کرده که می‌فرماید:

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُمْ مِنْ الْحَقِّ...﴾ [متحنه: ۱]

ترجمه: ای مؤمنان! دشمنان من و دشمنان خودتان را دوستان خود مگیرید که از روی دوستی برایشان پیام بفرستید؛ حال آن‌که آنان به دین راستینی که برای شما آمده، کفر ورزیده اند...

بنابراین، نمی‌توانیم کسی را که دست به چنین اعمالی می‌زند و سرزمین‌های مسلمانان را به دشمنان سرسخت آنان می‌فروشد، ولی‌الامر یا حاکمی بنامیم که اطاعت از وی واجب باشد؛ زیرا رسول الله صلی‌الله علیه وسلم می‌فرمایند:

«لَا طَاعَةَ لِمَخْلُوقٍ فِي مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ» (رواه احمد)

ترجمه: در نافرمانی خالق نبايد مخلوق را اطاعت نمود.

بلکه باید با او و امثال وی به مبارزه برخواسته و در مقابل‌شان سنگر بگیریم و نظام‌های فاسد و ساختگی را که بر سینه امت اسلام سنگینی می‌کند، ریشه‌کن کنیم، سپس نظامی را که الله سبحانه وتعالی بر ما فرض کرده است، برپا کنیم که تنها توسط آن سرزمین‌ها و آبروی مسلمانان در امان مانده  و زندگانی توأم با رضایت الله سبحانه وتعالی و پیامبر صلی الله علیه وسلم را برای‌شان تضمین می‌کند، آن‌گاه به یاری الله متعال در دنیا و آخرت کامیاب خواهند شد. این امر بعید و غیرممکن نیست، بلکه وعده الله سبحانه وتعالی و مژده رسول الله صلی‌الله علیه وسلم است که از هوای نفس سخن نمی‌گوید:

«ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةً عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ»

ترجمه: سپس خلافتی بر اساس منهج نبوی شکل خواهد گرفت.

23محرم 1446ه.ق.

29جولای 2024م.

مترجم: عبدالرحمن مستنصر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه