چهارشنبه, ۰۲ صَفر ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۸/۰۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اردغان: ترکیه برای کمک به فلسطینان وارد اسرائیل خواهد شد!
بسم الله الرحمن الرحيم

اردغان: ترکیه برای کمک به فلسطینان وارد اسرائیل خواهد شد!

(ترجمه)

طبق آن‌چه خبرگزاری رویترز نقل نموده است، اردغان، رئیس جمهور ترکیه روز یک شنبه مورخ 29 جولای 2024م گفت: ترکیه به هدف حمایت از فلسطنیان وارد اسرائیل خواهد شد؛ همان‌طورکه در گذشته وارد، لیبی و ناگورنوقره باغ شد؛ اما چگونگی ورودش را توضیح نداد. اردغان درجریان شرکت‌اش در نشست شاخه حزب عدالت و توسعه در ولایت ریزه در شمال شرق ترکیه که روز یک شنبه مورخ 29جولای2024م برگزار شده بود چنین گفت: «ما باید در حدی نیرومند باشیم که رژیم اشغال‌گر نتواند این اعمال احمقانه خود را علیه فلسطنیان انجام دهد... کاملاً مانند زمانی‌که ما وارد قره باغ و لیبی شدیم. ما حتماً با اسرائیل هم همان کاری را انجام خواهیم داد که با آن‌ها انجام دادیم.» اردغان در بیانیه‌ای که از طریق تلویزیون نشر شد، چنین افزود: «هیچ عاملی وجود ندارد که ما را از انجام چنین کاری بازدارد... لازم است که قوی بود تا این‌که چنین گام‌های را برداشت.»

این در حالی است که در سال 2020م ترکیه نیروهای ارتش را برای حمایت از حکومت وفاق ملی لیبی وارد لیبی نمود و این موضوع را که در عملیات نظامی ناگورنو قره باغ آذربایجان کدام نقشی داشته است، کاملاً رد نمود؛ لیکن در سال گذشته گفت ترکیه از هر وسیله‌ای از جمله توسعه و تمرین نظامی برای حمایت از هم‌پیمان مورد اعتمادش، کار خواهد گرفت.

این در حالی است ‌که از 7 اکتوبر سال گذشته رژیم یهود جنگ ویران کننده‌ای را علیه غزه راه‌اندازی نموده است. جنگی که بیشتر از 130هزار شهید و مجروح که بیشتر آنان کودکان و زنان بوده اند، علاوه بر بیشتر از 10 هزار مفقودی دیگر از خود بجای گذاشته است.

مسلمانان غزه در اوج حالت نابودی هولناک و گرسنگی که به زندگی ده‌ها هزار طفل پایان داده و می‌دهد، قرار دارند. در قهقرای یکی از بدترین فاجعه‌های انسانی جهانی، اردغان بیشتر از این انتظار چه چیزی را می‌کشد؟ برا ورود به اسرائیل منتظر کدام فاجعه‌ای بزرگتر از این است؟ در حالی‌که رژیم یهود رقم بالایی از مسلمانان بی‌گناه را به قتل رسانده است! و یا این‌که این رقم بزرگ از شهداء و مجروحین برای ورود به اسرائیل کفایت نمی‌کند؟ یا شاید اردغان منتظر است که رقم شهداء و مجروحین به صدهاهزار و یا به ملیون‌ها برسد؟!

اما ما یقین داریم که اردغان هرگز وارد اسرائیل نمی‌شود؛ حتی اگر رقم شهداء و مجروحین به صدهاهزار و یا به ملیون‌هاتن هم برسد؛ چون اردوغان بارها به این‌گونه اظهارات پرداخته است. تمام جهان و افکار عامه ترکیه به بیانات حماسی اردوغان عادت نموده اند. کسی‌که اراده ورود را دارد، هیچگاه به ایراد اظهارات توخالی نمی‌پردازد؛ بلکه اقدام نموده و فوراً دست به کار می‌شد.

29جولای 2024م

مترجم: علی مطمئن

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه