یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مسدود ساختن سرحد افغانستان و پاکستان، مسلمانان را قبل از هند ضعیف می سازد
بسم الله الرحمن الرحيم

مسدود ساختن سرحد افغانستان و پاکستان، مسلمانان را قبل از هند ضعیف می سازد

(ترجمه)

خبر:

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان به تاریخ ۷ مارچ ۲۰۱۷م گفت: «مرز افغانستان و پاکستان بطور قانونی مسدود گردیده و ما هر گامی را برای دفاع از کشور خود برمی داریم.» آصف علاوه نمود که: «تروریست ها عملیات شان را از داخل خاک افغانستان انجام می دادند و این واجب بود تا امنیت مردم را تامین نماییم.»

تبصره:

پس از یک حمله انتحاری در ایالت سند پاکستان به تاریخ ۱۶ فبروری ۲۰۱۶م که جان بیش از ۸۰ تن را گرفت، رژیم پاکستان سرحد خود را با افغانستان مسدود ساخت. گفته می شود که شورشیان پشت این حمله، پناهگاه در این کشور داشته اند.

مسدود شدن مرز افغانستان و پاکستان سبب ایجاد مشکلات شدیدی برای مسلمانان هردو کشور گردیده است. روزانه هزاران تن از افغانستان و پاکستان بخاطر اهداف تجارتی، درمانی و آموزشی از این مرز عبور می کنند. افغانستان از این که یک کشور محاط به خشکه است رنج می برد و پاکستان نزدیک ترین و ارزان ترین راه برای رسیدن به اکثریت کشورهای جهان است. در این چند روز، هزاران تن از دو طرف مرز از رژیم پاکستان خواستند تا سرحد میان این دو کشور را باز کند. عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد به تاریخ ۴ مارچ ۲۰۱۷م گفت: «اگر کشور در جریان دو روز دوباره سرحد را باز نکرد وضعیت وخیم تر می گردد، و او بالای دولت پافشاری خواهد نمود تا پروازهای ویژه ای را برای انتقال هوایی اتباع افغانستان به پاکستان مساعد سازد.»

پاکستان یک بار دیگر به تاریخ ۷ مارچ ۲۰۱۷م مرز را برای دو روز گشود و برای مردمی که دارای ویزای معتبر بودند، اجازه داد تا پای پیاده از مرز عبور کنند. در طی این دو روز بیش از سی و پنج هزار تن از این مرز عبور کردند و یک بار دیگر به تاریخ ۹ مارچ ۲۰۱۷م دوباره مسدود گردید.

رژیم پاکستان ادعا می کند که بسته شدن مرز افغانستان و پاکستان تحت نام مدیریت مرز، یک اقدام ضروری برای جلوگیری از ورود تروریست ها از داخل خاک افغانستان به پاکستان است. اگرچه یکی از اعضای شورای ملی با گفتن این که رژیم چه فکر می کند، تروریزم به پایان خواهد رسید، این ادعا را مسخره آمیز خوانده است. هم چنان پاکستان باید پسته تلاشی "وگا" را که میان مرز پاکستان و هند قرار دارد مسدود نماید، چنان چه این رژیم ادعا می کند که هند فعالیت های گروه های تروریستی را در داخل خاک پاکستان حمایت می کند. امروز حکام امت مسلمه در کشورهای اسلامی در مقابل مسلمانان تند و در مقابل دشمنان شان(کفار) ملایم هستند. الله سبحانه وتعالی می فرماید:

﴿مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ

[فتح: ۲۹]

محمد صلی الله علیه وسلم فرستاده الله سبحانه وتعالی است و كسانی كه با او هستند، در برابر كافران تند و سرسخت و نسبت به يكديگر مهربان و دلسوزند.

هم چنان بیاد بیاورید که در دوره ی جهاد افغانستان در مقابل اتحاد جماهیر شوروی تقریباً بیش از سه میلیون تن مسلمان داخل خاک پاکستان گردیدند. در آن زمان اتحاد جماهیر شوروی، رژیم افغانستان و هند را که قادر به اعزام تروریست ها برای ایجاد ویرانی از طریق پاکستان نبود حمایت کرد. به هرحال، تا زمانی که نیروهای امریکایی و یک رژیم افغانی دست نشانده ی امریکا در افغانستان است، امریکا ظاهراً با پاکستان متحد بوده و امواج بی پایان "تروریست ها" را به خاک پاکستان اعزام خواهد کرد.

در واقع ادعای این رژیم جز فریب خودشان نیست، بخاطری که پاکستان خوب می داند که علت هرج و مرج در این کشور در نتیجه ی حضور امریکا در منطقه بوده و او سر مار در بی ثباتی پاکستان است. ریموند دیویس شبکه جاسوسی امریکا، بودیجه ی را در این مورد اختصاص داده و حملات را سازماندهی می کند، اما تا هنوز رژیم در این مورد هیچ کاری نکرده است. امریکا به هند اجازه می دهد تا سهم حمایوی در افغانستان داشته باشد که با استفاده از آن حملاتی را در پاکستان راه اندازی کند. هنوز هم، رژیم با وجودی تجاوز بی رحمانه در این کشور، اتحادش را با امریکا حفظ نموده و هنجار را برای هند به وجود می آورد.

علاوه بر این، این یک دوره ی بدبختی برای مسلمانان که توسط مرزهای کاذب از هم دیگر جدا شده، می باشد؛ پسته های تلاشی مردم عام را از هردو طرف مرز اجازه می دهد تا پس از بررسی خاص امنیتی از مرز عبور کنند. مسدود شدن این پسته های تلاشی، مشکلات زیادی را در زنده گی مسلمانان هردو طرف مرز به بار می آورد. هنوز هم رژیم این سیاست را با هدف ایجاد دشمنی میان پاکستان و افغانستان ادامه می دهد که تنها به سود هند در منطقه است؛ بخاطری که امت اسلامی را تقسیم می کند، جایی که که اسلام خواستار آن است که امت مسلمه دارای یک دولت واحد، یک رهبری واحد بوده و نیز در مقابل دشمن واحد باشند.

مرز افغانستان و پاکستان یک مثال کامل است که چگونه سرحدات توسط استعمار ایجاد شده و در نتیجه یک جسم واحد در دو طرف مرز تقسیم گردیده است. تنها با تاسیس خلافت ثانی به طریقه ی پیامبر صلی الله علیه وسلم، تمام بدبختی مسلمانان سرزمین های اسلامی، بخصوص این منطقه به پایان رسیده و امت مسلمه را قادر به از میان برداشتن مرزهای مصنوعی استعماری می سازد و با تاسیس خلافت اسلامی امت مسلمه می تواند آزادانه بین سرزمین های اسلامی سفر کنند و بالا بردن سطح اقتصادی، آموزشی، طبی و دیگر موارد، خلافت را از داخل تقویت می سازد.

نوشته شده برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

نویسنده: شیخ شهزاد

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه