یکشنبه, ۱۵ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ترکیه حداقل باید مانع ورود استیفان دی میستورا "فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه" بشود
بسم الله الرحمن الرحيم

ترکیه حداقل باید مانع ورود استیفان دی میستورا "فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه" بشود

(ترجمه)

خبر:

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه می گوید: «مقامات وزارت خارجه ترکیه با استیفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه، در انقره دیدار خواهند کرد.» آژانس خبری اسپوتنیک به نقل از مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که وی به روز سه شنبه در جمع از خبرنگاران در ترکیه گفته است، می نویسد: «مقامات وزارت خارجه ترکیه با استیفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه، در خصوص امور داخلی سوریه در انقره قبل از مذاکرات دور بعدی ژینوا و آستانه، دیدار خواهند کرد.» (منبع: سایت خبری اسپوتنیک)

تبصره:

چند هفته قبل، حق فرود آمدن هواپیمای "چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه" در میدان هوایی هالند، توسط حکومت آن کشور اجازه داده نشد. برای فاطمه بتول سایان کایا وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه نیز اجازه ورود به محوطه دیپلمات نشین ترکیه(قونسلگری ترکیه) در شهر روتردم از طرف پولیس هالند داده نشد. در مقابل، رجب طیب اردوغان عکس العمل خشمناکی نشان داد و حکومت هالند را مقصر قتل عام ۸ هزار مرد بوسنی که در سال ۱۹۹۵م توسط نیروهای سربی به شهادت رسیده بودند، دانست.

او گفت: «ما حکومت هالند و مردم هالند را از زمانی می شناسیم که کشتار جمعی را در سریبرینیکا انجام دادند. ما می دانیم که چگونه آن ها تمام مردم را قتل عام کردند. ما به هیچ کس نیاز نداریم که درس تمدن را برای ما، بیاموزاند.»

هرچند بیانیه او درست است، ولی او می داند که حکومت هالند به تنهایی خود این قتل عام را انجام ندادند، بلکه حمایت سازمان ملل متحد بود که این قتل عام صورت گرفت. چون این کشتار جمعی تحت سرپرستی و نظارت سازمان ملل متحد صورت گرفت! ولی زمانی که مسلمانان به پیروزی دست یافتند، سازمان ملل و جناح مخالف که علیه مسلمانان می جنگیدند، به اساس برنامه ی امریکایی، فوراً به توافقنامه ی دیتون( (Daytonرو آوردند.

فعلاً هم همانند گذشته ها، سازمان ملل متحد به منظور اینکه برنامه ی امریکا را در سوریه پیاده کرده باشد، استیفان دی میستورا را منحیث نماینده خاص، به ترکیه می فرستد. شما بگویید چه اتفاقی رخ داده است، آیا کدام تغییری را می بینید؟ آیا فعلاً اردوغان حیات مردم بی گناه سوریه و سایر مسلمانان جهان را همانند کشتار بوسنی، به کدام نهاد قضایی واگذار می کند؟ مخصوصاً استیفان دی میستورا کسی بود که در سال ۲۰۰۷م منحیث نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق و بعداً در سال ۲۰۱۰م در رأس هیأت بلند پایه ملل متحد برای افغانستان توظیف گردید. سابقه ی فعالیت های او در حق جهان اسلام کاملاً واضح و هم چنان نقش و پیشینه ی سازمان ملل متحد نیز در نیرنگ و فریب دادن امت مسلمه مطابق میل امریکا، واضح و آشکار می باشد.

طوری که به نظر می رسد، اردوغان با حسن و نیت والا، خون و عزت مسلمانان را به دست دشمنان اسلام، واگذار می نماید! طوری که او با ایالات متحده امریکا همکاری نزدیک می نماید تا نیروهای مخالف را که خواهان اسلام هستند، بخاطر برنامه های امریکا برای بقای رژیم دمکراتیک بشار اسد، سرنگون بسازد. هم چنان دوست و متحد نزدیکش روسیه، حکومتی که اخیراً شهر و ساکنان حلب را ویران کرد و تمام مسلمانان شهر حلب را به دست رژیم اسد تحویل داد. از طرف دیگر متحد نزدیک او ایران، حکومتی که خون هزاران مسلمان معصوم را ریختاند تا تداوم حکمومت بشار اسد را حفظ نماید. پس او به چه کسی مسلمانان را واگذار می کند؟

طوری که در بیانیه خود می گوید؛ اگر ترکیه واقعاً از قتل بوسنیایی ها و مردم سوریه نگران است، پس چرا همراه با جنایتکاران و مجرمان همکاری می کند؟! در حالی که این قضیه واضحاً به مثل آفتاب روشن است، که چه کسانی در درگیری های سوریه مثل قصابان دست دارند!

اگر رهبران ترکیه عزت دنیا و آخرت را می خواهند، باید موقف روشن بگیرند و کاروان سازمان ملل متحد را قبول ننمایند  و روابط شان را با تمامی دشمن های خارجی قطع نموده و پایگاه های هوایی این نظامیان آتش افروز را بند نمایند.

نماینده گی مطبوعاتی حزب التحریر در هالند

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه